Pistol Holster

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chill
  • Startdatum Startdatum

Chill

Well-Known Member
8 mrt 2017
65
35
Trophies
6
Ik ben al een tijdje op zoek naar een passende en handige holster voor een Bersa bp9cc replica.
Het liefst met vakjes waar de smalle magazijnen in passen.
De holster hang ik het liefst aan de riem vast en de replica moet er niet uit kunnen vallen als ik ben aan het kruipen.

Nu had ik wel holsters gevonden die passen, maar € 50,00 vindt ik te duur voor een holster.
Op Ali heb ik goedkope holsters voorbij zien komen, maar weet niet of deze passen en of de replica er daar niet uit valt.

Ik had thuis nog een lederen holster gevonden van de KL 1984. Maar daar past de Bersa net niet in.

Laatst bewerkt:
Van wat ik lees over dat ding schiet het 1,5J (ongeveer 400fps) en is dus onbruikbaar op het veld.

Weet je zeker dat je dan geld voor een holster wil uitgeven?

Dat ding heb ik al en is ook gebruikt op het veld.
Hij schoot 350 fps.
Op het eerste schot van een nieuwe co2 patroon na, toen gaf hij 999 aan haha

Heb zelf ook een Bersa BP9CC schiet ronde de 350 fps, en ik ben ook al een tijdje op zoek naar een quick release holster helaas nog niet kunnen vinden.

De Bersa is wel weer een behoorlijk specifiek model, waarvoor bij mijn weten geen standaard holster voor zijn gemaakt. Dus je deze custom kunnen laten maken, maar dan ga je denk ik al gauw weer over de prijs van €50,- heen. Dus dan kom je uit op een universeel pistoolholster. Je wilt graag een riemholster met vakjes, maar de meeste holsters die vakjes hebben voor je magazijnen zijn toch beenholsters en de riemholsters zijn meestal zonder vakjes en puur om je replica in te doen en dan gaan ze er waarschijnlijk van uit dat je je magazijnen in aparte pouches doet, bijvoorbeeld aan je riem of op je vest/platecarrier. De universele holsters hebben vaak een elastieke band die over de achterkant van je pistool heen gaat en ervoor moet zorgen dat ie goed in het holster blijft zitten.

Ik kan eigenlijk alleen maar als advies geven, probeer er een aantal uit en koop degene die je zelf het beste vindt werken. Ik ben zelf ook via heel veel universele holsters uitproberen uiteindelijk op een holster gekomen wat voor mijn gevoel het beste werkt.

Ik heb zelf een beenholster gehad van Gunfire met zo'n magazijnvakje aan de voorkant. Die kon je bijna overal op instellen, maar dat was wel een hoop gedoe elke keer. Nu heb ik een universeel holster van SSO waar m'n Glock 19 en P226 allebei prima in kunnen en waar het holster niet op de mag release duwt zodat je je mags kwijt raakt tijdens een skirm.
Verder zijn losse pistol mag pouches een prima oplossing, ik ga ze zelf in CQB gebruiken aangezien ik buiten nog geen magazijn leeg schiet met m'n pistol.

Zijn er ook mag pouches voor de steel magazijnen ?
Die zijn smal en vallen snel uit normale mag pouches.

Vorige skirm had ik problemen met de lipo van mijn replica, dus had 20 magazijnen leeg geschoten met mijn pistol.
Gelukkig maar 1 keer een CO2 patroon hoeven te vervangen.

Ik heb zelf de ASG CZ P-07, die heeft dezelfde magazijnen als de Bersa.... schiet overigens heerlijk, maar de beperkte capaciteit en de nogal ongunstige vorm van de magazijnen, doen mij er toch heel vaak van weerhouden om het pistool daadwerkelijk mee te nemen naar een skirm.
Er zijn dus geen speciale pouches voor je Bersa magazijnen, het beste is nog wel om de magazijnen met de onderkant van het magazijn naar beneden in een pouch te stoppen om te voorkomen dat je ze verliest.

Komt nog bij dat de magazijnen een iets kleinere capaciteit hebben, waardoor je al snel 10 bb's minder per magazijn hebt dan de doorsnee airsoft pistolen en je dus al best snel magazijnen moet wisselen. Ik heb door al deze "beperkingen", maar gewoon een ander pistool aangeschaft waar dit allemaal niet speelt en toen was het probleem opgelost :D

Heb zojuist een passende quick-release holster gekocht voor mijn bersa bp9cc:)
Het is het type Cytac CY-USP, in het begint valt de quick-release lever niet helemaal op zn plek, maar na zo'n 30x slide in en slide out
doet hij het nu prima!

http://imgur.com/a/dxs4i

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Blade
Tja pistool holster...
Ik heb zelf een been holster gekocht maar wordt er helemaal gek van.
Kan der niet echt mee rennen want mijn M1911 valt er dan gewoon uit. naja bij een sprint.
al 2 keer m'n pistool kwijt geraakt (later wel gevonden) en 1 keer een magazijn ( niet weer gevonden)....

Dus als iemand nog een goede m1911 holster weet, RING ME UP