Opzoek naar een goeie DMR

Roelof

Member
19 jul 2014
13
0
Trophies
1
<font size="2">Hallo allemaal,</font>

Ik heb bij afgelopen bunkerhill het snipen met een EAG assault rifle en een bolt action kunnen ervaren.
Ik had meer succes met de assault rifle puur door het feit dan ik gewoon dood stil kon blijven liggen en je schiet natuurlijk een stuk sneller. Ik mocht van een andere speler een bolt action sniper lenen om dat eens te ervaren. Ook al zat daar een precision barrel in was hij nog niet heel erg accuraat met .28 bb's.


Nu ben ik opzoek naar een goeie DMR met veel range en accuraatheid die makkelijk te upgraden is.
Ik zag deze replica op Gunfire staan maar daar heb ik een paar vragen over: 
<font size="2"><span style="line-height: 23.1199989318848px;">http://gunfire.pl/product-eng-1152202939-H-MK20-MOD-0-SSR-carbine-replica.html</font>
</span><font size="2">
</font>De MK20 ziet er geweldig uit maar ik heb geen idee wat je kan verwachten van het merk: WE, en wat voor
<span style="font-size: 13.6000003814697px; line-height: normal;">internals je hier in zet.</span><font size="2">Daar naast kan de MK20 ook automatisch schieten. Is dat makkelijk aan te passen naar single only?</font><font size="2">
</font><font size="2">Als je een goed alternatief kent link hem door! </font><font size="2">
</font><font size="2">Alvast bedankt!</font><font size="2">
</font><font size="2">Groeten Roelof.</font>
 
<font face="Arial, Verdana" size="2">Om de SCAR-H SRS (in dit geval) te gebruiken op Semi only, zul je een mosfet moeten plaatsen die in de trigger mechanisme past. Je komt dan automatisch op de volgende mosfet uit: http://www.btcairsoft.com/spectre_v2gb.</font>
Voor meer informatie over een SCAR-H conversie zie de volgende thread op een ander forum:<font face="Arial, Verdana" size="2">http://airsoftelite.nl/topic/231-aeg-tokyo-marui-scar-h-upgraden</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Ik zou je aanraden om een andere replica te pakken die iets makkelijker te converten is, zoals een SR25:</font><font face="Arial, Verdana" size="2">http://gunfire.pl/product-eng-1152191046-SNR25K-sniper-rifle-replica.html
</font>
 
Wil je volgens de NABV semi only regelementen spelen (en dus 450 fps mogen schieten op sommige terreinen) dan zul je hem hardware matig moeten aanpassen tot semi only. Enkel een mosfet steken is hiervoor niet voldoende, aangezien de replica nog altijd full auto kan.
Wil je dit toch bewerkstelligen zul je de selectorplate moeten modificeren, iets dat prima te doen is.
De WE Scar-H SSR ken ik zelf verder niet. Heb zelf een VFC Scar-H (non SSR) en weet dat VFC ook de SSR versie produceerd. De thread die door Danny genoemd wordt is van een Tokyo Marui welke een heel ander systeem gebruikt en je helaas dus weinig aan hebt.
 
WE is een prima merk, ga er voor zou ik zeggen. Een alternatief is idd de A&K/P&J SR-25 stukken goedkoper ook maar op bijna alle plekken uitverkocht. Optie 3 is zelf een bouwen maar dat kost ook aardig wat tijd en geld.
Internals.maple leaf monster bucking °70 of r-hop al je dat ziet zittenprometheus, orga of pdi inner barrel,28g of ,3g bb's kies een goed merkCheck je airseal en vervang/pas aan de onderdelen die lekken.
gearbox radiusen(google) en shimmen en als je je perfect aan de regels wilt houden je selector plate aanpassen of (wat ik persoonlijk t "coolst" vind) een manier vinden dat je je selector swich niet meer naar full auto kan drukken. (bij sr25 heel makklijk)
7,4V LiPo voor die snelle trekker reactie en een mosfet naar keuze met fire delay functie 
eh ja dat is het wel zo'n beetje denk ik :)
 
