Nieuw (omgeving Leiden)

Holland-Jasper

New Member
5 jan 2020
2
1
Trophies
2
Hi iedereen, Laat ik mij even voorstellen, mijn naam is Jasper (26 jaar) en ik woon in de omgeving van Leiden. Nu volg ik airsoft al een flink aantal jaren (ik heb zelfs nog meegedaan aan de petitie om airsoft in Nederland legaal te krijgen) en 2020 lijkt mij een mooi jaar om de stoute schoenen aan te trekken en lid te worden. Ik heb echter een aantal vragen die mij kunnen helpen om ASAP lid te worden:

1. Leeftijd: Hoe intensief is een skirm? Ik vraag dit omdat mijn vader (55 jaar) het heel gaaf lijkt om samen met mij airsoft op te pakken. Mijn vader is erg fit en ik zie zeker geen problemen maar toch zou ik graag willen weten of er uberhaupt airsoft leden van 50+ in Nederland actief airsoften, zoja, hoe bevalt dat? Wat is de gemiddelde leeftijd van een airsofter?

2. Techniek/Sleutelen: Hoeveel tijd is er meestal nodig om je gun klaar te maken/te onderhouden? Moet je veel sleutelen om je wapen te onderhouden? Moet je een beetje know how hebben of kan je met 0 kennis het snel onder de knie krijgen?

3. Basis: Ik ben bekend met de basisonderdelen van airsoft, echter, wat voor gear is noodzakelijk behalve een facemasker (zodat je tanden er niet uitgeschoten worden) en een veiligheidsbril? Qua wapenmodificaties, zijn er bepaalde producten die je als beginner MOET hebben?

Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie! Ik zou het fantastisch vinden als ik een keer als introducee de sport bezig mag leren kennen. Vragen? Stuur me dan een PB

Groetjes,
Jasper

Hi iedereen, Laat ik mij even voorstellen, mijn naam is Jasper (26 jaar) en ik woon in de omgeving van Leiden. Nu volg ik airsoft al een flink aantal jaren (ik heb zelfs nog meegedaan aan de petitie om airsoft in Nederland legaal te krijgen) en 2020 lijkt mij een mooi jaar om de stoute schoenen aan te trekken en lid te worden. Ik heb echter een aantal vragen die mij kunnen helpen om ASAP lid te worden:

1. Leeftijd: Hoe intensief is een skirm? Ik vraag dit omdat mijn vader (55 jaar) het heel gaaf lijkt om samen met mij airsoft op te pakken. Mijn vader is erg fit en ik zie zeker geen problemen maar toch zou ik graag willen weten of er uberhaupt airsoft leden van 50+ in Nederland actief airsoften, zoja, hoe bevalt dat? Wat is de gemiddelde leeftijd van een airsofter?

2. Techniek/Sleutelen: Hoeveel tijd is er meestal nodig om je gun klaar te maken/te onderhouden? Moet je veel sleutelen om je wapen te onderhouden? Moet je een beetje know how hebben of kan je met 0 kennis het snel onder de knie krijgen?

3. Basis: Ik ben bekend met de basisonderdelen van airsoft, echter, wat voor gear is noodzakelijk behalve een facemasker (zodat je tanden er niet uitgeschoten worden) en een veiligheidsbril? Qua wapenmodificaties, zijn er bepaalde producten die je als beginner MOET hebben?

Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie! Ik zou het fantastisch vinden als ik een keer als introducee de sport bezig mag leren kennen. Vragen? Stuur me dan een PB

Groetjes,
Jasper

Welkom op het forum Jasper!

1. Er zijn genoeg 50+ die spelen en ook 60+ die nog spelen. In principe kan je een skirm zo intensief maken als je zelf wil; meelopen in de middenmoot of overal heen sprinten als een speefsofter. Ik denk zelf dat de gemiddelde leeftijd rond de 30 ligt.

2. Ligt er aan welke replica je koopt, welke replica soort (gbb, aeg of hpa), hoe handig je bent en een factor van geluk. Van de meeste replica's is op YouTube een hele video te vinden van hoe die uit elkaar moet, in elkaar moet en hoe je de replica het beste kan onderhouden. Ikzelf ben bijvoorbeeld relatief onhandig en had wat meer tijd nodig om sommige dingen uit te vogelen.

