Pistol probleempje

Rickkkkk

Well-Known Member
23 aug 2016
58
14
Trophies
8
Mijn WE G18c heb ik van diverse upgrades voorzien (andere barrel, maple leaf hopup unit). Bij het in elkaar zetten is het elke keer weer even zoeken of alles past en duurde het even voordat de slide weer netjes terug klikte.

Als ik de slide naar achter trek schiet deze weer mooi terug. Dat doet hij nu ook als er een magazijn in zit. Echter als ik schiet blijft de slide hangen (nog voor de slide stop) en gaat hij alleen maar met veel kracht weer terug in zijn normale positie.

Naar welk onderdeel moet ik gaan kijken? Want ik heb alles inmiddels meerdere keren uit elkaar gehaald, maar de situatie veranderd niet.
 
Al geprobeerd 1 voor 1 de oude onderdelen terug te stoppen? zal waarschijnlijk in 1 van de veranderingen zitten.

Ik verwacht de hopup unit of bucking, mogelijk blijft de nozzle hier tegen steken, en glijd hij niet mooi de unit in.
 
Komt het probleem voor bij zowel semi als full auto vuur?
 
Dat is een WE probleem en bijna alle glocks hebben dat.
Als je de slede eraf haalt dan zit boven de pistol grip een dingetje dat omhoog komt als je de slede naar achter trekt. Dit schijnt de slede tegen te houden als de slede weer naar voren moet glijden.
Bij mijn glock 19 had ik had er in het begin geen last van, maar nu blijft hij steeds vaker hangen. Over een tijdje ga ik ermee naar airsoft center waar ze dat onderdeel vervangen door iets wat minder wrijving geeft waardoor de slide soepeler loopt.
 
Ik ga vanavond hem nog eens uit elkaar halen. Wellicht dat het helpt om iets te vervangen (alhoewel ik twijfel of het aan hopup unit ligt).

Zowel in semi als auto last van dit probleem helaas.
 
Goed schoongemaakt en de boel goed gesmeerd zodat alles soepel beweegt? Werkt hamer-mechanisme goed zonder haperingen?
 
Gek, het zit hem wel in de Maple Leaf hopup want met een andere standaard hopup schiet de G18 wel weer. Iemand enig idee waarom de Maple Leaf hopup niet goed zou passen?
 
Weet je zeker dat hij WE compatible is? En niet alleen TM?
Ik weet namelijk dat er verschil zit in de TM en WE G18C. Ik weet alleen niet of dat ook geld voor de hopup unit.

Een TM nozzle past bijv niet in een WE G18C
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Nee klopt, de toleranties zijn anders bij WE. Net weer wat dingen aangepast en hetzelfde probleem retour. Begrijp nou echt niet waar het hem in zit aangezien ik alleen de hopup wheel heb aangepast.
 
Uiteindelijk alles weer werken gekregen, gelukkig.

Nog wel een andere vraag voor alle wijze mannen, mijn TM G17 locked zijn slide niet als een TM magazijn erin zit. Als er een WE magazijn in zit locked hij de slide wel als het magazijn leeg is.
 
Voor het slide lock probleem:
Als je het magazijn zo houdt dat je tegen de sleuf aankijkt dan moet als je de follower een beetje omhoog/omlaag beweegt rechtsboven een uitstulping van de follower uitsteken. Deze drukt na de laatste bb je slide catch omhoog. Kijk hier eens naar.
 
Heb je het magazijn ooit geladen met BB's bewaard gehad? Kan namelijk zijn dat de veer die de BB's omhoog moet drukken niet sterk genoeg meer is om de slide-catch ver genoeg omhoog te drukken zodat deze de slide tegen gaat houden. Ik heb dat bij 2 oude WE magazijnen. Heb dat tijdelijk weten op te lossen door de veer wat op te rekken.

Kan ook zijn dat de follower beetje in afgesleten. Leg de magazijnen maar eens naast elkaar en kijk hoe ver de follower omhoog komt.
 
Slide lock wordt geactiveerd door het magazijn. Dus of er gaat iets fout in het magazijn of je slede klapt niet ver genoeg naar achteren
 
... wordt de slede wel door de slide-catch gepakt wanneer je met een leeg magazijn de slede met de hand naar achter haalt? Als dat werkt, dan moet je het in de beweging van de slede zoeken, deze "glijdt" dan waarschijnlijk niet gemakkelijk genoeg. Frame en slede controleren op slijtplekken en goed smeren.