Nog een!

RicoG

Member
11 apr 2016
18
8
Trophies
2
Hallo!

Ik ben Ricardo, 19 jaar en reeds geintereseerd geraakt in Airsoft. Ik kan niet wachten tot ik mijn eigen replica kan bestellen. Ben bezig met het lidmaatschap aanvraag dus nog even duimen.

Ik ben al een beetje aan het zoeken voor een mooie replica die binnen het budget van 150eruo valt. Tot zo ver heb ik de CM.515 gevonden. Prijs is zeer aantrekkelijk en benodigd mij ook een aantal vragen. Is CM een goed merk? Zijn hun 'starters' replicas goed van kwaliteit? Is het slim om met een redelijk goedkope replica te beginnen of dan toch een zoeken van rond de 150 euro?

Verder lijkt sniperen mij wel interesant. Zeker omdat je geen accu of iets nodig hebt wat al gouw de prijs van een AEG goed kan verhogen. Nu weet ik dat mensen het sterk afraden om niet te beginnen met een sniper. Maar hoe erg raden jullie het af? Ik bedoel, ik ben eigenwijs en doe waarschijnlijk toch waar ik zelf zin in heb, maar dan heb ik in iedergeval meerdere meningen waar ik de meine op kan baseren. :smiley:

Het enige wat je nodig hebt voor een sniper is een AA, BB's, een scope en met een paar extra mags. Terwijl je voor een AEG 1 (meestal meer want je wilt niet dat je wapen op de helft van de dag stil valt) batterij, een balancer oplader want LiPo, een set magazijnen, veel meer BB's en vervolgens zit je met het feit dat goedkope AEGs niet zo lang mee zullen gaan als een goedkopere sniper van ongeveer het zelfde geld. Of heb ik dit geheel mis?

Ik hoor graag jullie meningen!

o7

Hey RicoG!

Welkom op dit prachtige forum vol met mede-verslaafden.
Oh wacht... je bent nog niet verslaafd... no problem, gaat geregeld worden als ik het zo lees.

CM (beter bekend als Cyma) is een prima startersmerk, al zullen er genoeg mensen zijn die iets anders willen beweren. Ervaringsdeskundige @Redrum beschikt over een Cyma replica en kan je alles vertellen over de kwaliteit.

Sniperen is leuk, heel leuk zelfs. Het wordt echter aangeraden om niet te starten als sniper. Waarom niet? Je ligt vaak stil, en ziet niet altijd actie. Hierdoor wil het nog weleens gebeuren dat beginnende spelers die als sniper spelen het al snel voor gezien houden... geen actie, niet leuk. Verkoop de boel maar weer. Tip? Ga als introducee lekker spelen, huur een setje en krijg de feeling voor Airsoft. Je komt er dan vanzelf achter wat je echt wilt. Misschien wil je al helemaal geen budgetreplica meer, maar wat meer kwaliteit. Alles kan. En afraden? Meh... ik weet het niet. Doe wat je wilt, jij weet het beste waar je wel of niet geld voor hebt en waar de interesse ligt. Er zijn genoeg gevallen bekend van snipers die zijn begonnen als sniper en niks anders doen of hebben gedaan.

Budgetreplica's gaan ook lang mee, en uiteraard verschilt de kwaliteit, gewicht, onderdelen etc etc etc. Upgraden is uiteraard (bijna) altijd mogelijk.

Ennuh... wapens doen we niet aan tenzij je iemand wil meppen. Wij noemen het replica's / AA's / Apparaten... en jij straks ook :p

Cyma is een goed start merk, daarmee is ook alles wel gezegd. de kwaliteitscontrole is wat minder en dat zie je ook wel terug in hoe verschillend de ervaringen zijn met het merk. Ik zou eerder kijken naar een Specna Arms wanneer dat mogelijk is qua budget omdat hier gewoon iets betere verhalen over zijn.

Je hebt je daarnaast sterk verkeken op het gebied van airsoft sniper replica's leuk dat een sniper replica goedkoper is en minder initiële kosten qua replica, magazijnen en bb's zijn, maar met en stock sniper ga jij niet verder schieten dan elke AEG. Deze zul je moeten upgraden wat naast alle eerder genoemde kosten er nog eens 200-400 euro kan bij komen om er een replica van te maken die 80 a 90 meter ver kan gaan schieten. Daarnaast is de speelstijl een stuk anders en zal dit heel saai zijn en veel moeilijker waardoor de meeste als sniper eigenlijk niet veel doen tijdens een dagje skirmen. Dit is ook de reden dat mensen het je zullen afraden en zeker met jou budget kan je beter een AEG kopen. Als laatste kun je ook met sniper replica's ook alleen echt buiten spelen wat niet altijd het grootste pretje is tijdens de winter tijd.

Ik ben verre van een expert op het sniper gebied maar hoe ik het begrijp is dat een stock sniper evenveel (misschien iets meer) range heeft als een stock AEG. De rede dat je wil snipen is dat je meer range wil hebben dan je tegenstanders met AEGs. Om dit te dus te behalen moet je je stock sniper upgraden en dat kost ook al snel 200 euro (als het niet meer is).

Snipen is ook nog eens een moeilijke (en in mijn ogen saaie rol). hoewel de sniper filmpjes op youtube misschien wel de leukste zijn moet je wel nagaan dat deze mensen al een paar jaar snipen en dat ze ook sniper replicas hebben van de 800 euro ofzo.

