nieuwe lid.

Rambo

Member
31 jul 2018
6
2
Trophies
2
Hallo allemaal,

mijn naam is Rambo (nickname) en mijn dagelijks bijnaam. ik ben 42 jaar en kom uit Utrecht.
ik heb nooit eerder van airsoft gehoord. op een dag liet iemand me wat youtube filmpjes zien en ik dacht WoWww.... dat ziet er leuk uit. ik heb even kort zitten snuffelen hoe en wat om te beginnen. dus ik begon meteen met de pas aanvraag bij NABV. ben net terug van me vakantie en die lag op me deurmat... blij natuurlijk.... maar nu de volgende stap, en dat vindt ik wel een hele moeilijke... keuze maken in een replica airsoft wapen. ik kom een zee aan modellen en verschillen tegen. mijn ogen zijn meer gericht op mooi en groot. zonder kennis en ervaring heb ik nu even geen idee wat goed is, ik betaal liever iets meer voor kwaliteit dan dan ik ellende krijg met een wat goedkopere. mijn richtprijs om eentje te kopen tot ongeveer € 300 moet natuurlijk ook nog aan beschermende kleding denken wat nog bij moet komen.
een Glock 17 of 19 erbij lijkt me ook wel leuk.

dus voor mij is dit een hele nieuwe wereld en hobby anders zou het me natuurijk niet aanspreken.
ik hoop van jullie zijde wat adviezen te kunnen krijgen. en wie weet tot een leuke ontmoeting.....

alvast een vriendelijke groeten aan alle leden hier...
 
  • Leuk
Waarderingen: Schutter
Welkom op het forum en de wondere wereld van airsoft.

Qua replica kan ik niet zoveel vertellen als anderen hier op het forum maar qua gear wil ik je het volgende advies geven:
Ogen, tanden, enkels en handen. Dit zijn de belangrijke dingen om te beschermen.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Rambo
Welkom!

Er van uit gaande dat je een aeg wilt kopen zou je kunnen kijken naar de volgende merken: CYMA (Alleen de AK modellen), G&G, Specna Arms, Ares Amoeba. Dit zijn allemaal degelijke merken die optie's hebben binnen jou prijs klassen. In deze prijs klassen zal het kwa performance out of the box niet veel verschillen van elkaar.

Ik weet niet of €300 je totale budget is om te beginnen maar een side arm zou ik nog even mee wachten. Dit is naar mijn mening voor een aeg een "extra" hebbe dingetje. Als je met een sniper speelt is het verplicht.

Denk zoals genoemd hierboven aan goede persoonlijke bescherming en bezuinig daar niet op ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rambo
Welkom Rambo! De merken voor een goede starters replica zijn hierboven al genoemd. Verder is het ook een deel smaak. Als je binnen de genoemde merken een model zoekt dat je mooi vindt, komt het vast goed ;)
 
Dank jullie wel heren!!

300 is wat ik alleen uit wil geven aan een replica. Ik moet deze benamingen af en toe bij googlen ‍♂️ Maar dat gaan wel indringen.

@bvdzeeuw Ik zal je advies opvolgen.
Hoe zit het met batterijen ? Worden deze standaard bij geleverd? Opladers? Of kan ik er beter meteen een betere kwaliteit batterij en oplader bij bestellen of kopen. Ik lees hier dat vele het een en nadere aangepast hebben ivm kwaliteit‍♂️
 
Welkom,
Ik zou eerst eens een winkel in gaan en vragen of je wat replica's vast kunt houden, of aan een skirm meedoen en dezelfde vraag stellen om je heen, op zich krijg je dan een specifiekere richting die je op wilt (iedereen is trots op zijn replica en wilt je graag advies geven) Ik ben zelf gestart met ICS. Maar zoals al gezegd is, begin als eerst met je bescherming. Veel succes met zoektocht ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rambo
Dank jullie wel heren!!

300 is wat ik alleen uit wil geven aan een replica. Ik moet deze benamingen af en toe bij googlen ‍♂️ Maar dat gaan wel indringen.

@bvdzeeuw Ik zal je advies opvolgen.
Hoe zit het met batterijen ? Worden deze standaard bij geleverd? Opladers? Of kan ik er beter meteen een betere kwaliteit batterij en oplader bij bestellen of kopen. Ik lees hier dat vele het een en nadere aangepast hebben ivm kwaliteit‍♂️

Soms krijg je er een batterij bij, soms niet. Als er een batterij bij zit is dat meestal een nimh. Ga je met lipo's spelen dan is een smart charger een must, voor nihm eigenlijk ook wel...
 
  • Leuk
Waarderingen: Rambo