Nieuw schietvlees! +Vraagjes

Jelle

Well-Known Member
28 feb 2017
217
120
Trophies
15
Hallo ACN'ers

Mijn naam is Jelle, ik ben 18 jaar, woon in Bergen (NH) en heb nu sinds kort mijn eerste AEG opgehaald (416 en CO2 1911, fotos onderaan). Camouflage kleding heb ik nog niet, maar ik ga binnenkort nog naar de legerdump om te kijken of ik daar wat leuks vindt. Ik ga zeker skirmen rond Amsterdam en omgeving!

Ik heb al een tijdje op deze website gelurkt maar zelf nog niks gezegd, tot nu dus! Daarom heb ik meteen ook wat vraagjes.

Het vest wat ik gedachten had om te halen is deze:
https://gunfire.nl/product-dut-1152209711-Jump-type-tactical-vest-wz-93-Polish-woodland.html
In combinatie met dit:
https://unit13shop.eu/index.php?ite...n=article&group_id=20000053&aid=22574&lang=en

(1) 36 euro lijkt mij voor zo'n vest wel een mooi koopje? Maar ik weet niet of ik dit pas of is dit een geval van one-size-fits-all? Diezelfde vraag heb ik voor deze helm:
https://gunfire.nl/product-dut-1152215121-Replika-helmu-Maritime-digital-woodland-L-XL.html
Ik heb namelijk een vrij groot hoofd.

(2) Ook wil nog ruimte hebben voor 5/6 magazijnen (die vest heeft ruimte voor 3), welke pouches kan ik dan kopen waar ik dan zeker van ben dat ze passen op dit vest?

(3) Ik hoor ook graag aanbevelingen voor een dump pouch, een pouch om willekeurige spulletjes in te bewaren (vestje voor als je gehit ben, speedloader, kaart etc), een wapen sling, een BB shield voor mijn red dot sight (ik kon deze nergens vinden op gunfire.nl). Ook een wrap/sjaal voor mijn nek lijkt me leuk. Ik heb natuurlijk zelf ook online gekeken voor deze accessoires alleen weet ik niet waar ik naar moet gaan kijken wanneer ik zoiets koop. Graag hoor ik aanbevelingen van mensen. Het liefst via gunfire.nl of unit13 want dan betaal ik maar 1 keer verzendkosten.

Alvast bedankt!

Fotos:

LbG3X9X.jpg

w0x14up.jpg

wybqrzR.jpg

Hoi Jelle, ten eerste welkom op het forum!

Ten tweede, mooie replica, ik gebruik zelf ook een hk416.

Het vest lijkt mij prima. De helm geef ik weinig kans, aan de binnenkant geen "kussentjes/pads" en de helm is niet verstelbaar als ik de foto's mag geloven (als ik het verkeerd heb hoor ik het graag). Helm lijkt mij zeer oncomfortabel om hier een hele dag in te skirmen. Ik zou dan toch voor een emerson gaan, die zijn wat duurder maar wel comfortabeler. Anders zou ik gewoon voor pet, of beanie gaan.

Betreft magazijnen. Ga je hi of midcap? Als beginner zou ik gewoon voor minimaal 1 highcap gaan, of misschien 2, daarna misschien midcaps aanschaffen, maar is eigen keuze. Voor pouches: maakt niet uit als de pouch maar molle(straps) heeft. Je vest heeft van achter tot voren + zijkanten molle dus je kan overal wel wat kwijt.

Dump pouch zijn verschillend, gewoon kleur nemen die bij je load-out past, voor je magazijnen of andere zooi, admin pouch eventueel voor je "willekeurige spulletjes". Vestje kan je gewoon bij de fietsenwinkel, HEMA, ijzerwarenwinkel (gamma,praxis) 1-5 euro ofzo.
Kaart is niet nodig, tenzij je echt milsim of op grote velden gaat spelen anders kan je deze POST checken.

Shield voor je red dot sight. Kill flash zal niet passen. Dus je zou eventueel een scope protector moeten halen.
Voor wapen sling, mijn persoonlijk advies neem een goeie/stevige sling. Ik had een goedkope sling via airsoft peak besteld, tot mijn verbazing bleek 1 haak stuk te zijn na een half dagje skirm(hing nog wel aan de strap maar niet vast), dus dan kan je replica stuk op de grond vallen.

• Leuk
Waarderingen: Jelle
Welkom. je weet dat het vest niet dezelfde camo is als de rest? Ik vind zelf een vest fijner dan een plate carrier, de sapi's moeten je maar net goed zitten en degelijk gemaakt zijn, een vest is daar wat meer vergefelijker in.

• Leuk

Het vest lijkt mij prima. De helm geef ik weinig kans, aan de binnenkant geen "kussentjes/pads" en de helm is niet verstelbaar als ik de foto's mag geloven (als ik het verkeerd heb hoor ik het graag). Helm lijkt mij zeer oncomfortabel om hier een hele dag in te skirmen. Ik zou dan toch voor een emerson gaan, die zijn wat duurder maar wel comfortabeler. Anders zou ik gewoon voor pet, of beanie gaan.

Betreft magazijnen. Ga je hi of midcap? Als beginner zou ik gewoon voor minimaal 1 highcap gaan, of misschien 2, daarna misschien midcaps aanschaffen, maar is eigen keuze. Voor pouches: maakt niet uit als de pouch maar molle(straps) heeft. Je vest heeft van achter tot voren + zijkanten molle dus je kan overal wel wat kwijt.

