Onsportief gedrag

In het echt argumenten vind ik altijd erg interessant.
In het echt schiet je hem door de deur heen dood, in het echt betaal je geen 25,- om je eens een dag lang lekker dood te laten schieten en in het echt ga je niet naar een respawn om 10 minuten later weer mensen dood te gaan schieten.

True that, maar ik speel airsoft als "simulatie" sport. Waarbij ik alles zoveel mogelijk op het "echt" wil laten lijken. Anders was ik wel gaan paintballen.

En zonder meteen alle "arcade" spelers over me heen te krijgen. Dit gaat over hoe IK airsoft speel en beleef. Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij de sport beleefd.

Interessante discussie. Zelf vind ik het erg onsportief. Als iemand 'Rood!' roept, en jij bent blauw, dan moet je mijns inziens óf 'Blauw!' roepen, of niets zeggen. Liegen en zo de speler vertrouwen geven vind ik echt not-done.

Een ideale oplossing zou mijns inziens trouwens bandjes aan beide armen zijn. Daarnaast nog de noot dat Snipers, die hun teambandje graag supertacticool aan hun voet willen, ook zo nu en dan blue-on-blue van me krijgen als ze naar mij aanleggen. Ik kan als de bossage tot heuphoogte staat geen kleur zien. Risico van het vak, wat mij betreft.

En terecht Joris. Zie je het bandje niet mag je schieten. Als sniper is dat een risico dat je loopt vind ik. Draag zelf, waar toegestaan, de band om de enkel. Simpelweg omdat de camouflage er overheen valt als ik de band om de arm doe waardoor nog meer verwarring ontstaat. Beide opties zijn niet ideaal en met beide heb ik kans een bb te krijgen. Maar om de enkel is bij mij juist zichtbaarder.

Als hij daadwerkelijk mijn kleur heeft laat hem maar naar voren komen met zijn replica hangend aan de sling. Reageert hij niet binnen 10 sec op het verzoek ga ik schieten.

Dit vind ik idd nog een hele coole oplossing! Een beetje het idee van aanhouden :P "COME OUT WITH YOUR HANDS UP!"

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik ben altijd wel fan van de regel om bijv. een rood bandje om de linker en een blauw bandje om de rechter arm te dragen. Zo kun je bijna altijd snel bepalen wie waarbij hoort. En idd bij twijfel gewoon maaien :p
Bij wild Mountain in Weert moet je twee bandjes dragen op allebij de boven armen 1band. Dan is het ook duidelijk

• Leuk
Waarderingen: Toothpick en Bozzie
Ik had laatst bij The Chambers dat ik tijdens de pauze van team moest wisselen. Na de pauze niet nagedacht over welke team ik nou precies was. Hele ochtend op oranje geschoten dus toen ze blauw riepen, riep ik natuurlijk ook blauw! De gene om de hoek was blauw dus ik kwam de hoek om, en van het zien van een oranje bandje schrok hij zo dat hij me mooi vol knalde.. :D Helemaal goed natuurlijk want het was een domme fout van mezelf.

Nu ontopic. Ik snap beide kanten wel. Ik probeer zelf altijd uit te vinden bij welk team iemand zit maar als de gene aan de andere kant bijvoorbeeld blauw roept en ik dat inderdaad ben, roep ik blauw terug. Om het risico op friendly fire te verkleinen.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Is het niet zo dat de frequentie wordt toegewezen en je niet mag gaan afluisteren? Gentlemansgame enzo

Zo hoort het wel te zijn. Wij hadden afgelopen zaterdag dus ook dat de tegenpartij lekker op onze frequentie zat; hmmm hoe komt het toch dat ze heel de tijd precies weten wat we van plan zijn. Totdat ik ineens een bericht van hen op mijn porto hoorde en duidelijk werd waar het probleem zat.