Nieuweling Marc stelt zich voor.

MarcMaurerNL

Active Member
2 okt 2017
36
12
Trophies
7
Hallo allemaal,

Hierbij stel ik mij graag aan jullie voor. Mijn naam is Marc, ik ben 22 jaar woon in IJsselmuiden en ben verpleegkundig van beroep en werk in een groot ziekenhuis in de buurt.

Ik ben totaal nieuw in de airsoft wereld. Een kennis van mij doet aan airsoft en via hem heb ik een aantal jaar geleden kennis gemaakt met de sport. Toen was ik enorm enthousiast maar ik was toen nog te jong om lid te worden.

Airsoft bleef ik interessant vinden en keek regelmatig *lees dagelijks video's van ACN en andere skirm's. Uiteindelijk heb ik besloten om mijn NABV pas aan te vragen. De VOG heb ik afgelopen maandag aangevraagd en zaterdag had ik hem al in de bus. Natuurlijk gelijk opgestuurd dus als het goed is heb ik binnen nu en twee weken mijn NABV pas in huis.

Ik ben van plan om qua stijl/loadout richting de politie, DSI, SWAT etc te gaan. Mijn eerste replica wordt daarom ook een Walther P99 op CO2 of een Walther PPQ op Green Gas. Hier ben ik nog niet helemaal over uit, alhoewel ik steeds mijn twijfels krijg over Green Gas.

Momenteel ben ik druk met een nieuwe opleiding dus ik kijk nog een beetje mee vanaf de zijlijn maar ik ga zeker een keer mee met een skirm.

Tot in het veld!!

Welkom Marc
Ps is de ACN introducé dag 28 oktober niks voor je?

Jazeker, helaas heb ik dan dagdienst.... maar ik probeer te ruilen.
Hebt vast collega's die je dit wel gunnen! Voordeel van de introducé dag zijn bijna allemaal beginners die door ACN op de goede weg worden geholpen. En de filmpjes gezien super sfeer.

Ten eerste welkom! Leuk dat je deze mooie sport oppakt.

Gaaf dat je al goed weet welke kant je op wilt. Echter is alleen een pistol toch minder praktisch dan je denkt.
Voor CQB is het goed mogelijk om lekker te spelen met een pistol, maar buiten heb je toch een nadeel. Er gaan zo'n 20-25 bb's in een magazijn, dus wil je opgewassen zijn tegen de mensen met een AR en ook meerdere keren kunnen schieten, loop je al snel met een pak aan magazines rond ;)
Nu heb ik @Jan pistol only zien spelen. Volgens mij mocht dat de pret niet drukken. Alleen denk ik dat je meer speelplezier hebt met een AEG dan een GBB Pistol ;) Just my 2 cents.

Welkom

En waarom de twijfel over green gas?
In de winter/kou zou dit toch minder zijn? Althans dat lees ik op internet. De replica kan dan nog wel eens weigeren. CO2 zou in de winter/kou betrouwbaarder zijn. Iemand hier ervaring mee?

Laatst bewerkt:
Ten eerste welkom! Leuk dat je deze mooie sport oppakt.

Gaaf dat je al goed weet welke kant je op wilt. Echter is alleen een pistol toch minder praktisch dan je denkt.
Voor CQB is het goed mogelijk om lekker te spelen met een pistol, maar buiten heb je toch een nadeel. Er gaan zo'n 20-25 bb's in een magazijn, dus wil je opgewassen zijn tegen de mensen met een AR en ook meerdere keren kunnen schieten, loop je al snel met een pak aan magazines rond ;)
Nu heb ik @Jan pistol only zien spelen. Volgens mij mocht dat de pret niet drukken. Alleen denk ik dat je meer speelplezier hebt met een AEG dan een GBB Pistol ;) Just my 2 cents.
Ja klopt daar heb je gelijk in, ik ben ook van plan om later een AEG te halen, M4 of MP5 o.i.d. Eerst maar eens uit de voeten met deze replica.

