Novritsch SSP1 - Pistol

Fijn dat jullie ons op de hoogte houden! Hopelijk worden alle problemen snel en goed opgelost!
 
Gisteren voor het eerst gespeeld met de ssp1 bij Balls and arrows, met de fps zat ik rond de 320-330 op nuprol 3.0. Het pistool schoot heerlijk. Geven moment kon ik iemand niet raken met mijn g&g srl omdat het te ver weg was, ik zij voor de gein tegen een vriend van mij dat ik hem wel ff zal raken met met ssp1,vervolgens kijken wij elkaar aan nadat ik hem toch op een haar na miste met de ssp1. De range is dus super. Ook was er iemand anders die zowel de co2 als de greengas mags had. Hij liet mij even een co2 mag proberen maar de kracht daar achter is toch wel heel veel meer kwa terug slag! Hij had trouwens 348 fps met co2. Gelukkig heb ik met mijn beide mags geen feed problemen gehad!
 
Dag ik ben hier net nieuw speel al3,5 jaar airsoft
Het 2 jaar als sniper gaan spelen en nooit weer anders gedaan.
Na omzwervingen met de jg bar10 en de vsr en vele upgrades later besloten om een ssg 24 te kopen van de 2e gen.
speel nu een jaar met de ssh en ben erg tevreden met de standaard uitvoering.

Nu naast mijn MK 23 TokioMarui( upgraded) en mijn stock Dessert Eagle besloten om de SSP-1 te bestellen.
Ik zat in batch 1 dus heb em al anderhalve week met zowel Co2 als gas Mags.

Afgelopen zaterdag gespeeld op Landgraaf ( Rusfed against Nato) met de SSP-1

Mijn bevindingen:
Op greengas Nuprol 2.0 met 0.2gr bbs is het met hop-up afgesteld 320 fps gemiddeld over 10 schoten. ( 18graden Celcius)
Op CO2 met 0.2 bbs is het met hop-up afgesteld 351 fps gemiddeld over 10 schoten. (18 graden Celsius)
In het veld speel ik met 0,36 gr bbs waarbij de hop-up helemaal dicht staat ( max dus)
Accuracy is dan bij 30 meter geen wind 80% hit bij 10 keer schieten.
bij 40 meter geen wind 60% hit bij 10 keer schieten.
bij 50 meter geen wind 30% hit bij10 keer schieten. (Moet je echt boven het target richten)
De target bij deze test was een stalen torso .

De ssp-1 schiet goed met zowel groengas als met co2
Bij CO2 wel een megaklap!

Ik had gelijk problemen met feeden en de blowback.
Magazijnen heb ik de sledes gesmeerd met een heel weinig siliconen olie ( probleem opgelost)
De slede kwam af en toe niet goed terug en dus liep ook de green gas eruit.
SSP-1 volledig gedemonteerd , bleek dat ie erg droog wordt afgeleverd, alles netjes en zuinig gesmeerd.
Geen problemen meer gehad en heel de zaterdag op Landgraaf naar behoren gefunctioneerd.

Groet Patrick
Proud Member of the www.maf-team.nl
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Hardred
Inderdaad. Ik zou niet eens mee willen spelen als niet iedereen een fps test ondergaat.
Voor hetzelfde geld denk iemand dat tie nuprol 3,0 ipv 2,0 moet gebruiken omdat het 10 graden kouder is dan vorige week en speelt tie met 400 fps+
 
Weet niet hoe dat precies zit in België, blijkbaar zijn ze daar minder streng/andere regels..
 
Mooie regel. Lange barrel in m'n mk23 en dan schiet ik 400fps met greengas. Nuprol black of red erin en dan haal ik makkelijk 450fps.

/sarcasm off
 
Huh, gas pistols geen fps test? Wat is dat nou voor onzin

Gisteren had ik hetzelfde op The Chambers hoor. Legde mn sidearm neer bij de FPS test en daar zei de marshall gelijk dat als ik green gas gebruikte ik niet hoefde te testen...
 
Gisteren had ik hetzelfde op The Chambers hoor. Legde mn sidearm neer bij de FPS test en daar zei de marshall gelijk dat als ik green gas gebruikte ik niet hoefde te testen...
Dus kwaadwillenden kunnen dan gewoon zeggen ik gebruik green gas en dan gewoon nuprol 3.0 of 4.0 erin hebben en heerlijk boven de limieten schieten :/
 
Dus kwaadwillenden kunnen dan gewoon zeggen ik gebruik green gas en dan gewoon nuprol 3.0 of 4.0 erin hebben en heerlijk boven de limieten schieten :/
Dat kan ook door met green gas te fpsen en daarna 3.0 of 4.0 er in te doen, maar dat is net zo goed cheaten als er een zwaardere veer in doen of de hpa kraan verder open draaien
 
Dus kwaadwillenden kunnen dan gewoon zeggen ik gebruik green gas en dan gewoon nuprol 3.0 of 4.0 erin hebben en heerlijk boven de limieten schieten :/

Zou kunnen, maar wanneer een marshall je replica dan controlleert in het spel en daar blijkt dat je veel te hard schiet ben je alsnog de lul. En kan word je meestal voor die dag van het veld gegooid, en in sommige gevallen hoef je zelfs nooit meer terug te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hardred
Zou kunnen, maar wanneer een marshall je replica dan controlleert in het spel en daar blijkt dat je veel te hard schiet ben je alsnog de lul. En kan word je meestal voor die dag van het veld gegooid, en in sommige gevallen hoef je zelfs nooit meer terug te komen.
terecht ook, ik heb geen zin dat iemand een gebouw gaat clearen met een 400 of zelfs 450 fps pistol
 
  • Leuk
Waarderingen: Hardred
Klopt .maar als je van te voren geen fps test hebt dan weet je het zelf niet en ben je dus niet aan het cheaten maar wist je gewoon niet beter
 
Klopt .maar als je van te voren geen fps test hebt dan weet je het zelf niet en ben je dus niet aan het cheaten maar wist je gewoon niet beter

Als je een skirm gaat doen is de organisatie verplicht om elke replica te testen op FPS, dus je zal altijd een FPS test krijgen voor je skirm!