Dump pouch zijn verschillend, gewoon kleur nemen die bij je load-out past, voor je magazijnen of andere zooi, admin pouch eventueel voor je "willekeurige spulletjes". Vestje kan je gewoon bij de fietsenwinkel, HEMA, ijzerwarenwinkel (gamma,praxis) 1-5 euro ofzo.
Kaart is niet nodig, tenzij je echt milsim of op grote velden gaat spelen anders kan je deze POST checken.

Shield voor je red dot sight. Kill flash zal niet passen. Dus je zou eventueel een scope protector moeten halen.
Voor wapen sling, mijn persoonlijk advies neem een goeie/stevige sling. Ik had een goedkope sling via airsoft peak besteld, tot mijn verbazing bleek 1 haak stuk te zijn na een half dagje skirm(hing nog wel aan de strap maar niet vast), dus dan kan je replica stuk op de grond vallen.

Zitten gewoon stukjes schuim bij om in de helm te plaatsen.

Welkom :)

Heb dat zelfde vest ook gehad. Ik vond hem iets te klein en weinig ruimte om dingen te plaatsen.

mooie replica's by the way!!

Groet,

• Leuk

Bedankt voor je reactie!
Dat de helm geen kussentjes had viel mij ook op ja, maar ik dacht dat dat niet veel uitmaakte. Ik had deze ook nog in het zicht:
https://gunfire.nl/product-dut-1152206580-Ballistic-CFH-Helmet-Replica-Digital-Woodland-L-XL.html
Ik had die andere gekozen omdat die beter bij mijn camouflage paste en wat groter leek.

Ik ga wel mid cap ja, ik heb twee highcap magazijnen en ik was inderdaad van plan om in ieder geval een high cap mee te nemen voor wanneer mijn mid-caps leeg zijn.

Welkom. je weet dat het vest niet dezelfde camo is als de rest? Ik vind zelf een vest fijner dan een plate carrier, de sapi's moeten je maar net goed zitten en degelijk gemaakt zijn, een vest is daar wat meer vergefelijker in.

Bedankt!
Dat de camouflage anders was zag ik ook ja, maar ik denk niet dat dat heel veel gaat uitmaken? Uiteindelijk komen er toch magazijnen en patches er op dus dat valt dan minder op lijkt mij. Als je nog een suggestie heb voor vesten/plate carriers die goed passen bij mijn camouflage hoor ik het graag!

Welkom :)

Heb dat zelfde vest ook gehad. Ik vond hem iets te klein en weinig ruimte om dingen te plaatsen.

mooie replica's by the way!!

Groet,

Je gebruikt hem nu dus niet meer neem ik aan?
En bedankt!

Een variatie in kleuren, patroon en etc. kan heel erg opvallen en dan is het hele idee van camo weg. Het patroon en kleuren heeft ontzettend veel weg van Marpat ik zou daar eens naar kijken.

Een variatie in kleuren, patroon en etc. kan heel erg opvallen en dan is het hele idee van camo weg. Het patroon en kleuren heeft ontzettend veel weg van Marpat ik zou daar eens naar kijken.

Denk je dat deze
https://gunfire.nl/product-dut-1152204943-Jump-type-tactical-vest-olive.html
Of deze
https://gunfire.nl/product-dut-1152204945-Jump-type-tactical-vest-tan.html
Er beter bij past?

Het is dezelfde die ik eerder heb gelinkt alleen een ander camouflage dus.

Ik zou kijken naar een marpat carrier, invader gear maakt een hele mooie, deze is een stuk duurder maar zit fantastisch en komt met praktisch alle pouches die je ooit nodig zal hebben.

Ik zou kijken naar een marpat carrier, invader gear maakt een hele mooie, deze is een stuk duurder maar zit fantastisch en komt met praktisch alle pouches die je ooit nodig zal hebben.

Die ziet er inderdaad ook heel vet uit ja, ik ga over nadenken! Denk je dat die marpat carrier precies klopt met de "woodland digital' kleding dat ik gelinkt heb?

Welkom op het forum.
Bedankt!

Ook bedankt!

Welkom!

Ben zelf ook begonnen met een wat goedkopere plate carrier, maar uiteindelijk toch redelijk snel geswitched naar de Invader Gear. Draagcomfort is erg belangrijk! Dat merk je, helaas, pas na een dag skirmen en daar waar ik eerst m'n plate carrier aan het eind van de dag wel zat was zou ik hem nu zo nog een dag kunnen aanhouden. Duur is niet altijd beter, maar de prijs komt vaak wel ergens vandaag...

In ieder geval veel plezier hier en op het veld!

Groet,
Peter

Welkom!

Ben zelf ook begonnen met een wat goedkopere plate carrier, maar uiteindelijk toch redelijk snel geswitched naar de Invader Gear. Draagcomfort is erg belangrijk! Dat merk je, helaas, pas na een dag skirmen en daar waar ik eerst m'n plate carrier aan het eind van de dag wel zat was zou ik hem nu zo nog een dag kunnen aanhouden. Duur is niet altijd beter, maar de prijs komt vaak wel ergens vandaag...

In ieder geval veel plezier hier en op het veld!

Groet,
Peter

Ja ik denk dat ik inderdaad meteen maar voor de duurkoop ga, dat heb ik ook gedaan met mijn AA. Bovendien ziet de Invader Gear carrier er tof uit.

Hey, mooie replica! Zo iets lijkt mij ook gaaf zeg! :)

Bedankt!

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn