Noob

THR33KlNGZ

Well-Known Member
31 jan 2018
292
154
Trophies
10
Hallo iedereen,

Nadat mijn interesse gewekt is ben ik eens gaan CQBen bij Unit 13 in sittard. Allereerst eyepro en mesh gekocht. Afgelopen weekend mijn eerste apparaat aangeschaft dus nu ben ik ook klaar om deel uit te maken van de airsoft community. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de ICS cxp uk1 Captain met MTR stock in tan.

Ik ben 38, woon 4 km bij Unit 13 vandaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom welkom... En wij zijn altijd heel blij met foto's van gear en replica :)
20180127_175840-2656x1494.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Dan kom ik natuurlijk ook met een noob vraag. Hoe doen jullie je hop up en sights instellen. Doen jullie dat voor aanvang van een skirm? Ik heb het thuis geprobeerd. Maar op een afstand van een meter of 10 perfect schieten wilt natuurlijk nog niks zeggen over een juiste afstelling.
 
Ik check dit altijd even na het fps'en. Dit gebeurt vrij vaak op een plaats waar je ook direct mooi je hop-up/scope kan afstellen indien nodig. Daarnaast hoeft dit eigenlijk maar 1x juist te staan en je bent klaar voor een lange periode. Het kan zijn dat het een en ander verschuift tijdens het skirmen, maar dit gebeurt niet in grote hoeveelheden. Ik check het gewoon altijd eventjes. Staat hij goed, niets meer aan doen. Moet er iets afgesteld worden, even kwestie van juist zetten en klaar.

Adviseer vooral dit moment, omdat spelen met je hop-up en scope tijdens een potje skirmen enkel voor irritaties kan zorgen. Zorg dat het goed staat voor dat je het eerste potje begint ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Guido van Malde
Thanx. Daarom dacht ik doe het thuis al. Echter op 10 m is er niet veel eer te behalen. Hahaha.
 
welkom op het forum.

je zou ook eventueel kunnen kijken of een shop de mogelijkheid heeft om jou je ding te kunne doen op een "schiet" baan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
welkom op het forum.

je zou ook eventueel kunnen kijken of een shop de mogelijkheid heeft om jou je ding te kunne doen op een "schiet" baan.
Dat idee had ik ook, echter de testbaan is om even een feeling te krijgen van je aan te schaffen aa, voor afstellen is het ook te kort. Op het speelveld ben ik nog niet geweest na de aanschaf. En zal de komende twee weken waarschijnlijk ook nog niet gebeuren aangezien we hier in het zuiden andere activiteiten hebben.:rolleyes::confused:o_O
 
Dan kom ik natuurlijk ook met een noob vraag. Hoe doen jullie je hop up en sights instellen. Doen jullie dat voor aanvang van een skirm? Ik heb het thuis geprobeerd. Maar op een afstand van een meter of 10 perfect schieten wilt natuurlijk nog niks zeggen over een juiste afstelling.

Wat je iig niet moet gaan doen is je replica naar de 360 grens te brengen. Veel mensen willen persé de grens opzoeken en verdwalen dan in effectiviteit. Daarbij als je bij een andere orga komt die met een andere BB op 0.20 test kan je best eens aan een verkeerde eis komen, dus boven de 360. Om maar even te verwijzen naar een onderzoek van de NABV omtrent BB's, er kan een verschil van 11FPS in de verschillende merken.
Tevens stel je hop-up al van te voren in, scheelt ook weer ellende voorafgaande aan de skirm. Grote irritatie, is het wachten op spelers bij een event.

Voor wat betreft mogelijkheden in Limburg. Zodra ons terrein af is hebben wij ook een schietbaan van 70 meter met doelen op variabele afstanden. Nooit zo nauwkeurig als een schietbaan binnen, maar voldoende om je replica in te schieten.
 
Misschien een aparte opmerking, maar is het niet zo dat als je met je eigen (0,20g) bb's onder de 360 zit, je gewoon mag meespelen? Je speelt immers met die bb's in het veld en zit dus onder de 360 fps in het veld. Dat de BB's van de orga een hogere meting realiseren, is voor het spel niet van belang mits je met je eigen bb's onder de 360 zit, toch?
Natuurlijk staat de orga vrij om zo'n replica te weigeren, daar niet van :p

Overigens stel ik mijn hop-up ook wel eens af tijden de grote pauze. Genoeg tijd om het dan te doen, en zoals Guido al zei veroorzaakt dit geen irritaties ivm het wachten totdat spelers eindelijk klaar zijn met afstellen. Voordeel hiervan is dat je tijden de eerste helft al enig idee hebt gekregen waar je hopup fout zit en of hij harder/zachter moet. Nadeel is wel dat je de eerste helft met een k*t hopup speelt :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde