Onsportief gedrag

Ik heb zelf laatst op Gasselte ook een gelijke truck uitgehaald.

Ik had een huisje gecleared, sta ik in me eentje komen er 2 poppetjes uit de richting van mijn spawn binnen gelopen. Lange afstand, donkere gang, team? Geen idee.
Ik draai mijn bandje weg achter een muur, steek mijn hand op en wacht tot ze op 3 meter staan, ondertussen was mij duidelijk geworden dat het vijanden waren en pang er 2 af.

Is dit onsportief? Ik vond van niet. Zij zijn niet voorzichtig genoeg en gaan er vanuit dat ik bij hun hoor.
Ik vond het eigenlijk wel een geniale actie en heb er heerlijk van genoten.

Maar ook met team kleur zeggen, rood. ... Rood. En dan ze toch afschieten omdat ik stiekem blauw ben heb ik wel eens gedaan.

Een echte oorlog is ook niet eerlijk. En ja het is maar een spelletje.
Als het mij gebeurd heb ik zoiets van mooie actie, dom dat ik er in getrapt ben.
Terug naar spawn en volgende ronde ben je voor mij :p

Ik vind dit soort dingen echt compleet wat anders dan je hit niet nemen.

@Camilo volgens mij saving private rayn.
Zat ff te twijfelen met band of brothers. Maar volgens mij hebben die het klikkertje.

Zo heeft Peter wel eens na wat schoten "MAGAZIJN!" geroepen terwijl hij gewoon gericht bleef staan met zijn replica. Toen de twee personen omhoog kwamen die hij achter dekking had geschoten om hem te hitten, stond ie mooi te wachten ;)

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Kevinvr
Zo heb ik een keer gehad dat er drie tegenstanders met hesje richting de spawn liepen. Bleek dat er maar twee gehit waren, waardoor die ene een mooie salvo op mijn rug schoot. Niet perse onsportief, maar lief vond ik het nou ook niet.

Zo heb ik een keer gehad dat er drie tegenstanders met hesje richting de spawn liepen. Bleek dat er maar twee gehit waren, waardoor die ene een mooie salvo op mijn rug schoot. Niet perse onsportief, maar lief vond ik het nou ook niet.
Als die ene persoon een hesje droeg is het helemaal smerig. Zonder hesje ook nog wel. Heb dat ook wel een keer ervaren. Dat is een keuze die nooit goed kan gaan. Had jij op hem geschoten omdat ie geen hesje droeg, had je waarschijnlijk een grote bek gekregen...

Als de schutter ook een hesje droeg dan vind ik het wel onsportief. Het mengen tussen spelers die gehit zijn en dezen als dekking gebruiken vind ik persoonlijk ook discutabel. Aangezien bijna alle spelers niet gaan schieten op mensen die een hesje dragen.

Aangaande het roepen zoals de topic starter aangaf is, naar mijn mening, geen onsportief gedrag. Misleiding mag en het is aan degene die nadert om zijn ogen open te houden. Heb deze truc zelf meermaals gebruikt, met name omdat ik geregeld rond kruip achter de linies van de tegenpartij. Men voelt zich daar veilig en dan merk je dat de aandacht verslapt en gaat men er snel vanuit dat alles daar eigen team is in dat gebied. Heb zelfs ooit eens tussen een groep van 11 man gestaan die hun aanvalsplan doornamen, zonder dat ze wisten dat ik bij de tegenpartij hoorde (notabene gewoon met bandje om de enkel. Mag trouwens op dit veld waar dit gebeurde als sniper zijnde). Als ik zeker weet dat ik ben gespot gebruik ik deze truc door hen aan te roepen met teamkleur. Geeft mij extra tijd om weg te komen aangezien men gaat twijfelen of ze moeten schieten. Bij een enkele tegenstander schiet ik dan eerst. Bij een grote groep doe ik run Forrest run. :D

Ik roep zelf alleen mijn kleur als ik zeker weet dat de ander mijn team is en ik niet zeker ben of hij mij gezien heeft. Verder ga ik van vragende kleuren niet uit dat men de waarheid spreekt en verifiëer het met mijn eigen ogen, door mijn sights natuurlijk!

