Pijnackernaar stelt zich voor :)

Chras

Member
23 jul 2017
5
3
Trophies
3
Goedemorgen allen!

Mijn naam is Christian Steijger, 26 jaartjes oud, uit het mooie dorp Pijnacker. Ik ben nu zo'n 4 maandjes in het bezit van een NABV pas.

Ik ben in het plastic balschiet wereldje gerold nadat een collega op het werk mij mee nam naar een skirm bij Airsoft inc te den haag, op het buitenterrein. Ik was na één skirm gelijk om. Die pas moest er komen en de replica moest worden besteld.

Na lang wikken en wegen tussen de verschillende merken replica's, G&G CM16 , Specna, G36C, noem maar op, heb ik gekozen voor de G&G CM16 raider L Black. Vooral omdat het een replica is waarvan de internals bovengemiddeld goed waren voor de prijs en omdat er gezegd wordt dat een kind van 5 hem open kan maken, kan upgraden en repareren. Echt iets voor mij dus.

Qua ervaring ben ik tot nu toe alleen bij Ghost town en Airsoft inc geweest. Beide zijn CQB locaties en dit is zeker geweldig, maar ik wil zeker ook nog een milsim van meerdere dagen mee maken. Heel andere speelstyle maar het tactische spel wil ik zeker een keer proberen..

Helaas na een maand spelen al een airseal probleem met mijn replica. De FPS schommelde tussen de 180 en 220 Ik had garantie maar 90 kilometer rijden naar de winkel waar ik hem gekocht had en een paar dagen later weer ophalen, kost mij ongeveer net zo veel benzine dan dat de onderdelen kosten en hé, een kind van 5 kan het. Dus waarom zou ik het niet zelf proberen?

Replica opengemaakt en de basis van de gearbox is inderdaad een eitje. De airseal aangepakt met wat nieuwe onderdelen en de FPS zat nu op een stabiele 285. Nog te laag maar dat kwam doordat de airseal niet 100% goed was. Probleem was de piston. Al het andere had ik vervangen maar deze was ik vergeten mee te bestellen bij mijn order. Ach, 285 was niet schokkend slecht. Dus ik heb het even zo gelaten.

Er was wel een ander mysterie. Zonder hopup (helemaal omhoog gedraaid) schoot de replica 185 FPS. Met hop up op de correcte hoogte schoot hij 285 FPS. Mijn theorie is het dat de stock barrel (6.08) qua volume gewoon te groot was, waardoor er zonder hop up te veel lucht langs de BB schoot en er dus minder voortstuwing was. Maar goed, De nieuwe barrel was al onderweg, duurde alleen een paar weken. Voordat ik de gearbox weer open zou maken, wilde ik eerst zien wat de nieuwe barrel deed.

Probleem verdween als sneeuw voor de zon en de replica schommelt nu tussen de 295 en 305 FPS met 0.25gr. BB's.

Wel weer een nieuw mysterie sinds mijn skirm van gister, waar ik vanmiddag naar ga kijken. Hij missfeed te vaak, maar dat is een bekend probleem bij dit type, hier moet ik de hop up voor vervangen waarschijnlijk.

En mysterieus power loss om de zoveel schoten. Af en toe komt en een schot uit wat misschien 10 meter ver komt en vervolgens op slakkentempo naar de grond duikt.

Ach, zo hebben we wat te doen. :)

Ondertussen heb ik het volgende gedaan:

Nieuwe Cylinder + cylinderhead
Nieuwe nozzle
Flathopnub geplaatst + juiste bucking
6.08 stock barrel vervangen voor 6.03 precision

Wat ik nog van plan ben:

Corrigeren AOE
Shimmen gearbox
Vervangen van de motor voor een betere triggerresponse (ROF is niet zo heel belangrijk, schiet bijna altijd Semi)
Uitzoeken of ik mijn CM16 meer lefty friendly kan maken. (selector switch naar de andere kant verplaatsen)
Mosfet plaatsen (ideeën voor een goede?)

Dat is even heel kort wie ik ben en waar ik mee bezig ben op airsoft gebied.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: qlymax
Welkom!

Wat vind jij van het buiten terrein van AirsoftInc? Ik ben alleen nog maar binnen geweest en ben benieuwd hoe het er buiten uit ziet.

Allen bedankt voor het welkom heten. :)

Welkom!

Wat vind jij van het buiten terrein van AirsoftInc? Ik ben alleen nog maar binnen geweest en ben benieuwd hoe het er buiten uit ziet.

