Nimh of lipo?

Prima om mee te beginnen maar of ze passen durf ik niet te zeggen, voor een crane stock passen meestal nun-chuck style batteries beter, die zullen ze ook wel hebben. Als je front wired in de hand guard hebt dan passen deze zeker wel.

ze hadden nog maar 5 soorten in stock, en dit was de kleinste zegmaar haha

EDIT : ze hadden er nog wel 1 (nunchuk) van 2000mah.
ik weet alleen niet of dat overbodig veel is of dat het schade aanricht of dergelijke?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__67728__Turnigy_nano_tech_2000mAh_2S_15_30C_Lipo_AIRSOFT_Pack_T_Connector_.html

Geen idee, moet je meten of de afmetingen van die batterij passen in je cranestock. aantal mAh is voor het spelen puur hoe lang de batterij mee gaat en hoeveel Ampere de batterij in een keer kan dischargen (is de mAh maal de C rating). Je weet wel dat je alsnog dan deans moet installeren aan je replica?

@Rebelattack ja, das niet zo'n probleem, dus met een 2000mah kan je vrijlang spelen neem ik dan aan

Met een 1200 mAh kan je een skirm doen als je niet alleen maar full auto gaat en loopt te sprayen. Dus 2000 is dikke prima.

Je replica lijdt alleen onder een hogere spanning met stock gears (bv 11.1V LiPo)

ChaoSState;20714 zei:
Met een 1200 mAh kan je een skirm doen als je niet alleen maar full auto gaat en loopt te sprayen. Dus 2000 is dikke prima.

Je replica lijdt alleen onder een hogere spanning met stock gears (bv 11.1V LiPo)

Hoeft niet per se gears te zijn kan ook dat door slechte aoe de piston tanden worden geshred, door de hoge snelheid of van die mensen die ze dan gaat gebruiken zonder mosfet, dat is ook niet echt duurzaam voor je trigger contacts.

dus alleen een batterij met een hogere volt is schadelijk, niet een batterij met meer mah?

robin97;20717 zei:
dus alleen een batterij met een hogere volt is schadelijk, niet een batterij met meer mah?

In het kort: Ja. Let wel op dat je bij een hoge discharge en mAh je ook mogelijk wil kijken naar een mosfet, hogere C en mAh zorgen voor meer ampère wat zorgt voor grotere arcs tussen de trigger contacts en dus zorgen voor het sneller vergaan van je trigger contacts.

Hogere Mah is onschadelijk.
Hogere Voltage is zonder voorzorgmaatregelen als bijv.een mosfet schadelijk voor o.a.je trigger contacten.(zoals hierboven al eerder aangekaart)

Vladimir;20720 zei:
Hogere Mah is onschadelijk.
Hogere Voltage is zonder voorzorgmaatregelen als bijv.een mosfet schadelijk voor o.a.je trigger contacten.(zoals hierboven al eerder aangekaart)

Uhm nee dat is niet voltage dat is puur het aantal ampere, anders zou een 7.4 V lipo weinig arcing hebben en een 11.1V lipo meer, daar klopt echt niks van. Als ik het fout heb pls enlighten me how?

Edit: google maar eens op arc discharge of electric arc.

11.1 is vooral slecht voor je gears aangezien er een highere firerate is die sommige potmetalen gears niet heel lang volhouden. En volgens mij heb je met meer volt meer power op je contactjes staan en heb je dus ook meer kans op arcing. oftwel 9,6 nimh of 7,4 lipo is de safe way to go

Lockheed;20726 zei:
11.1 is vooral slecht voor je gears aangezien er een highere firerate is die sommige potmetalen gears niet heel lang volhouden. En volgens mij heb je met meer volt meer power op je contactjes staan en heb je dus ook meer kans op arcing. oftwel 9,6 nimh of 7,4 lipo is de safe way to go

Dit is ook niet waar, de arcs bij de trigger contacts ontstaan doordat het contact van de metalen plaatjes wordt verbroken terwijl er nog wel een stroom door loopt. Hierdoor ontstaat er een arc en hierdoor is de kans op arc discharges vooral gebaseerd op de hoeveelheid stroom die er over de contacten wordt gezet en ook de mate waarin het schade doet. Meer stroom is meer elektronen, is een grotere hoeveelheid geladen ionen, radicalen en elektronen die het oppervlakte van je contacten kan etchen of je krijgt een klein brand plekje. Ik werk op mijn stage met glow discharge plasma en daar kan soms ook een arch ontstaan als de plasma niet stabiel is simuleert duidelijk wat voor schade een arc kan doen aan je trigger contacten op den lange duur. Zie ook bliksem en de brand plekken dat dit achterlaat is ook een arc discharge. Alleen als er werkelijk een breakdown nodig was om de arc te initiëren dan zou het voltage belangrijk zijn, maar dat is puur de overgang van een andere discharge naar arc, dat heeft dan niks te maken met hoe erg je trigger contacts worden aangetast dat is dan nog steeds afhankelijk van de stroom. Ik zal het nog morgen wel eens vragen aan de professor. Ik ga er niet vanuit dat ik fout zit.

