Nog geen lid, maar wel van plan :)

yoyasp

New Member
18 mei 2016
1
0
Trophies
1
Hallo forum,

Mijn naam is Jasper en ik ben 18 jaar.
Ik ben al een aantal jaar fan van acn en airsoft in het algemeen.
Ik ben van plan om bij de eerstvolgende introduce dag mee te gaan om een eerste "first-hand experience" te krijgen. (Is hier al een datum of maand bekend?) Als dit een succes is vraag ik zo snel mogelijk mijn v.o.g. en lidmaatschap aan. Voor de eerste dag zit dan nog vast aan een huursetje. Weten jullie misschien hoeveel verschil in kwaliteit er zit tussen een huurset en een eigen replica?
Oh, en zijn er misschien mensen in midden Nederland die mij een keer de kneepjes van het vak zouden willen laten zien? Ik zou het ontzettend gaaf vinden om mijn eerste skirms met wat ervaren mensen mee te kunnen maken.

Thanks alvast en hopelijk tot ziens op de eerste introduce dag :smiley: , Jasper

Als eerste natuulijk welkomt, ik heb laatst een bericht gezien dat er ergens in de zomer een acn intro dag is ergens op een locatie in België (als ik het goed heb). Een huur kit is meestal prima voor de prijs die je betaald, maar het zijn natuurlijk niet de hoogste kwaliteit replica's, desondanks kan je met de huurkits als intro prima meekomen met de overige spelers. Ik weet echter niet hoe het zit qua huur replica's bij ACN intro dagen. Als je graag je eerste skirm als intro met mensen wil spelen is het makkelijkste als je hier gewoon een post maakt met de locatie en dag en dan zijn er vaak wel wat leden die zullen aanhaken. Vanuit midden Nederland zijn er gelukkig een heleboel spelers op dit forum :).

Mvg,

Rebel

Welkom bij de airsoft sport.
Ten eerste waar kom je vandaan?

Je kan ook gewoon als introducee naar een airsoft locatie gaan, heb ik toen ook gedaan bij balls and arrows in lelystad.

Verschil tussen eigen gear en replicas en die van de organisatie, is er altijd wel.
Aangezien de replicas van de organisatie veel gebruikt worden.

Alvast veel plezier, voor je eerste skirm!

Ik kom uit Utrecht, midden van het midden.
Bedankt iedereen, ik kijk uit naar mijn eerste skrim

Dag Jasper!

Welkom op het forum van ACN!

Een goeie mogelijkheid om first hand experience te krijgen is de Airsoftmarkt, 29 mei te Lelystad op het veld van Balls & Arrows . Hier kun je je inschrijven om 1 uur (of meerdere uurtjes) te spelen. Dit is ook redelijk toegespitst aan nieuwe leden, en mensen die het nog nooit gedaan hebben. Zo heb je een korte introductie voor een zacht prijsje - ik geloof 5 euro of 7,50).

Wil je een hele dag spelen (skirmen) dan ben je al snel 30+ euro kwijt.

Wie weet tot op de markt? ;)

Welkom! Gewoon een topic aanmaken als je een keer wilt skirmen en meestal gaat er altijd wel iemand van het forum!

Heb je toevalig al een replica op t oog of is het daar nogte vroeg voor ;)

Welkom op het forum Jasper,

Zoals je ziet kun je hier met al je vragen terecht!

Ik heb met meerdere huursets gespeeld van verschillende organisaties. Deze replica's zijn veelal budget replica's. Ze zijn overigens wel prima voor 1 dagje uitproberen en je haalt er wel wat hits mee. Maar het ligt ver onder het niveau van een eigen instap replica.

Succes ermee!

Gr,

Binky Jules

jules.cornelissen;22172 zei:
Welkom op het forum Jasper,

Zoals je ziet kun je hier met al je vragen terecht!

Ik heb met meerdere huursets gespeeld van verschillende organisaties. Deze replica's zijn veelal budget replica's. Ze zijn overigens wel prima voor 1 dagje uitproberen en je haalt er wel wat hits mee. Maar het ligt ver onder het niveau van een eigen instap replica.

Succes ermee!

Gr,

Binky Jules

Ah, hier was ik al bang voor... nou ja, hopen dat ik toch een goede indruk krijg...

Over een replica, ik ben zeker in het eerste jaar niet van plan meer dan 500 euro uit te geven aan gear. Voor alles inclusief gear.
Ik zal een lijstje posten met wat ik zo snel mogelijk wil kopen, hopelijk kunnen jullie mij dan nog wat advies geven.

Als "Main-replica" zoek ik een colt c7/c8 of hk416/417 AEG namaak.(Nederlands leger standaard uitrusting) het liefst minder dan €200 euro. Als het mogelijk is een glock 17 gas variant als sidearm.
Als gear wat spare mags, reserve batterij, goede schoenen, masker met een goede bril en als laatste een manier om dit allemaal mee te dragen (denk aan een tactical vest met holster voor mijn sidearm.)

Zoals redelijk wat mensen denk ik, zou ik willen door groeien naar een DMR/sniper rol waar ik dan een L96/L115 (ik zie niet heel veel verschil..) en dan goede camoflage en een goede radio :smiley:.

Pfoeee, hele hoop tekst ik hoop dat het een beetje duidelijk is xD

Zelfs al geef je maar 200 euro max uit aan alleen de replica, dan kan je voor magazijnen, batterijen, oplader alsnog richting de 250-300 gaan. De C7/8 is wel een replica van maar die is zon 400+ euro. Van de Hk416 zijn er een stuk meer te vinden ook in de 200 euro categorie, ik zou zeggen kijk eens op taiwangun en gunfire rond, goedkoper als daar zul je het niet snel vinden. Ik zou een sidearm niet direct aanschaffen, naast dat deze ook nog weer een hap uit je budget nemen zijn ze voor een beginner helemaal niet nuttig, echter Glocks gaan eruit bij heel veel fabrikanten vanwege licenties, dus op het moment zijn de prijzen ten minste nog reëel. De laatste tip, bespaar niet op een goede bril, dit is misschien nog wel je belangrijkste stukje uitrusting en deze moet dus lekker zitten, het liefst niet beslaan en je ogen beschermen (oftewel aan de EN166 normen voldoen).

Ja, het idee is 200-250 voor de replica, en dan nog de mags en batteries erbij.
Ik had al gezien dat deze moeilijk/niet goedkoop te krijgen zijn. waarschijnlijk ga ik dan voor de m16 waar de colt c7/8 vanaf stammen. en dan om het er wat beter uit te laten zien waarschijnlijk wel een vertical grip onder de m16

Ben op dit moment zelf ook aan het kijken voor een aeg voor "erbij"(speel als main met sniper)

En mijn oog is gevallen op een model van specna arms. Was rond de €230 dacht ik. Misschien iets om naar te kijken voor jou?

Je kan om de kosten te drukken ook 2 high caps kopen in het begin ipv 6 low/midcaps. Scheelt weer in de centjes!

@yoyasp Mijn advies is om een AAA merk side arm te kopen. Tokyo Marui heeft een Glock 17. Deze ligt volgens mij ook binnen je budget en ook al is het een pistool. Deze schiet out of the box net zo ver als een AEG van 300 euro out of the box.

Plus: een side-arm heb je toch nodig! Als jij zeker weet dat je een Glock 17 wilt. Dan haal je die een. Speel je een paar skirms, leen je hier en daar een keer een replica en kom je tot de conclusie wat jou eigen speelstijl is en waar je voorkeur naar uit gaat. Zonder dat je eerst 300 euro uit gaat geven aan een AEG of andere replica waar je naderhand spijt van krijgt.