Bedankt voor alle info heren.
Ik twijfel nog steeds heel erg. FPS maakt mij eigenlijk niet erg veel uit. Als hij maar veel bereik heeft en accuraat is. Dus zou ik kunnen gaan voor een Tokio Marui replica omdat de hop up en andere internals zo goed zijn?
Stel ik ga wel voor de WE scar en ik kan hem niet op semi auto krijgen. Dan zou ik toch gewoon de spring kunnen vervangen voor een lagere fps zoals bijvoorbeeld: http://www.taiwangun.com/en/spring-sp-100-guarder?from=listing&campaign-id=14 ? En heeft het radiusen en shimmen van de gearbox ook effect op je accuraatheid?
En een precision barrel gewoon 6.03 mm toch?
 
fps maak wel uit als het gaat om een verschil van 90-100 zeker als je schiet met .3g maar je kan om prima dmen met 320-350fps is alleen wat moeilijker uit eigen ervaring :p 
Tokio Marui is idd een optie maar ik weet niet hoe goed het zich hoog houd tegenover aftermarket internals en TM is duuur.
Die WE krijg je wel semi en stel dat het toch niet lukt kun je altijd hulp vragen, of idd een M100 veer er in zetten.
Shimmen en radiussen heeft geen effect op je acc en range, het zorgt er wel voor dat je gearbox langer mee gaat en zeker met zwaardere veren. >110 
Oh en ben toch wat vergeten; Een sorbo pad. Word je gearbox ook stiller van en corrigeert je angle of engagement wat er weer voor zorgt dat je piston langer mee gaat.
En een sorbo pad verbeterd zelfs je accurecy aangezien het de schok van de piston dempt die tegen de cylinder head knalt en dus ook minder vibratie doorgeeft geeft aan je loop. Handig! :D
Edit: Een 6.03mm kan maar 6,13mm 6,23mm is gewoon beter, het licht er echt puur aan hoe veel je er aan uit wil geven en waar je ok mee bent als het wat minder is.
 
En weer wat geleerd vandaag. Nog niet eerder van een sorbo pad gehoord. ^.^ Inmiddels ben ik weer wat wijzer geworden. :D
 
Let wel op dat je de goede dikte hebt anders heb je er nog niks aan qua slijtage vermindering. :p
 
<font face="Arial, Verdana" size="2">Uit ervaring afgelopen zondag kan ik zeggen dat het bereik en de accuratesse van de TM SCAR-H dik in orde is.</font>
Ik heb afgelopen zondag met mijn SCAR-H gespeeld en ik had een 'engagement range' van om en nabij de 50 tot 60 meter. Dit met de standaard internals en hop-up afgesteld.
Het nadeel inderdaad is wel dat het duur is, ik heb er zelf 500 pond (omgerekend 580 euro) voor mijn replica betaald bij de volgende webshop:<font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.fire-support.co.uk/product/marui-recoil-scar-heavy-airsoft-gun-aeg</font>
 
Oke mooi weten we dat ook weer dus stock TM is goed voor ±55m voor €580Ik heb gister avond ff lopen rekenen en heb gekeken wat het minimale budget is voor een DMR die ±70m accuraat schiet en de prijs ligt rond de €400 Dat is dan voor een M16 platform inklusief scope en silencer voor de looks :)
 
@Ties Charpentier
Ik heb 0.30 green devils. Denk je dat ie wat zijn bij een 6,2 barrel?Plus als ik een betere barrel inzet. Denk je dat ik dan 70 meter bereik heb en accuraat genoeg? Of moet er nog een hop up bij?
 
.3g GreenDevils zijn echt geweldig en te gebruiken bij elke loop die er bestaat, heb ze zelf ook. Mag ook wel voor €22 :p
Een ander hop up rubber heb je wel nodig ja.
 
