Noob

Het zal vaak ook niet eens zo aan de BB liggen dan wel aan de Chrono's die gebruikt worden. Niet alle Chrono's zijn even goed afgesteld of gekalibreerd. Hierdoor kan je misschien thuis, met je eigen .20 BB, een FPS hebben van 355 en kom je op het veld en schiet je ineens een FPS, met nog steeds je eigen BB, van 370. Ik heb zelf mijn beide replica's op 339-340 staan. Een stabiele FPS is belangrijker dan een hoge FPS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Guido van Malde
Misschien een aparte opmerking, maar is het niet zo dat als je met je eigen (0,20g) bb's onder de 360 zit, je gewoon mag meespelen? Je speelt immers met die bb's in het veld en zit dus onder de 360 fps in het veld. Dat de BB's van de orga een hogere meting realiseren, is voor het spel niet van belang mits je met je eigen bb's onder de 360 zit, toch?
Natuurlijk staat de orga vrij om zo'n replica te weigeren, daar niet van :p

Overigens stel ik mijn hop-up ook wel eens af tijden de grote pauze. Genoeg tijd om het dan te doen, en zoals Guido al zei veroorzaakt dit geen irritaties ivm het wachten totdat spelers eindelijk klaar zijn met afstellen. Voordeel hiervan is dat je tijden de eerste helft al enig idee hebt gekregen waar je hopup fout zit en of hij harder/zachter moet. Nadeel is wel dat je de eerste helft met een k*t hopup speelt :p

Wij testen zelf met G&G bb's..een beetje het gemiddelde dus. Het is voor een orga wel moeilijk in de gaten te houden wie met welke BB schiet en niet veranderd van BB merk. Stel in het veld neem ik in het heetst van de strijd een magazijn aan van een medespeler maar die heeft een andere BB waardoor jij toch weer boven de 360 uit gaat komen en toevallig een ingame test krijg ga je nat, laat staan dat je toevallig net op dat moment een incident veroorzaakt en alles stil gelegd dient te worden, incl. je replica. Tijdens het onderzoek komt men erachter dat je boven de geaccepteerde eis zit. Wie is dan verantwoordelijk?? Dat ter zijde, wij kijken wel altijd even naar onze meters (Xcortech 3500) en checken het indien nodig nog even met andere meters, we hebben namelijk ook extra andere merken om extra te controleren. Snap je het probleem voor de orga?
Even voor de duidelijkheid, wij zijn bezig onze voorwaarden te veranderen en duidelijk te zijn in hoe wij de FPS meten en met welk merk. Mensen kunnen dan zelf van te voren al nagaan of ze aan de eis gaan voldoen.
Alles gezegd te hebben, snap ik niet waarom mensen zo 360 geil zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening. Hard betekend niet dat je een betere prestatie of afstand hebt, daar heb je zoveel andere mogelijkheden voor. Ik schiet zelf HPA (ja zonder hoge ROF, altijd single of 3 burst ) en zit geloof ik op 296FPS met 0.25 G&G...en mijn range is hmmm jammie jammie lekker.

Trouwens tof dat je vooral aan je replica werkt als anderen er geen last van hebben, wel meteen een vraag....Laat jij na veranderen van je hop-up je replica altijd nog even door de FPS test heen gaan?
 

Bijlagen

  • testrapport-fps-meters-bb's-en-netten-2016.pdf
    168,6 KB · Weergaven: 1.069
Het zal vaak ook niet eens zo aan de BB liggen dan wel aan de Chrono's die gebruikt worden. Niet alle Chrono's zijn even goed afgesteld of gekalibreerd. Hierdoor kan je misschien thuis, met je eigen .20 BB, een FPS hebben van 355 en kom je op het veld en schiet je ineens een FPS, met nog steeds je eigen BB, van 370. Ik heb zelf mijn beide replica's op 339-340 staan. Een stabiele FPS is belangrijker dan een hoge FPS.

Zekers helemaal gelijk in, de Xcortech 3200 die wij hadden gaven na een jaar ineens vreemde scores aan. Daarom overgestapt naar de 3500. Deze vervangen wij ook regelmatig, want echt voor het eiken van de chrono heb ik nog geen bedrijf kunnen vinden. Dus voor ons better safe then sorry. Trouwens ben ik mega tevreden over de 3500, maar ben ook benieuwd welke jullie gebruiken.
 
Wij testen zelf met G&G bb's..een beetje het gemiddelde dus. Het is voor een orga wel moeilijk in de gaten te houden wie met welke BB schiet en niet veranderd van BB merk. Stel in het veld neem ik in het heetst van de strijd een magazijn aan van een medespeler maar die heeft een andere BB waardoor jij toch weer boven de 360 uit gaat komen en toevallig een ingame test krijg ga je nat, laat staan dat je toevallig net op dat moment een incident veroorzaakt en alles stil gelegd dient te worden, incl. je replica. Tijdens het onderzoek komt men erachter dat je boven de geaccepteerde eis zit. Wie is dan verantwoordelijk?? Dat ter zijde, wij kijken wel altijd even naar onze meters (Xcortech 3500) en checken het indien nodig nog even met andere meters, we hebben namelijk ook extra andere merken om extra te controleren. Snap je het probleem voor de orga?
Even voor de duidelijkheid, wij zijn bezig onze voorwaarden te veranderen en duidelijk te zijn in hoe wij de FPS meten en met welk merk. Mensen kunnen dan zelf van te voren al nagaan of ze aan de eis gaan voldoen.
Alles gezegd te hebben, snap ik niet waarom mensen zo 360 geil zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening. Hard betekend niet dat je een betere prestatie of afstand hebt, daar heb je zoveel andere mogelijkheden voor. Ik schiet zelf HPA (ja zonder hoge ROF, altijd single of 3 burst ) en zit geloof ik op 296FPS met 0.25 G&G...en mijn range is hmmm jammie jammie lekker.