3. Goed om te horen dat je al beseft dat een bril en gezichtsbescherming belangrijk zijn; sommige mensen zien dat nog steeds niet in. Wat camouflage kleding is ook altijd handig, dat kan je bij de dump kopen. Voor je replica zou ik altijd een tweede accu en wat extra midcaps kopen. Interne veranderingen aan je replica zou ik even mee wachten (afhankelijk van je replica). Tot slot moet je goed schoeisel niet onderschatten. Ikzelf had tijdens mijn eerste skirm goedkope slechte kisten gehaald en dat leverde mij een blaar van 14cm in doorsnede op onder mijn voet: dat speelt niet fijn.

Er zijn genoeg leden waar jij je een keertje kan aansluiten. Je mag ook mee met mij, maar ik woon richting Nijmegen (reistijd). Stuur maar een pb als je mee wil :).
Maffo heeft ook een mooie handleiding geschreven die ik iedereen aanraad een keer door te lezen.

Hey welkom jasper,

ik ben nu iets meer als een half jaar bezig en woon in leiderdorp. Weet je wat je wil gaan doen meer binnen of buiten?

Hoi!

Heb je al in @Maffo zijn beginnersguide gekeken? Die is namelijk top.
Link staat hierboven in zijn handtekening.

De jongste speler is logischerwijs 18 maar de oudste NABV'er is dik in de 90 (en een zieke baas maar dat terzijde).
Het leuke van skirms is wel dat je het lekker op je eigen tempo kan doen maar je ziet vaak de wat oudere garde bloedje fanatiek over het veld rennen.

Wat techniek betreft heb je naast een magazijn, bb's, een replica en een batterij technisch gezien niets meer nodig.
Sterker nog, ik raad je zelfs aan lekker met bovenstaande te beginnen. Er zijn veel spelers welke uiteindelijk replica's gaan personaliseren / upgraden maar ik raad je aan eerst lekker je replica te leren kennen. Wat vind je fijn of wat zou je aan willen laten pakken. Op dit forum lees je dan meer dan voldoende maar er zijn diverse zaken Dutch Stochhouse in Den Haag bijvoorbeeld, die alles er voor je in kunnen knutselen.
Kortom: ik zou eerst lekker gaan skirmen voordat je gaat upgraden.

Wat gear betreft heb je de belangrijkste MOETjes al gehad.
Een bril en alsjeblieft, bespaar daar niet op. Beetje cliché maar je hebt maar 2 ogen dus verspil ze niet met een goedkope bril of een kreng wat constant beslaat.
Spelers welke veel CQB spelen hebben misschien een lamp op een hun replica of een tracer, spelers welke buiten spelen hebben misschien scopes of bi-pods. Allemaal geen moetjes.

Zelf ben ik Marshall bij Combat City in Leiden en wij gaan binnenkort weer open, we zijn nu aan het verbouwen.
je bent als we weer open zijn van harte welkom, ik neem je wel op sleeptouw hoor. Zo ben ik ook begonnen :)

Welkom.

Mag ik naast de veiligheidsbril en gezichtsbescherming ook goede schoenen aanraden. Ik raad zelf altijd een hoger model aan die goede steun aan de enkels geven.

Bedankt voor de leuke reacties!
Hey welkom jasper,

ik ben nu iets meer als een half jaar bezig en woon in leiderdorp. Weet je wat je wil gaan doen meer binnen of buiten?

Hi Robbie. Voor nu heb ik (nog) geen voorkeur, maar het lijkt mij gaaf om buiten te airsoften, dan heb je net even iets meer vrijheid en ruimte.

Welkom.

Mag ik naast de veiligheidsbril en gezichtsbescherming ook goede schoenen aanraden. Ik raad zelf altijd een hoger model aan die goede steun aan de enkels geven.

Ik neem aan dat je die gewoon bij een legerdump kan kopen?

Hoi!
...Zelf ben ik Marshall bij Combat City in Leiden en wij gaan binnenkort weer open, we zijn nu aan het verbouwen.
je bent als we weer open zijn van harte welkom, ik neem je wel op sleeptouw hoor. Zo ben ik ook begonnen :)

Toevallig ken ik de locatie, ik fiets er zo nu en dan langs. Gaaf, zodra jullie open zijn zal ik zeker even langskomen! Ik zal je dan een PB sturen over de hoe en wat. :)

• Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Welkom Jasper, Leuk man om samen met je vader te gaan knallen. Veel plezier. ( ikzelf ook 50 plus)

Welkom op het forum en in de airsoftwereld. Het leeuwendeel is hierboven al aangetikt dus goed bezig ;). En de rest is gewoon uitzoeken en kijken wat jezelf fijn vindt. En vooral vragen ;). Heel veel plezier!!