De eerste keer airsoften ben ik daar heen gegaan. Klein maar fijn is wel op zijn plaats. Even uit het hoofdje is het zo'n 100 meter lang en +/- 40 meter breed. Vanaf de ingang gezien heb je links een laag gelegen bestrate weg. Deze ligt zo'n 2 a 3 meter lager dan de rest van het veld. Hier staan meerdere "muurtjes" van pallets op verspreid over de lengte van de weg. Links van de straat heb je nog wat begroeiing om in te schuilen. Rechts van de straat heb je een kunststof hek, daar rechts weer van gaat het landschap stijl omhoog en kun je kruipen tussen de hoge begroeiing om je tegenstander te verrassen. Op dit verhoogde stuk vindt je onder andere wat stoelvormige bunkers, een kleine loopgraaf en daaroverheen een bruggetje. verder nog behoorlijk wat andere obstakels die je als dekking kunt gebruiken. Rechts van het verhoogde gedeelte loopt het eigenlijk recht naar beneden en heb je een diepe loopgraaf die je kunt gebruiken als sluiproute naar de andere kant van het veld. ook hier vindt je een bunker.

Juist de grootte van dit veld maakt het zo geweldig. Je kunt bij wijze van spreken vanaf spawn 1, spawn 2 zien. Dit betekent dat blind rondrennen naar goede dekking totaal geen zin heeft. van te voren moet je al bedenken waar de enemy zit, hoe kom ik op een goede positie om diegene te pakken, zonder zelf gehit te worden. Omdat de begroeiing heel hoog is, kun je echt op mensen afsluipen en bijvoorbeeld knife killen of pangen.

Stealth is op dit veld heel belangrijk, agressief spel of speedsoft levert je alleen maar een retourtje naar je spawn op. De grootte van het veld geeft een garantie op continu actie, en juist dat maakt dit veld, zeker voor de meer arcade speler, zo geweldig.

Btw, ik ben nog nooit binnen geweest bij AI. haha

Allen bedankt voor het welkom heten. :)

De eerste keer airsoften ben ik daar heen gegaan. Klein maar fijn is wel op zijn plaats. Even uit het hoofdje is het zo'n 100 meter lang en +/- 40 meter breed. Vanaf de ingang gezien heb je links een laag gelegen bestrate weg. Deze ligt zo'n 2 a 3 meter lager dan de rest van het veld. Hier staan meerdere "muurtjes" van pallets op verspreid over de lengte van de weg. Links van de straat heb je nog wat begroeiing om in te schuilen. Rechts van de straat heb je een kunststof hek, daar rechts weer van gaat het landschap stijl omhoog en kun je kruipen tussen de hoge begroeiing om je tegenstander te verrassen. Op dit verhoogde stuk vindt je onder andere wat stoelvormige bunkers, een kleine loopgraaf en daaroverheen een bruggetje. verder nog behoorlijk wat andere obstakels die je als dekking kunt gebruiken. Rechts van het verhoogde gedeelte loopt het eigenlijk recht naar beneden en heb je een diepe loopgraaf die je kunt gebruiken als sluiproute naar de andere kant van het veld. ook hier vindt je een bunker.

Juist de grootte van dit veld maakt het zo geweldig. Je kunt bij wijze van spreken vanaf spawn 1, spawn 2 zien. Dit betekent dat blind rondrennen naar goede dekking totaal geen zin heeft. van te voren moet je al bedenken waar de enemy zit, hoe kom ik op een goede positie om diegene te pakken, zonder zelf gehit te worden. Omdat de begroeiing heel hoog is, kun je echt op mensen afsluipen en bijvoorbeeld knife killen of pangen.

Stealth is op dit veld heel belangrijk, agressief spel of speedsoft levert je alleen maar een retourtje naar je spawn op. De grootte van het veld geeft een garantie op continu actie, en juist dat maakt dit veld, zeker voor de meer arcade speler, zo geweldig.

Btw, ik ben nog nooit binnen geweest bij AI. haha
Het klinkt redelijk hetzelfde. Klein maar fijn. Je kn binnen ook beide basissen zien. Ik ga 22 november daar (binnen) weer Airsoften met wat collega’s.

• Leuk
Waarderingen: Chras
Welkom op deze awesome plek ;) #biased

Goed dat je ook gelijk aan het sleutelen bent gegaan! Kan nooit kwaad om die kennis te hebben.

• Leuk
Waarderingen: Chras