Nogmaals dit is wat ik heb gehoord en gelezen over snipen. Ik ben zeker geen expert.

Bedankt heren. Ik zie jullie punten in. Hebben jullie toevallig een replica die lijkt op een moderne m4 (cm 515 achtig) series die rond de 150 euro zijn en van redelijke kwaliteit zijn? Welke goede sites zijn er naast gunfire.pl en taiwangun.com nog?

Dboys, Cyma, G&G, A&K, APS dat zijn zo wel de merken dat je kan kijken, maar voor 150 euro ga je niet veel meer krijgen dan wat je al had gelinkt of je moet voor een AK gaan dan zijn er wel wat replica's in die richting.

zelf heb ik de specna arms sa-b02 besteld, helemaal van metaal en dat voor 190 euro.
toen ik hoorde dat airsoft in nederland legaal werd, zo'n 3 jaar geleden, was ik nog 15 en dacht ik ook ja met een replica van 100 euro red je het wel, hoe veel techniek kan er nou achter zitten en wat kan er nou aan gebeuren.
nu een paar jaar later, en nu ik echt kan beginnen met airsoft, heb ik toch besloten om een iets wat betere replica te kopen.
het is nog steeds geen ICS of G&G, maar in ieder geval wel wat beter dan de zogenaamde budget modellen.
en zoals rebelattack als zei ze bezuinigen op kwaliteits controles, dus je kan, hoeft niet, in het begin al problemen krijgen wat misschien weer kosten met zich mee brengt.

dus als tip geef ik mee: investeer in een wat duurdere replica, dat scheelt je weer voor later.

Beginnen metveen sniper is helemaal niet goedkoper als beginnen met een aeg. Het merendeel van de organisatoren eist tenslotte tegenwoordig van snipers dat deze ook een side-arm bij zich moeten hebben, toch ook weer een kostenpost.

Oddball;21006 zei:
Beginnen metveen sniper is helemaal niet goedkoper als beginnen met een aeg. Het merendeel van de organisatoren eist tenslotte tegenwoordig van snipers dat deze ook een side-arm bij zich moeten hebben, toch ook weer een kostenpost.

Inderdaad was ik helemaal vergeten zelfs, je minimum engagment distance wordt ook nog eens opgeschroefd naar een tiental meters en daarnaast moet je ook nog een side arm hebben dit hoeft geen dure te zijn maar is net zo duur als een paar lipo's en magazijnen voor een AEG.

Een shotgun is leuk voor in CQB of dichtbij. Maar aangezien ze meestal 3 balletjes schieten die dan alle kanten op gaan is het geen handige main.
Als je een leuke M4 replica zoekt, kijk dan bij Specna Arms. Die hebben de wereld aan modellen en allemaal rond de 200 euro.
Zoals anderen hebben aangegeven is het niet aan te raden onder die prijs te gaan zitten omdat je dan echt weinig kwaliteit hebt. De eerste skirm overleeft het replica wel, en daarna kan je allerhande airleaks dichten omdat je FPS ineens dropt.
Maar de Specna B02, B03, A01 en hoger zijn allemaal prima en een aantal leden hebben ze hier ook. Ik heb zelf een SA B01, maar die zou ik niet aanraden.

En ik heb ook een Cyma AK, helemaal verliefd op dat ding :love:

Welkom!

hier kan je een schat aan informatie vinden/krijgen.
Ik ga niks benoemen over het sniperen, dat is je al genoeg afgeraden haha

Qua Cyma kan ik je wel iets vertellen. Niet over een m4 type, daar heb ik geen ervring mee van Cyma. Maar de ak's staan goed aangeschreven vanaf model nummer CM040. JE hebt bij Cyma geluk of niet, de kalitiets controle is minder dan bij merken zoals ICS etc ik vind ze vrij stevig, maar sommige zeggen weer van niet.

Succes met uitzoeken!

Hey,

Ik ben ook begonnen met sniper.
Wil niets anders en je hoeft niet te campe met een sniper.
Ik loop gewoon rond met sniper en maak ook men kills.
Succes met kiezen:)

Misschien handig om er dan bij te vertellen wat je hebt uitgegeven en wat je k/d ratio is? Niet omdat in een soort van call of duty/battlefield vergelijking wil gaan maken maar als je voor elke keer dat je iemand hit je 10 keer moet dood gaan is dat niet de leukste manier om te spelen. Nog steeds geldt dat de out of the box performance van snipers niet goed zijn.

@Rebelattack ik maak ongeveer 2/1 kd ratio als beginnend sniper.
En de vsr heeft me 900 gekost maar kan ook goedkoper

Ja goedkoper ja, maar niet voor 150 euro en dat bedoel ik dus je moet hem eerst upgraden om er werkelijk wat mee uit te richten. Een stock sniper raakt bijna niks.

Edit: op het andere forum wordt er een JG Bar-10 met upgrades verkocht voor 250 zou een goed begin kunnen zijn.

@Rebelattack
Mijn comment ging niet over de prijs, alleen over het beginnen met een sniper

@dj dan is dat nog steeds prijs afhankelijk met een geupgrade sniper kan jij op een veel verdere afstand blijven en zal ondanks dat je veel relocate, wat ook normaal is, niet dichtbij hoeven te komen om je hits te maken zeker tegenover een stock sniper. Ik ga er nu ook niet verder op in vanwege het off topic feit en mijn aanraden is op basis van de honderden reviews om voor een specna arms te gaan.