Pas is binnen, tijd om te gearen + eerste replica!

Imakittymeow

Well-Known Member
15 mrt 2017
192
158
Trophies
13
Hallo lieve mensen,

De pas is binnen, en ben nu officeel NABV lid! Nu kan het gearen beginnen!
Om eerlijk te zijn vindt ik het zoeken naar gear, kijken van filmpjes van diverse load-outs bijna net zo leuk als airsoft zelf :p

Waarschijnlijk zal ik voor deze loadout gaan. Ik volg hem al een tijdje op youtube, en zijn filmpjes zijn eigenlijk voor echte militairen, en voor echte w@pens. Maar voor airsoft is het natuurlijk ook leuk en interessant om te kijken.

Meeste gear krijg ik van mijn vader, hij is oud-marinier en heeft nog veel connecties. Ik krijg een volledige loadout, Amerikaans groen camo, officele militaire kwaliteit (dus geen dump stuff). Dus dat ga ik volgende week bij het paasontbijt even ophalen xD
Ik zal wat extra gear halen, want volgens mij is het gewoon olive green, dus zal ik ook nog een multicam broek/shirt halen voor de afwisseling (hydration bag, helm, bril etc)

Maar nu de replica, ik ben een beginnend airsofter, heb (pas) 1x een skirm meegedaan, maar was genoeg om ook door het airsoft virus besmet te raken.

Veel airsofters adviseren om eerst "klein" te beginnen. Beetje rond 150-200 euro, G&G combat machine schijnt een goede start AA te zijn. Een beetje bekend worden met de replica en de werking en van daaruit gaan upgraden.

Nu heb ik een wat breder budget dan de gemiddelde student. Mijn budget is ~2500 euro totaal voor alles.

Mijn eerste keus is de Krytac Warsport LVOA-S M4, maar het probleem is dat deze AA alleen buiten europa is te verkrijgen. Zoals Evike.com.
Mijn tweede keus is de Krytac Warsport LVOA-C M4, deze heeft een langere loop, en zal dus wat minder effectief zijn in CQB, ook deze is bijna niet meer te verkrijgen in europa. Maar eind Mei zal er een re-stock komen is mij verteld door Qtac.nl.

Dus het liefst wil ik een AA die out de box al eigenlijk al 80% compleet is. Natuurlijk zijn er upgrades nodig die het nog beter maken. Maar ik wil niet al meteen gaan upgraden, eerst gewoon lekker skirmen zonder te veel poespas en AA problemen. Ik kan ook gewoon voor de Krytac mk2 CRB gaan.

Nu komen de vragen:

1. Wat adviseren jullie (naast krytac) voor een AA die uit de box meteen goed schiet.
2. Wat adviseren jullie betreft Red-dot sight/scope?
3. Wat adviseren jullie betreft laser/PEQ box?
4. Wat zijn de ervaringen voor het kopen bij b.v. Evike, airsoftstation of andere amerikaanse airsoftshops (ik lees namelijk naast succes verhalen ook horror verhalen).
 
Lol je weet dat dump stuff ook gewoon oud militaire kleding is he XD, dump is juist oude zooi wat ze bij de militairen niet meer gebruiken en bij dit soort zaken verkopen. Bij een winkel krijg je meestal repro stuff dat ze goedkoper hebben gemaakt voor mensen die een hobby uitvoeren. Ik heb mijn M84 Camo ook bij een winkel vandaan, maar het merk is hetzelfde als wat de militairen in Denemarken krijgt. Bij een dump, maar ook een winkel kan je gewoon het "echte spul" halen. Zelfde voor Crye is ook gewoon wat ze gebruiken in het Amerikaanse leger maar het kan ook door de consument worden gekocht. Ik hoor wel altijd Crye once, buy once, oftewel crye is wel goed, maar ontiegelijk duur.