Laatst bewerkt:
Hé Marc,

Welkom op het forum! Toffe loadout; ga er zelf ook ooit aan beginnen. Lijkt me tof om te hebben :)

Zoals eerder gezegd is een sidearm alléén veelal niet voldoende. Zo nu en dan een Pistol/Shotgun only skirm is zeker leuk, maar voornamelijk speel je met een primary om op je sidearm terug te vallen in het heetst van de strijd, of bij nauwe hoekjes.

Het Co2/Greengas verhaal is een levend dingetje dat nooit zal stoppen hoor. Ikzelf heb een 1911 op Co2, maar mijn volgende aankoop zal zeer zeker een glock op greengas zijn. Waarom? Co2 is erg onpraktisch en die patronen gaan je na 3x irriteren. In de winter is het nét iets betrouwbaarder, maar dan val ik terug op mijn 1911, in plaats van mijn Glock greengas.

Oh, nog één tip; probeer dat 'W' woord te vermijden. Het is een 'gevoelige' sport voor de buitenstaanders en die associatie hebben we liever niet. Probeer het op replica of airsoft apparaat te houden ;)

Hé Marc,

Welkom op het forum! Toffe loadout; ga er zelf ook ooit aan beginnen. Lijkt me tof om te hebben :)

Zoals eerder gezegd is een sidearm alléén veelal niet voldoende. Zo nu en dan een Pistol/Shotgun only skirm is zeker leuk, maar voornamelijk speel je met een primary om op je sidearm terug te vallen in het heetst van de strijd, of bij nauwe hoekjes.

Het Co2/Greengas verhaal is een levend dingetje dat nooit zal stoppen hoor. Ikzelf heb een 1911 op Co2, maar mijn volgende aankoop zal zeer zeker een glock op greengas zijn. Waarom? Co2 is erg onpraktisch en die patronen gaan je na 3x irriteren. In de winter is het nét iets betrouwbaarder, maar dan val ik terug op mijn 1911, in plaats van mijn Glock greengas.

Oh, nog één tip; probeer dat 'W' woord te vermijden. Het is een 'gevoelige' sport voor de buitenstaanders en die associatie hebben we liever niet. Probeer het op replica of airsoft apparaat te houden ;)
Bedankt voor de tip! #"w" Woord

Hoi! Zoals al eerder vermeldt is het misschien handiger om eerst een lange replica te kopen voordat je aan een sidearm gaat denken. De makkelijkste reden is dat je met je lange AA in principe met alle skirms mee kan doen, terwijl met alleen een sidearm dit een stuk lastiger wordt. Je mist dan gewoon een stuk effectief bereik en je magazijninhoud is veel beperkter.

Dat gezegd hebbende is een ieder natuurlijk gewoon vrij om te doen met zn loadout wat hij of zij wil..maar het is wel iets om even stil bij te staan.

Welkom!

Zou het geld van je side arm bij je budget van je AEG doen en een mooie m4 of mp5 halen ;) Als je naar een outdoor skirm gaat met alleen een pistol kan je eerste skirm ervaring misschien veel minder leuk zijn dan met een AEG ;)

Welkom!

Ik sluit me aan bij de rest. Heb zaterdag door technische problemen de kans gegrepen pistol only te gaan op een outdoor/indoor veld. Buiten lukte het beter dan ik dacht; maar je bent zo door je bb's heen. Range viel me met mijn pistool niet tegen; maar ik heb dan ook geen 70 meter range op mijn lange replica.

Het speelt erg leuk, heerlijk licht en compact, heb wat leuke hits kunnen maken, maar je hebt zeker geen gelijke kansen.

Mijn greengas kwa m9 ptp doet het op de koudere dagen dan weer niet. Dus het wisselt wel per merk. De tm mp9's van uit mijn hoofd @campesteijn en de rest doen het weer wel prima.

vergelijkbaar met wat hier boven al gezegd is. In eerste instantie focussen op een goede primary replica. Ik heb ook eerst een paar x geskirmd met slechts een main replica (AEG). Daarna alsnog een pistool gehaald. Dat heeft wel voordelen. Als backup. Als je bb's op zijn is het trekken/richten en schieten met een pistool soms sneller dan een mag change. Daarnaast is vooral in dichte begroeing een pistool erg handig (main op de rug).

En natuurlijk schiet een GBB een stuk aangenamer dan een AEG zonder blow back.