nieuwe airsofter

flyingbullets

Member
27 aug 2019
15
1
Trophies
3
Hallo,

Ben een nieuwe airsofter en kom uit gouda.
Mijn naam is ramon en ben 24jaar oud.

Zou graag een of 2 keer komen skirmen om het uit te proberen. Helaas geen bekenden is de sport.

Tevens heb ik voorlopig nog geen auto om naar skirms te komen dus meteen de vraag of iemand ervaring heeft met het reizen in het OV met airsoft apparaten en dergelijke?

Welkom, ik zit zelf ook met dat probleem. (Wat de rede is dat ik gewoon rustig gear opbouw) terwijl ik toch maar eens over een auto ga nadenken.

Ik sprak wel iemand in een airsoft winkel toen ik het erover had. Gezien ik ook compleet nieuw ben en wel graag mijn eerste replica mee naar huis wilde nemen.

Zijn mening was dat het jouw kortste route is, en dat het dus toegelaten zou zijn. Zolang je de replica niet open vervoerd en de magazijnen niet in dezelfde koffer/tas zitten. (En natuurlijk ALTIJD NABV pas bijhebben)

Zelf ben ik wat voorzichtiger bezig geweest en heb de doos in laten pakken zodat hij compleet onherkenbaar was, en de rest in mijn rugzak. Gezien het toch openbaar vervoer is. Ben geen problemen tegengekomen al zag het er wat vreemd uit..

Uiteindelijk hangt het ervan af of het herkenbaar is en/of mensen ongemakkelijk maakt in combinatie van het humeur van de mensen in uniform (was de conclusie waar wij toe kwamen). Want het is inderdaad de korste route die je tot je mogelijkheden hebt.

Misschien is er iemand die de regelementen duidelijker kan maken?

• Leuk
Waarderingen: flyingbullets
Met het openbaar vervoer reizen is geen probleem. Wat de meest directe route is hangt van het gekozen vervoersmiddel af, er is geen enkele verplichting om met een bepaald vervoersmiddel te reizen. Het is enkel, door de vaak wat landelijker gelegen locaties, het makkelijkste om met een auto te reizen.

Magazijnen mogen gerust in dezelfde koffer/tas vervoerd worden als de replica('s) (officieel is er zelfs ook geen verbod om ze in de replica te laten zitten)

was zelf van plan om als eerste een glock 17 pistol te kopen. De bijpassende gun-case past mooi in mijn rugzak dus zal dan niet zichtbaar zijn voor het publiek. Echter ben ik dan wel meteen redelijk gelimiteerd aan CQB of voor open velden een huurkit erbij nemen.

Welkom op het forum en in de sport!

Je kan een aantal keer per jaar deelnemen aan airsoft als introducee, zo kun je zien of het wat voor je is. Mocht je het dan wat vinden, kun je je VOG aanvragen en uiteindelijk NABV lidmaatschap verkrijgen. Vanaf dan mag je legaal airsoftreplica's bezitten.

Wat @Oddball zegt klopt helemaal. Zorg gewoon dat het netjes verpakt is, niet te snel vormt naar inhoudt en dat het op slot zit.

Ik zou zelf geen side-arm als eerste replica halen, dit omdat, zoals je zelf al aangeeft, je vrij snel gelimiteerd bent tot een huurkit op een veld, waarbij je dan elke keer andere kwaliteiten zult treffen.

Er zijn op dit forum zat mensen die je kunnen helpen bij het aanschaffen van je eerste replica als je zover bent, dus schroom niet om te vragen :)

Strelok

iemand die dit weekend in NL gaat airsoften en mij als introducee zou willen inschrijven/meenemen? Heb er geen probleem mee om lokaal een huurkit te nemen.

Welkom op het forum. Hoop dat het gelukt is om aan te halen. Anders zou je altijd kunnen kijken naar een veld waar je niet door iemand anders ingeschreven dient te worden.