1) Tokyo Marui, ICS, VFC
2) T1 Sight bevallen mij wel, holosuns zijn duur maar heel goed of een chinese kopie ervan, heel erg deels ook eigen voorkeur.
3) Geen, lasers maak je geen vrienden mee en je hebt er praktisch bijna niks aan en een PEQ box is leuk met de lamp maar ook bijna niet nuttig en dat zeg ik uit ervaring, heb hem zelf vooral voor een bepaalde look.
4) Buiten de EU betekent dus vervelende garantie, hoge verzendkosten, invoerkosten en BTW, lang wachten vanwege verzenden en orange tip. Zolang je niet een heel speciaal item wilt is het, het meestal niet waard.
 
1. Ga voor een Tokyo Marui next gen. Een 416 als je modern SF wilt gaan en een M4 voor meer old school/regulier.
2. Ga voor een short dot scope. Deze hebben een variabele vergroting van 1-4/6 X en zijn perfect voor zowel binnen als buiten. Eventueel een acog achtig iets kan ook. Red dot kan maar zou ik alleen als primaire sight overwegen als je het meest cqb gaat spelen.
3. Peq box heb je niet nodig zolang je zonder NVG gaat spelen en dan nog heb je enkel de infrarood laser nodig. Steek dat geld liever in een leuke lamp van Surefire
4. Buiten Europa bestellen is geen enkel probleem, maar staar je niet blind op Amerika. Het aanbod uit Hong Kong en Japan is velen malen groter met vaak betere prijzen ook nog. Over garantie moet je je geen zorgen maken daar zodra je ook maar iets doet aan je replica je garantie toch verdwenen is.

Nog een kleine edit-toevoeging:
Met jou budget kun je makkelijk (en ik raad het ook aan) een side-arm aanschaffen. Ik adviseer een tokyo marui (om het even welke) en 2 extra magazijnen.
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de club kitty. Let the war begin. Zou idd eerst klein beginnen
Goede sidearm is nooit weg :)
 
Ga voor een Tokyo Marui next gen. Een 416 als je modern SF wilt gaan en een M4 voor meer old school/regulier.

Ben nu ook even aan het inlezen op Tokyo Marui, maar de meeste zijn met EBB of GBB, is dat een beetje te doen als beginner?
 
Kraytac, hoor ik veel lovende verhalen over (geen eigen ervaring) maar uit een recentelijke video van matthemusketeer, blijkt dat hun hele groep de Kraytacs aan de kant had gooit en allemaal zijn overgegaan op TM. Reden werd echter niet gegeven.

Zelf ben ik erg tevreden over ICS als AEG. Verder heb ik meerdere GBBs van TM en die bevallen echt super. Mijn volgende AEG word denk ik ook een TM.
 
Hoi hoi

Welkom in de wereld van het airsoften weet je je speelstijl een beetje? Als je dat weet kan je daar je replica op aanpassen

Voor je vragen
1krytac crb/tridenr mk2 of een tokyo marui hk416(side arm is al gezegd) of een systema replica maar die raad ik zelf ook niet echt aan is alleen vanwege je budget
2 voor scope een simpele red dot of een simpele 4x zoom scope is meestal mijn advies
3 lasers en skirmen gaan niet samen maak je geen vrienden mee kan je beter een een goede flash light doen
4 buitenland tja ieder zo zn ding
Hoop dat je hier wat aan heb:)
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een CM16 van G&G ben er dik tevreden over
Krytac hoor ik ook lovende berichten alleen de prijs is erg duur en
Daarbij vind ik de modellen niet echt leuk
 
Haha, geld moet rollen.... :)

1 zoals al eerder gezegd, Tokyo marui is echt wel het high-end merk.
ICS ben ik zelf goed over te spreken.
En met wat goedkope upgrades heel goed mee te komen met de toppers.

2 gezien je reactie is er een voorkeur voor cqb. Ik zou een reddot, holografic of iets gelijks doen.
Mijn mening is dat zoom niet nodig is voor airsoften tenzij je gaat snipen.

3 laser lekker thuis laten. Lampje is leuk. Heel soms nuttig, meestal sier.
Peq box vind ik persoonlijk afbreuk doen aan elke replica.

4 geen ervaring met Amerikaanse shops

Ik heb zelf meerdere side arms. Vond TM altijd behoorlijk duur en heb daarom meerder goedkopere side arms gekocht.
Heel veel lol mee gehad. Maar uiteindelijk tweedehands een TM high capa 5.1 over genomen.
Sinds dien heb ik er spijt van dat ik nooit eerder een TM side arm heb aangeschaft.
Wat schiet dat geweldig.
Enige nadeel is dat het altijd op gas is.
Wat in de winter een probleem KAN zijn.
Maar dat hoeft niet perse, dit is ook afhankelijk van het type dat je kiest.

Antwoorden zijn mijn persoonlijke mening.
Andere mensen kunnen daar anders over denken :)
 
Ik ga vooral outdoor, ik merk dat red dot toch meer gebruikt wordt voor cqb. zal dan wat meer zoeken naar ander soort optic
 
Ik snap niet waarom je een optic met magnification zou nemen, je gebruikt die in een assault rol bijna nooit, de meeste schoten op 50-60 meter kan je ook prima volgen met een dot sight en hoef je naar mijn mening echt geen magnified optic voor te gaan gebruiken. Daarnaast komen die schoten ook niet constant voor en als je dan opeens snel wil mikken is een dot sight veel handiger.
 
daarom adviseerde ik een short dot
die is beide in 1
@Oddball heb je een voorbeeldje van zo'n short dot? Merkte afgelopen keer bij balls dat ik toch de 3x vergroting wel miste. Niet zozeer voor de afstand als wel om beter door de struiken te kijken om te zien welk donkervlak nu schaduw is, en welke de tegenstander.
 
Kijk ook eens naar de ASG CZ Scorpion EVO.
Schiet echt geweldig out of the box, zowel qua range als zuiverheid. Is een geweldige replica voor zowel binnen als buiten.
Ben zelf ook een gelukkige bezitter van deze geweldige replica, niet de goedkoopste op de markt maar zeer zeker zijn geld waard.

Binnenkort komen hiervan ook de carbine versies uit
 
Kijk ook eens naar de ASG CZ Scorpion EVO.
Schiet echt geweldig out of the box, zowel qua range als zuiverheid. Is een geweldige replica voor zowel binnen als buiten.
Ben zelf ook een gelukkige bezitter van deze geweldige replica, niet de goedkoopste op de markt maar zeer zeker zijn geld waard.

Binnenkort komen hiervan ook de carbine versies uit

Ik vindt het ontwerp niet echt mooi. Het zal de TM HK416 Delta custom worden, of de Krytac LVOA. TM HK416 delta custom is ook wel erg gaaf.
 
Ik vindt het ontwerp niet echt mooi. Het zal de TM HK416 Delta custom worden, of de Krytac LVOA. TM HK416 delta custom is ook wel erg gaaf.
HK416 TOFFE REPLICA! Heb zojuist zelf de HK417 van TM besteld :D ze zijn 'm nu aan 't (fps) upgraden en dan kan hij elk moment binnen komen! Ben nu in het bezit van een Scar-L van TM ook in tan kleur zoals de delta versie die je op het oog hebt (althans ga ervan uit dat je de tan bedoeld). Ik heb er beetje spijt van achteraf dat ik deze kleur heb genomen maar dat ik waarschijnlijk smaak alsnog de tip... denk er goed over na want beide merken zijn niet de goedkoopste. Wel goeie smaak heb je!
 
Echt al die "goeie" replica's zijn echt overal uitverkocht en/of onderdelen zijn ook overal uitverkocht. Je moet echt goed zoeken om een goeie prijs/kwaliteit te vinden.