Ik was een keer op iemand aan het schieten in een kamer. Zwaait tie een halve seconde door de deuropening. Dus ik ren naar binnen en loop hem voorbij, schiet tie me in mijn rug, hij zei dat tie niet af was en gewoon zwaaide om me uit te lokken.
Vond ik smerig, je gedragen als hit zijnde.

Vind het even klote als dat iemand hit is en hij niet hit roept of zwaait maar gewoon wegloopt. Dat je niet weet of tie zich heeft verstopt of is omgelopen.

Wat vinden jullie? Kan dit of is dit triest?
Ik vind het zielig als je zo je "hits" moet maken:mad::eek:
Ik denk dat je wel gelijk hebt, ik vind dit ook zeer onsportief. Maar eigenlijk is het nóg zieliger voor de knakker die dit deed, als je zo moet winnen snap je het spelletje duidelijk niet.
Zo ben ik ook wel eens achter het andere team terecht gekomen. Me mes gepakt en gewoon over het pad (zonder dekking) achter hen aangelopen.. hun denken dan ook dat je bij hen hoort. Had ik dan moeten schreeuwen ik ben het andere team? Dat doe je toch ook niet? En als ze je dan door hebben duurt het niet heel lang want kon geen kant meer op..
Duidelijk gevalletje appels en peren, vind je zelf ook niet?
Nog beter gewoon 2 bandjes.. organisaties geven dan als antwoord dat ze gejat worden.. maar ik zou er geen probleem mee hebben om zelf bandjes te kopen / borg te betalen..
Dit lijkt mij inderdaad ook een goede oplossing, hoewel iedereen andere camo verreweg de beste is als je het mij vraagt. ;)

• Leuk
Waarderingen: Jan en Bozzie
Waar ik speel is aan beide armen een kleur dragen verplicht. Dus ook niet om je been oid. Vind ik ook niet meer dan logisch. Als je niet zonder truckjes kunt winnen heb je geen skills imho. :)

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Meeste skirms waar ik kom je het simpelweg: die kleur die frequentie en niet afluisteren.

En wel eens gehad bij Wild Mountain: team 1 bandje links en team 2 bandje rechts. Werkt al beter dan willekeurig

Heb een tijdje terug wel een keer gedaan alsof ik lekker de omheining aan het bekijken was alvorens om te draaien en in de rug aan te vallen. Kleur was zichtbaar, deplica ook alleen staarde ik naar het hek.

Laatste keer BunkerHill: Spawn achter een gebouw was van de tegenstander. Zitten er 2 spelers, aan elke kant 1, op de rand van de spawn tussen de gehitte spelers door te schieten. Marshalls hebben toen mooi het hele zooitje naar de spawn gestuurd en de spawn aan ons gegeven. Zeker omdat de mensen in de spawn er expres voor gingen staan enzo.

Het is allemaal toegestaan in het eggie, maar vind sommige dingen wat discutabel. Mengen tussen spelers die gehit zijn vind ik echt not done. Ik ga niet schieten op mensen met hesjes. En als je er dan achter gaat staan verdien je meer dan een lading BBs. Net als nep gehit zijn (zwaaien of hit roepen en niet gehit zijn) want "in het eggie" zou je blijven schieten totdat dat handje ook niet meer zwaait.

Just my 2 cents

Dat weet ik niet, situatie is compleet anders.. maar in beide gevallen verwacht de ander dat je bij elkaar hoort..
Tuurlijk, dat is altijd zo met bijvoorbeeld flanken of in de rug aanvallen, maar dat is heel wat anders dan liegen over welke kleur je bent, right?

Laatste keer BunkerHill: Spawn achter een gebouw was van de tegenstander. Zitten er 2 spelers, aan elke kant 1, op de rand van de spawn tussen de gehitte spelers door te schieten. Marshalls hebben toen mooi het hele zooitje naar de spawn gestuurd en de spawn aan ons gegeven. Zeker omdat de mensen in de spawn er expres voor gingen staan enzo.

Just my 2 cents

Mij viel afgelopen weekend bij bunkerhill weer rond dat de spawn altijd dichtbij gespeeld wordt.. tot zelfs vastzetten.. de grens wordt daarbij wel lastig.. zag ook een actie van een mannetje of 5 die zo in het spel zaten dat ze toen de klok erop zat meteen begonnen te spelen.. oeps hesjes vergeten ;)

Tuurlijk, dat is altijd zo met bijvoorbeeld flanken of in de rug aanvallen, maar dat is heel wat anders dan liegen over welke kleur je bent, right?
Ja dat is waar.. echt liegen is wel jammer... Al is het andersom ook de vraag of de gene die kleur roept wel of niet liegt

Ja dat is waar.. echt liegen is wel jammer... Al is het andersom ook de vraag of de gene die kleur roept wel of niet liegt
Het werkt inderdaad wel twee kanten op inderdaad.

