Nieuw

nee hoeft zeker niet specifiek die. Ik had die gekozen omdat ze 1: bij gunfire te koop zijn waar je de core al gaat kopen, 2: beschikbaar zijn en 3: betaalbaar zijn. Degene die jij hebt gelinkt zijn ook prima.

• Leuk
Waarderingen: Suriana
Whaha mijn replica is al onderweg naar mij toe. Verwacht hem een van deze dagen aan mijn voordeur in ontvangst te mogen nemen. Anders had ik het inderdaad gelijk bij besteld.

Ik ben van het weekend in het oosten van het land dus vandaar dat ik even bij bunker kijk voor wat kleine dingen zoals bb's, springs zoals jij adviseert en eventueel een grip.

Even een klein detail.

Iedereen kan wel schreeuwen van een M100 veer doet 330FPS en een M110 veer 360FPS.
Maar dit ligt ten eerste aan je eigen set-up, hoe goed de airseal is.
Ten tweede een Nuprol M100 veer kan misschien wel 370FPS geven terwijl een Tornado M100 misschien een krappe 320 geeft.
Verschillende merken met verschillende standaarden. Dus staar je niet dood op de getallen.

Zoals @Twinfromhell inderdaad al aangeeft is absoluut niet te zeggen dat een bepaalde veer een bepaalde fps geeft. Als ik een poepiedichte airseal heb schiet ik met een M100 echt wel meer dan 330fps.

Aan de andere kant kun je met een onwijs belabberde airseal met een M110 ook rond de 330 fps zitten, maar is deze heel inconsequent. Jammergenoeg zie ik steeds vaker dat mensen een hogere fps willen (rond de 330-340) en er dan een veer in proppen om de slechte airseal te 'compenseren'.

Mijn advies: ga je airseal na (cillinder, cillinderhead, piston head, nozzle) en polijst je cillinder wat bij als je daar de mogelijkheden toe hebt. Vervolgens precision barrel erin, evt. andere hopup met flat hop bucking en ga dán je fps meten. Schiet je nog beneden de 330, dan kun je kijken naar een veer. Boven de 340 zou ik echter niet adviseren; iedere skirm zie ik 's ochtends getreurde gezichtjes omdat de fps meter net iets strakker afgesteld staat en die gasten thuis precies op de 359 zitten en ze op locatie dus niet door de fps komen ;-)

Toevoeging: op Bunker Hill kwamen @Vladimir en ik afgelopen weekend een fps meter van de orga tegen die 10fps scheelde met het rijtje naast ons, om mijn punt nog maar iets te verduidelijken ;-)

Fps die ik opnoemde staat bij het product op de webshop. En tuurlijk snap ik dat er meer bij komt kijken dan alleen een veer :)

Ik heb vandaag mijn replica binnen gehad. Op de certificaat staat dat die gemiddeld rond de 390 schiet. Van het weekend even de m90 veer die erbij zat testen en even goed afstellen allemaal. Wil hem zondag even testen in Lochem.

Omdat het op een webshop staat betekent nog niet dat het waar is, daarbij is hoeveel FPS je van een veer krijgt ontzettend afhankelijk van de air seal en dan ook nog eens de hele setup. Zijn een aantal websites waar ze voor een bepaalde veer de FPS hebben genoteerd voor een aantal setups en dan zie je hoe groot je gebied is aan potentiele FPS waardes op een zelfde veer met verschillende setups.