Nieuw

Suriana

Well-Known Member
25 sep 2017
184
84
Trophies
10
Hallo,

Heb mij net maar even geregistreerd op het forum.

Ik ben 29 jaar en sinds vorige maand ingeschreven bijna de NABV. Voordat ik dit gedaan had was ik enkele keren met wat vrienden mee geweest en het beviel mij goed! Mijn pas is binnen en zit nu te wachten op mijn replica.

Ik heb de specna arms karabinka SA-V02 met SAEC systeem besteld. (Hoop dat die een van deze dagen binnen komt)

Als alles loopt zoals ik hoop zal ik komend weekend in Lochem mijn replica testen in een CQB. Kan niet wachten!

Ik zal verder op het forum even rondneuzen naar informatie.

Dank
Welkom! Mooie compacte replica!

Absoluut! Ik hou van compact en vrij kunnen bewegen. Ik zal ook op basis van deze "eisen" mijn gear uitzoeken.

Zouden jullie mij kunnen adviseren in de gram Bb's? De fps worden vaak op basis van .20 aangegeven. Adviseren jullie om de .20 of .28 te gebruiken?

De meeste spelen met .25. Er zijn inmiddels steeds meer mensen aan het uitzoeken wat .28 voor hun doet. In mijn hop-up van de M16 deden ze niets. Ik kreeg er geen hop in :P

• Leuk
Waarderingen: Suriana
Ik zou het houden op 0.25. 0.25 is meestal niet (veel) duurder dan 0.20 en je maakt er qua gewicht best wel een spring mee. Zwaarder kan zeker, maar vanaf 0.28 moet je toch wel echt geluk krijgen met je hop-up. Want je hebt meestal voor zwaardere gewicht bb's toch een betere hop-up set-up nodig, kijk eens naar flat hop. r-hop (en alle varianten), tru-hop, sugru patches.

Welkom op het forum! Office 2 in Lochem is echt een top locatie. Ga ernaartoe nu het nog kan, want het gaat helaas sluiten :(

• Leuk
Welkom op het forum. Zoals de rest, adviseer ik 0.25 :-)

0.20 wordt mijns inziens net iets teveel meegenomen door de wind, en 0.30 is te zwaar voor de gemiddelde hopup, plus vertraagd de BB te veel..

• Leuk
Super! Dank jullie wel.

Moet ik dan ook rekening houden met een verhoging van mijn fps als ik de .25 gebruik? If is dit alleen voor wat nauwkeurigheid?

Je mag een mondingsenergie van 3.5 joules hebben.

Op de velden mag je met 0.2bb 360fps schieten. Heb je 0.25bb, dan is dat minder.

Maar meestal heeft de orga mags met daarin 0.2 voor je ;-)

• Leuk
Wacht, daar moet ik even een nuance in aanbrengen.

3.5 joules is wat wettelijk een airsoft apparaat heet, terwijl het in de velden maximaal 1.8 joule is bij AEG's

• Leuk
Dank voor de info. De hoeveelheid joules was mij wettelijk bekend inderdaad. Evenals de fps.

Ik heb even goed naar de tekst bij de omschrijving gekeken.

Mijn replica is ingesteld op 375 fps.
Er zit een m90 spring bij om hem te downgraden naar rond de 300 fps.

Allemaal gebaseerd op .20. Ik hoor dat bb's een goedkope manier is om je fps te verhogen. Gaat mijn fps door de .25 dan ook omhoog? Als dat zo is zal ik de m90 spring er standaard in moeten laten anders schiet die sowieso te hard voor Nederlandse velden.

Zie tekst:

The replica is fully compatible with LiPo and LiFebatteries. Due to base muzzle velocity of ~375 FPS provided by the main spring installed by default by the manufacturer, the replica is perfect for operating on a medium range. The set also includes an M90 spring, which allows to reduce the muzzle velocity to ~300 FPS and as a result to adapt the replica for close-ranged and indoor operations.

A reinforced at the cylinder level gearbox contains a steel spring slide that is an element of Enter & Convert™ system and mounted on 8mm ball bearings and caps steel gears. The system is secured with four anti-reversal latches. A light, made from a polycarbonate polymer piston is equipped with a steel tooth in order to increase its durability. Also a type 2 cylinder and a steel circuit-breaker, as well as a metal Hop-Up chamber

Ik zou daar een m100 veer bijnemen, deze:

https://gunfire.pl/product-eng-1152203408-Tornado-M100-spring.html

of een m110:

https://gunfire.pl/product-eng-1152193408-M110-AEG-spring.html

met je qc gb is het erg makkelijk te wisselen, dus je zou beiden kunnen nemen en even kijken welke het best werkt.

Specifiek die of kan bijv. deze:
https://bunker501.nl/shop/internals/nuprol-aeg-m100-spring/

Of

https://bunker501.nl/shop/internals/nuprol-m110-spring/

Ik zie trouwens inderdaad het verschil tussen de springs:
m90 = 300 fps
M100 = 330 fps
M110 = 360 fps

Bedankt voor de tip!