Opzoek naar een goeie DMR

Tips als je aan r-hop begint: Test eerst op je oude stock barrel en als je die werkende krijgt, installeer m dan in/op je nieuwe barrel. Zorg er voor dat je hop arm perfect recht is af geschuurd, grote kans als je bb's naar een kant afwijken dat het aan je hop arm ligt.
Je kan ook 1m benzine slang kopen voor €1 met een binnen diameter van 6mm, is wel meer werk maar werkt net zo goed. Vraag maar aan Twin. :p heb trouwens mijn overhop probleem verholpen, was vergeten mijn hop rubber 90° te draaien.
 
Ik heb mijn flat-hop gewoon bij unit13 besteld? Raar dat België ineens buiten Europa schijnt te liggen :p
 
Ik heb mijn flat-hop gewoon bij unit13 besteld? Raar dat België ineens buiten Europa schijnt te liggen :p

Kennelijk heb ik mijn research niet goed gedaan en zijn ze binnen Europa ook verkrijgbaar. (scheld zichzelf zachtjes uit voor het verschepen vanuit America)
 
@Ties Charpentier
Nou ik heb alles besteld en ik heb je advies gevolgd wat betreft het uphop rubber. Nog iets wat ik moet weten over deze hop up?
@Robin Don't be so hard on yourself :)
 
Goede tips! Zit zelf te kijken voor een M16 / SR25. Hierin zit vaak een 509 barel.  Vrij prijzig om die te vervangen door een Prom of PDI.....
 
@Doron Nou de promy 6.20 of pdi raven 6.01 voor $50 vind ik niet duur.
 
6.01 staat toch  mee bekend voor accuracy op korte afstand. Dus een 6.03 of zelf 6.05 zal op langere afstand meer precisie opleveren. Daarnaast heb je altijd nog de WB varianten 6.20 of 6.23....
Een PDI 6.05 / 509 mm kost je ongeveer 116 US dollar. Een Prom 6.03 ongeveer 50/80 euro.
 
@Doron
Het klopt. Gelukkig heb ik mijn order kunnen annuleren. Nu heb ik mij even verdiept in dit verhaal. Ik nu heb een Delta strike 509mm 6.20 besteld. Delta strike word ontwikkelt door prom. Ik hoop dat de replica die ik besteld heb genoeg lucht door de barrel kan knallen om hem een beetje accuraat te laten zijn.
Bedankt voor je opmerking :p
 
Goeie Doron! 
Mijn excuus Molok dat ik niet eerder op widebore vs tightbore ben in gegaan, gelukkig heb je je bestelling nog kunnen veranderen. 
Ik ben benieuwd naar het resultaat, laat je horen als je je dmr een keer hebt getest? :)
 
<font face="Arial, Verdana" size="2">@Ties Charpentier </font>
Geen probleem man. De meningen tussen tight & wide zijn ook heel erg verdeeld. En het ligt altijd weer anders qua replica. Ik had zelf ook iets meer onderzoek moeten doen. 
Ik hoop dat ik hem ik over 2 week hem kan uit testen bij balls & arrows. Volgende week heb ik hopelijk alles binnen en dan moet ik de alle internals modificeren, scope instellen, een ghillie suit maken voor de DMR en een hem paint job geven.
@Eviltwin-NL Bij combatshop:<font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.combatshop.nl/index.php?cPath=285_188_189_363_432</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Ze hebben ook best wel een leuk prijsje :)</font>
 
Nou mijn DMR ligt nu uit elkaar en de gearbox kan opengemaakt worden voor een nieuwe spring. Ik hoop dat ik hem ook weer in elkaar krijg :S Ik zet er een m95 spring in van Element, die mij belooft is door combatshop dat hij zaterdag in de brievenbus zal liggen. 
Ik hoop dat het mij lukt om alles in orde te krijgen voor de aankomende skirm bij balls & arrow komende zondag.
 
Wacht heb je nou die prom 6.20 er al in zitten? Want met een M95 kom je dan onder de 270fps te zitten denk ik en met zwaardere bb's breng je dat nog verder omlaag. Veurdeel is wel dat je je gearbox makkelijk(er) dicht kan maken met een M95 want met een M130 is het HELL haha..
 
Nee de Prom is nog in bestelling. Dus gaat er tijdelijk een andere veer in. Anders kan ik morgen niet skirmen.Als ik eindelijk de hop up en prom binnen heb kan ik hem FPS testen en weet ik een beetje wat voor veer er dan wel in moet.
Heb je nog een tip als ik de veer niet binnen krijg vandaag? Ik heb wel eens dingen gehoord over het afknippen van een veer zodat hij minder druk uitoefent. Dus minder FPS.
 
Als je geen dremel hebt kan je uiteraard ook een tang of betonschaar of zo gebruiken.
En wat ze hier eigenlijk fout doen is dat ze de vlam richting de veer houden.
Probeer dit juist te voor komen. Hoe meer je van de veer verwarmt, de meer kracht er verloren zal gaan.
En nog een extra tip. Je kan beter 2 x extra knippen dan in 1 keer tekort.


Greetings
 
Ik heb nu alles dicht en de veer zit er in. De heb ik een test schot gedaan maar alles blijft dicht zitten. En er zit geen beweging in. Wat moet ik doen?Je hoort wel dat er iets beweegt. Als of iets zich maar 1 milimeter verzet.
update:Ik heb hem even test met alles de motor die in de pistolgrip zit, en die wel gewoon draait. komt de motor niet goed op de tandwielen te staan van de gear box?
update:
Ik had de bekabeling niet helemaal goed zitten bij de motor en pakte hij idd de gearbox niet.Maar zit ik met 2 andere problemen. Elke keer als ik schiet pak hij een bb en de 2de keer en bij de 3de weer wel. dus als ik 4 keer schiet: Schiet ik 2 bb's. Ik krijg ook echt hele vage metingen van 380, 194, 261 fps.
 
Het zou kunnen dat je het zelfde probleem hebt als ik, hop unit met de barrel er in, uit je aa halen en chekken of je er een bb met lichte druk in kan duwen. Zo niet, dan zou je de binnenkant van het lipje van je hop rubber waar je nozzle tegen aan drukt beetje bij beetje weg schuren. Het makkelijkst is het als je m binnenstebuiten keert.