Ik zie allemaal barrels staan voor bepaalde modellen (ak, mp5, m16). Maar niet voor de scar.Heeft de scar gewoon de m16 of m4 barrels?
En heb je ook een link voor welke hop-up ik nodig heb. Sorry ik ben gewoon erg bang dat ik het verkeerde bestel.
 
Heb het op gunfire.pl nog ff die scar ssr nagekeken en er staat dat i een binnen loop heeft van 510mm maar als je een loop kan vinden van 500mm is dat geen probleem.
Dit hop ruber en dan die van 70° 
 
Maar maakt het gewoon niet uit welke barrel ik bestel als je niet kijkt naar de lengte? Ook al staat bij er: voor AK repilcas of voor G36 replicas?
 
Dat maakt idd niet uit. Als er staat "voor AK, bla en bla" dan word daar gewoon de lengte mee bedoeld en niks anders. :)
 
Even inhakend op het Orga 6,23 verhaal. Je zal gezien de stock barrel er flink op vooruit mee gaan. Zit een klein maar aan, je verliest wel waarschijnlijk (Ene replica heeft er meer last van dan de andere) ongeveer 30-50 fps mee. Dit is opzich niet erg gezien de range boost die je krijgt ermee. Maar het is wel wennen als je de oude setup gewend ben. 
Maar, helaas is niet met een Orga barrel meteen de accuracy ook perfect, de hop-up unit zal hoogtwaarschijnlijk je dan ongeveer op 50-60 m accuraat laten zijn. Je zal er weer een geupgrade hop-up unit met daarin een R-hop (Of als je weet wat je doet, een ER-hop. Die dingen zijn meesterlijk) moeten stoppen om de accuracy op 70+ uit te laten komen. 
Om het FPS verschil te kunnen bevechten zijn er voor zover ik weet(niet heel veel research of dit gebied gedaan) twee opties. 
1)Je veer versterken, snel gedaan voor onder de 10-20 euro. Als nadeel heeft het wel dat er wat meer wear en tear aan je gearbox komt. 
2)Je piston vervangen door eentje met een grotere volume, Orga verkoopt deze ook maar zijn beetje prijzig (60 dollar bij Redwolf) 
Gelukkig valt een DMR met een orga/geupgrade hopup/r-hop zonder FPS upgrade (zal dus ergens rond de 300 fps zitten) prima te doen. 
 
Waar koop je zoon r hop rubbertje? En voor duidelijkheid, dat ik gewoon het rubbertje wat onder je hop up rubber zit toch? Ja ik het een uur geleden mijn eerst EAG opengemaakt dus ik ben een groentje wat internals betreft. En je moet ook ook veel knutselen en testen met een r hop toch?
 
En als er dan toch uitgelegd word, kan die gene dan de moeite nemen om het verschil tussen al die goeie hops te omschrijven?
Dus de flat-hop    r-hop      ER-hop.
Leuk al die namen maar bij mij is er ondertussen iets als door de bomen het bos niet meer kunnen zien.
Thanks
greetings
 
<font face="Arial, Verdana" size="2">Ah, excuses als ik nogal iets te snel erop in spring (ik zit niet vaak op forums). Ik zal me best doen om het uit te leggen. </font>

Waar koop je zoon r hop rubbertje? En voor duidelijkheid, dat ik gewoon het rubbertje wat onder je hop up rubber zit toch? Ja ik het een uur geleden mijn eerst EAG opengemaakt dus ik ben een groentje wat internals betreft. En je moet ook ook veel knutselen en testen met een r hop toch?