Helemaal mee eens! Nog een voorbeeldje is een TM replica. Met een fps van 290 schiet die er stock nog vele geüpgrade replica's uit die zo graag 360fps willen :p

Trouwens tof dat je vooral aan je replica werkt als anderen er geen last van hebben, wel meteen een vraag....Laat jij na veranderen van je hop-up je replica altijd nog even door de FPS test heen gaan?

Eerlijkheid, nee. Vooral omdat mijn hop-up vrijwel precies goed staat en de aanpassingen die ik doe vrijwel nihil invloed hebben op mijn fps. Die staat overigens afgesteld op 340-345 (HPA), dus de 360 zal ik zeer zeker niet overschrijden door de kleine aanpassingen.
Mocht ik dan toch eens bijvoorbeeld mijn inner barrel schoonmaken, vervangen of gewoon onderhoud hebben gepleegd (waarbij mijn hop up er volledig afgaat) zorg ik dat mijn hop up afgesteld is vooraleer ik door de fps heen ga :) Ben toch altijd een uur te vroeg op skirms haha.

Kortom, het probleem dat mijn fps te hoog komt door het verstellen van hop-up, dat overkomt mij niet zo snel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Helemaal mee eens! Nog een voorbeeldje is een TM replica. Met een fps van 290 schiet die er stock nog vele geüpgrade replica's uit die zo graag 360fps willen :p



Eerlijkheid, nee. Vooral omdat mijn hop-up vrijwel precies goed staat en de aanpassingen die ik doe vrijwel nihil invloed hebben op mijn fps. Die staat overigens afgesteld op 340-345 (HPA), dus de 360 zal ik zeer zeker niet overschrijden door de kleine aanpassingen.
Mocht ik dan toch eens bijvoorbeeld mijn inner barrel schoonmaken, vervangen of gewoon onderhoud hebben gepleegd (waarbij mijn hop up er volledig afgaat) zorg ik dat mijn hop up afgesteld is vooraleer ik door de fps heen ga :) Ben toch altijd een uur te vroeg op skirms haha.

Kortom, het probleem dat mijn fps te hoog komt door het verstellen van hop-up, dat overkomt mij niet zo snel.

Kijk, echter rauwdouwers haha, lekker op tijd aanwezig zijn om rustig aan een bakje koffie te beginnen en alles voor elkaar te krijgen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bonaya
Wat je iig niet moet gaan doen is je replica naar de 360 grens te brengen. Veel mensen willen persé de grens opzoeken en verdwalen dan in effectiviteit. Daarbij als je bij een andere orga komt die met een andere BB op 0.20 test kan je best eens aan een verkeerde eis komen, dus boven de 360. Om maar even te verwijzen naar een onderzoek van de NABV omtrent BB's, er kan een verschil van 11FPS in de verschillende merken.
Tevens stel je hop-up al van te voren in, scheelt ook weer ellende voorafgaande aan de skirm. Grote irritatie, is het wachten op spelers bij een event.

Voor wat betreft mogelijkheden in Limburg. Zodra ons terrein af is hebben wij ook een schietbaan van 70 meter met doelen op variabele afstanden. Nooit zo nauwkeurig als een schietbaan binnen, maar voldoende om je replica in te schieten.
Kijk dat is mooi, een goeie plek om je REPLICA te richten zonder dat het van een event tijd gaat wegsnoepen. Mijn gaat het om de hopup en de sights af te stellen. Ik heb liever een wapen wat constant de juiste plek raakt dan een die zo hard mogelijk kan schieten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom 3 kings in deze toffe sport en hobby.
Wij spreken echter niet over waipens maar over replica's of airsoft apparaat.
Dit om misverstanden met buitenstaanders en eventuele overheden te voorkomen.
Verder wens ik je onwijs veel plezier toe de komende airsoft gerelateerde jaren.;)
 
Welkom 3 kings in deze toffe sport en hobby.
Wij spreken echter niet over waipens maar over replica's of airsoft apparaat.
Dit om misverstanden met buitenstaanders en eventuele overheden te voorkomen.
Verder wens ik je onwijs veel plezier toe de komende airsoft gerelateerde jaren.;)
Je hebt volkomen gelijk. Ik zal erop letten. Ik had wel begrepen dat het officieel zo heette maar dat andere woord dien ik dan nog even uit mijn vocabulaire te schrappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
Welkom op ons forum en in deze awesome sport ^_^ Mooie replica heb je uitgekozen :D

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een orga staat te wachten op iemand die nog niet klaar is met inschieten. Als je een beetje op tijd bent en je spullen op orde hebt, kan je tijdens het FPS'en, inschieten. Dat is het moment waar ik het altijd doe. Je wilt gewoon weten of je richtmiddel goed staat en je hop-up ideaal staat, voordat je gaat spelen. Er zijn vaak zoveel spelers dat het FPS'en wel even duurt. Als je mooi op tijd ge-fps'd hebt, kan je daarna nog alles afstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde