Onze zolder is afgebouwd. We hebben een zolder met schuine wanden (of dak), een reguliere zolder, zeg maar. Het onderste gedeelte is afgetimmerd zodat er een opslagruimte wordt gecreëerd. Hier zitten deurtjes in die ik op slot kan doen. Enkel ik heb de sleutel van dit slot. Dit is een afgesloten deel van het huis en dus geen kast. Ik heb even een foto van het internet "gestolen", maar zoiets heb ik:
Alleen heb ik geen schuif-, maar klapdeuren. En hier zit een slot op, ook deze foto even "gestolen" van het internet (sorry, internet):
Daarmee voldoe je, mijn inziens, aan de (minimum) eisen.
- Die ruimte kan een inbreker niet meenemen.
- Die ruimte is van buiten en de rest van het huis niet te zien (tenzij je op zolder bent).
- Die ruimte is enkel toegankelijk voor mij.
Ik heb alleen een iets stevigere versie van zo'n slot-ding, die zit met zes schroeven vast. Ik heb er standaard een doos voor die deur staan, zodat je niet goed kunt zien dat er een afgeschermde ruimte is. Maar als er een inbreker is die naar de zolder loopt, de doos verwijdert en de schroeven los maakt.... Dan kan de inbreker de (met sloten vergrendelde) koffers voor mijn replica's meenemen.