Nee een sidearm heb je echt niet nodig dat is naar mijn mening echt de grootste onzin. Buiten gebruik je dat ding alleen als je een sniper of DMR bent vanwege de minimal engagment distance van 20 meter maar met een normale 360 FPS AEG heb je die echt niet nodig. Binnen kan het leuk zijn, maar of het echt nodig is valt nog te bediscussiëren. Daarnaast is het ook echt totaal niet waar dat een GBB net zo ver zou schieten als een AEG van 300 euro. Zelfs met een TM is dat nog moeilijk, daarnaast een AEG sprayt 140-300 bb's naar iemand toe met een GBB heb je er 30 max.

Dat je beter eerst een paar skirms met een huur kit kan spelen ben ik het wel eens, je kan dan ook zien wat andere gebruiken en mogelijk vast houden zodat je een feel krijgt voor wat je werkelijk vet vindt.

Sidearm is best handig hoor ^^
Vandaag ook een paar geniale hits gemaakt met mn glock.

Vandaag een pistol only skirm gehad. Dus ja, best handig een side arm o:)

Handig is wat anders dan per se nodig, want daar gaat het om. De heer cornelissen gaf aan dat het per se nodig was en daar ben ik het niet mee eens. Specifiek skirms daarbij nagelaten want dat is weer zoiets ja je moet ook een shotgun hebben voor shotgun only skirms en een sniper voor sniper only skirms en een HPA voor HPA only skirms. Zo kan je wel doorgaan met wat je toch allemaal mogelijk nodig kan hebben. Naar mijn mening is een Side arm geen top prioriteit voor een beginnende speler en kan hij dat geld beter investeren in iets nuttigs, zoals een iets hogere klasse replica of een vest voor zijn mags. Een side arm zelf is al duur plus de extra mags en gas en dan neemt het zo weer een 200 euro hap uit je budget zeker als je voor TM gaat.

Met een totaal budget van 500 euro is het laten liggen van een sidearm in het begin naar mijn mening inderdaad een goed idee. Ze zijn handig hier en daar maar zoals @rebelattack al zei ze nemen ook een grote hap uit je budget.

Mijn advies is om met een AEG te beginnen en dan qua gear ook vrij basic te beginnen. Koop er een extra batterij bij, een oplader, een extra highcap magazijn, DPM setje, mesh masker, goede bril en een goed paar schoenen. Zo kun je later nog kijken wat je wil veranderen of een plate carrier/chest rig erbij wilt hebben. Zo val je ook ruim binnen je budget (tenzij je een replica van 400 euro gaat kopen natuurlijk) en dan heb je nog budget over voor wensen in de toekomst.

Sidearms zijn inderdaad geen must, maar wel verrekte handig @Rebelattack ,
Punt 1:
Mijn primary aeg's zijn allemaal ruim 1 meter lang(dit omdat ik toch nooit cqb doe. Echter kom je in woodland skirms ook wel eens een huisje of hutje tegen die je zal moeten clearen. Dan komt er toch wel een klein beetje cqb om de hoek kijken. Ik hang mijn aeg dan op mijn rug en ga met mijn sidearm naar binnen.

Punt 2:
We kennen het allemaal je zit vast in een hoekje en de vijand komt richting jou. Je bent bijna door je magazijnen heen en kunt dus niet even snel optoppen. Of simpelweg omdat je sidearm trekken sneller is dan een reload.

Punt3:
Waar jij na een weapon-hit terug loopt naar de respawn, ga ik nog lekker even door

Statement made.

Punt 1 is eigen keuze en geldt niet voor 90% van de gevallen, niet iedereen loopt met een m1 garand of een BAR.

Punt 2 is leuk maar als je reloads practice dan is er niks aan de hand en herlaad je net zo snel als een pistool trekken.

Punt 3 okey enigste punt waar ik iets kan inzien.

Maar de hele statement is meteen te over rulen met het feit dat het voor een beginner is en dan is een 200 euro hap uit je budget te veel om aan een side arm uit te geven, naar mijn mening. Leuk al die punten voor maar dat is leuk om te geven als iemand zijn hele loadout al heeft

Zoals je al in mijn vorige reactie merkte, vind ik pistolen gewoon leuk. Maar gezien het budget van €500 voor alles, zou ik het pistool als laatste kopen als er centen over zijn of deze weg bezuinigen.