<font face="Arial, Verdana" size="2">Een R-hop is inderdaad een soort rubbertje onder de hop up bucking. Hij zit in de ''window'' (het gat in de barrel dat aan de bovenkant zit en niet aan de zijkant) *zie foto/video* en je moet zeker voor de eerste R-hop als je hem goed wilt doen zeker een uur of twee voor uitrekken. Je zal namelijk moeten schuren, testen, schuren testen, etc. OOK (belangrijk, zie video) moet je het uitsteeksel op de hop arm eraf moeten snijden/vijlen en die vervangen met een M-nub voor een gelijke druk uitoefening op de R-hop, Ook moet je je hop-up rubber ietsje aanpassen door hem binnenste buiten te draaien en vervolgens de uitstulping die er zit weg te schuren, zodat hij van binnen dus helemaal glad is. (prommy purple bucking heeft volgens mij geen modificatie nodig is en wordt ook veel gebruikt in normale setups omdat hij goed schijnt te werken)</font>
<div style="font-family: Arial, Verdana; font-size: 10pt; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; line-height: normal;">Je kan zo'n rubberte en M-nub kopen bij: (ik zou voor de ER-hop Zkit gaan, dan betaal je iets meer. maar dan heb je ook meer R-hop materiaal om mee te werken. En voor de m-nub ook de Em-nub weer voor meer materiaal om mee te werken omdat de ER een stukje groter zijn) http://www.clandestineairsoft.com/ (america) http://air-lab.co.uk/ (England)
Video 1: (R-hop install)<font face="Arial, Verdana" size="2">https://www.youtube.com/watch?v=TPAZaPmSLZM</font>

Video 2: (M-nub install) Het eerste gedeelte van de video haalt hij de hop-up unit uit elkaar.https://www.youtube.com/watch?v=Toa8xBDlsbI#t=115

</div>
En als er dan toch uitgelegd word, kan die gene dan de moeite nemen om het verschil tussen al die goeie hops te omschrijven?
Dus de flat-hop    r-hop      ER-hop.
Leuk al die namen maar bij mij is er ondertussen iets als door de bomen het bos niet meer kunnen zien.
Thanks
greetings

Nogmaals mijn excuses dat ik nogal snel teveel info gaf! Ik zal me best doen om het uit te leggen. Je hebt de drie verschillende populaire hop modifys (zijn er meer, maar idd heel veel bomen en welke is nou de mooiste/beste)
1)  (deze hop ga ik nog is een keer uitproberen om te zien of hij het geld waard is, ik heb in al mijn andere replica's R-hops zitten en die zijn goed geinstaleerd en werken als een zonnetje)Flat hop(deze is niet in europe verkrijgbaar en zal dus moeten worden geimporteerd), van de drie is dit de gemakkelijkste om uit te voeren. (de R-hop en ER-hop zijn als ze goed zijn uitgevoerd toch met een dikke 10-20 meter verder. Hier hoef je alleen een klein soort brugje van rubber bij de snijden en die vervolgens op je hop-arm plakken zonder dat je deze bijsnijdt(zie video)
http://www.youtube.com/watch?v=l9flKKGEjUU

2) De befaamde R-Hop, deze is middelmatig kwa moeilijkheid en heb je alleen veel geduld voor nodig voor het vele schuren en testen en schuren. Als je deze goed uitvoerd en een goeie hopup unit hebt. Reken maar op een metertje 50-60 met AEG's. https://www.youtube.com/watch?v=TPAZaPmSLZM

3)De beruchte ER-Hop, in deze mod heb ik niet veel tijd besteedt kwa onderzoek. Aangezien deze eigenlijk alleen nut heeft voor replica's die .40 gram bb's(er is geen enkel merk dat die bio heeft, als je ze toch vindt. Je bent mijn held) omdat die een heel groot contact oppervlakt nodig hebben. Met deze mod moet je ook het ''raampje'' in je barrel verder uitsnijden wat zeer secuur moet gebeuren want anders heb je je barrel verspilt. 
Ik hoop dat dit genoeg info was, je kan me ook op het ACN teamspeak kanaal vinden in de avond: (praten gaat toch wat makkelijker): voip.arrakis-net.com:9991