TL:DR = Je maximale discharge is belangrijker dan voltage wanneer er wordt gekeken naar de electrical arcs die plaats vinden bij de trigger contacts zonder een mosfet.

The hobbyking batteries are the best, and thanks to @Sander and @Stey @Eviltwin-NL who brought me to it.
11.1V gives you high rate of fire but the question is : does your gearbox can handle this burst?
The other thing about 11.1V gives your better trigger response and that's why most CQB players prefer 11.1V, but the down side about it:
1. Will out run your BB's and empty your Mags faster then the 7.4 battery.
2. large and can't fit crane stock or buffer tube and for that you will need crane stock pouch.
So at the end it's worthy? if you ask me i will say No, and advise you to use 7.4 because it's more healthy to your gearbox and save your BB's and can fit easy most crane stock or buffer tube (condition the dimensions 116x17x13mm).
Withe all of that the 7.4 charge faster than the 11.1 and discharge lower than 11.1, therefore all together 7.4 is the best choose for you.
If you still think the 11.1 is your favorite, i have FireFox 11.1V 2400mAh Li-Po Li-Polymer Military Battery 20C almost new i can give it to you in good price.
Size - x2 = 125mm x 20mm x 15mm
But still I am telling you the 7.4v is better than 11.1 for beginner.

Wat is ongeveer de levensduur van je contacten als je elke paar weken een skirm speelt?
Dan weet ik hoe snel ik er een MOSFET in moet zetten.

Mosfet is altijd aan te raden. En met connector geen tamylia maar tx60 of deans. Al is tx60 beter te solderen en betere grip.

Prewided mosfet van jefftron heb je al voor +/- 20 euro, die contacten zullen echt niet na een jaar helemaal verpest zijn maar denk dat je er wel "schade" op zal zien. Prewired mosfet wat deans of xt60 en dan heb je alles.

Die deans contacten ga ik er vrijdag op zetten.
Maar een mosfet moet je altijd solderen toch? Anders krijg je wat tri-shot had met z'n mosfet.

Trigger contact van mijn JG heeft het niet veel langer dan 5 skirms volgehouden. Met 7.4v lipo.

Hoger voltage zorgt voor een grotere afstand die overbrugt kan worden.
Het amperage/ wattage ( vraag verbruik) zorgt voor meer kracht. Meer schade.
Totale schade is dus meer een combinatie van voltage en amperage en het verbruik van je replica

ChaoSState;20733 zei:
Die deans contacten ga ik er vrijdag op zetten.
Maar een mosfet moet je altijd solderen toch? Anders krijg je wat tri-shot had met z'n mosfet.

Prewired houdt hier ook alleen in dat er al draden aan de mosfet maar hier moet je nog wel je eigen motor connectors, batterij plugs en wiren aan je trigger contacts deze is dus hardwired er is alleen een stap al gedaan.

Twinfromhell;20735 zei:
Trigger contact van mijn JG heeft het niet veel langer dan 5 skirms volgehouden. Met 7.4v lipo.

Hoger voltage zorgt voor een grotere afstand die overbrugt kan worden.
Het amperage/ wattage ( vraag verbruik) zorgt voor meer kracht. Meer schade.
Totale schade is dus meer een combinatie van voltage en amperage en het verbruik van je replica

Wat je zegt klopt helemaal als je praat over het initieren van een arc discharge tussen twee platen met daartussen een gas, echter is er bij de trigger contacts tijdelijk contact en ontstaande arcs juist door de verbreking van dit contact, net zoals bij lassen. Hierdoor is er geen breakdown voltage nodig die de arc discharge moet initieren en hierdoor is de schade groot en deels afhankelijk van de hoeveelheid ampere die de batterij door de kring stuurt. Meer stroom is meer elektronen is meer inelastische botsingen is meer radicalen die je contacten oxideren of etchen oftewel beschadigen.

Je doet me toch sterk aan Reliku denken, Rebel. :P

(Naar eigen beredenering)
Door de hogere rof van 11.1v trekt je gearbox (lees motor) meer Ampère en meer Amps is meer schade.