Ik ga altijd airsoften om een dagje lol te hebben met wat vrienden en een bergje mensen die ik nog niet kende voor die dag, liegen en valsspelen maakt mijn dag niet echt beter. Is dat leuk; lekker veel kills maken en opdrachten binnenslepen door vals te spelen? Ik vind van niet in ieder geval. Lekker zoetsappig verhaal, maar ik win liever eerlijk, of anders niet en dan heb ik ook een toffe dag gehad met m'n mede-airsofters.

Het werkt inderdaad wel twee kanten op inderdaad.

Ik ga altijd airsoften om een dagje lol te hebben met wat vrienden en een bergje mensen die ik nog niet kende voor die dag, liegen en valsspelen maakt mijn dag niet echt beter. Is dat leuk; lekker veel kills maken en opdrachten binnenslepen door vals te spelen? Ik vind van niet in ieder geval. Lekker zoetsappig verhaal, maar ik win liever eerlijk, of anders niet en dan heb ik ook een toffe dag gehad met m'n mede-airsofters.
Mee eens.. maja soms zit je gewoon in het spel.. had ik tijdje terug in Weert.. toen heb ik na afloop die persoon nog eens opgezocht en een biertje gedronken samen en konden we er om lachen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Solstice en Peter
Mee eens.. maja soms zit je gewoon in het spel.. had ik tijdje terug in Weert.. toen heb ik na afloop die persoon nog eens opgezocht en een bier gedronken samen en konden we er om lachen.
Super goed dat je dat deed en dat hij er ook voor open stond. ;)
Bij dat soort situaties zie je vaak dat 1 van de 2 partijen te boos is om in redlijkheid ergens over te praten. :S

• Leuk
Waarderingen: Jan
te boos is om in redlijkheid ergens over te praten ?? arghhh mensen je wint er geen auto mee hoor , maar inderdaad door valsspelen je doelen halen dan gaat bij mij de smaak er af , ik ben 1 x nadat ik geraakt was ooit eens tijdens een skirm niet naar de juiste spawn plek gelopen simpelweg omdat ik niet meer wist waar die spawn was, heb me wel even een paar minuutjes stil gehouden maar voelde me daar de hele dag lullig over , weet je iedereen probeert wel eens de grenzen op te zoeken maar gun een ander zijn ding .

Dwing mooie acties af door slim te zijn en niet gaan lopen klooien .

• Leuk
Waarderingen: Jan en Roy Pie
Ik heb de voormezelf gewoon, Better safe then sorry.

Als hij daadwerkelijk mijn kleur heeft laat hem maar naar voren komen met zijn replica hangend aan de sling. Reageert hij niet binnen 10 sec op het verzoek ga ik schieten.

Als iemand om mijn kleur vraagt ga ik daar ook niet eerlijk om zijn. In het echt vraag je ook niet wie er achter de deur zit. En als je het wel doet verwacht je geen eerlijk antwoord.

Als iemand om mijn kleur vraagt ga ik daar ook niet eerlijk om zijn. In het echt vraag je ook niet wie er achter de deur zit. En als je het wel doet verwacht je geen eerlijk antwoord.
In het echt argumenten vind ik altijd erg interessant.
In het echt schiet je hem door de deur heen dood, in het echt betaal je geen 25,- om je eens een dag lang lekker dood te laten schieten en in het echt ga je niet naar een respawn om 10 minuten later weer mensen dood te gaan schieten.

Ik heb de voormezelf gewoon, Better safe then sorry.
Als hij daadwerkelijk mijn kleur heeft laat hem maar naar voren komen met zijn replica hangend aan de sling. Reageert hij niet binnen 10 sec op het verzoek ga ik schieten.
Dit vind ik wel echt een goede oplossing, heb ik zelf nog nooit zo gedaan. Ga ik eens proberen. ;)

• Leuk
Waarderingen: Toothpick en Jan