Politiecontrole en airsoft?

dat loopt wel los denk ik, de politie in Nederland is zwaar onder bezet die hebben wel wat beters te doen dan bij je langs te gaan elke week ;)
 
Lekker instelling.
@gambit tot slot ben ik nog even nieuwsgierig of iemand weet welke sancties erop staan als je ze later weer terug hangt aan de muur. ze zeiden wel iets over in beslag nemen en de nabv informeren, dan is het einde hobby, er zijn ergere dingen. of krijg je dan een mega boete of erger ? kan wel de politie vragen maar tja dan maak je slapende honden wakker.

Als je er zo licht zinnig overdenkt als dat je post overkomt is het misschien beter als ze je replica's gelijk afnemen.

@gambit k heb geen plaats of geld voor een grote dure wapenkluis.

Wie zegt dat dit moet? Maar zoals al eerder is gebleken, is het lezen van regels niet zo nodig bij jouw.

2. Opslag airsoftapparaten.
Alle leden dienen airsoft apparaten, indien deze niet direct in gebruik zijn, op te slaan in deugdelijk in beginselstationaire opslag met sluitwerk. In alle overige gevallen beslist het bestuur.

Er staat niets over een cetificering of kwaliteit. Ik gebruik ook gewoon een blikken cheap ding van de IKEA. Er zit een slot op, hij ligt niet voor het grijpen. En hij zit vast gemaakt aan stellingen er naast, dus ook stationair.


En kijk eens aan, voor €55:

Of een schappelijk maatje voor alleen een paar replica's:
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Er staat niets over een cetificering of kwaliteit. Ik gebruik ook gewoon een blikken cheap ding van de IKEA. Er zit een slot op, hij ligt niet voor het grijpen. En hij zit vast gemaakt aan stellingen er naast, dus ook stationair.
Dit klopt, inderdaad. Er wordt denk ik momenteel meer in problemen gedacht, dan ik oplossingen.

Ik ben destijds begonnen met een houten kist van een legerdump, deze voorzien van een slotbeugel en een los slot. Deze lag vervolgens weer ergens op zolder. Niet voor handen, sleutel lag op een andere verdieping en aan de buitenkant zou men kunnen denken dat het simpele houten kist is. Voldeed keurig aan de eisen, plus er pastte meerdere replica's in.

Dat blikken ding van de IKEA wat je noemt, is dat deze? Ik heb die serieus ook nog overwogen, destijds. Maar dit was goedkoper. 🧐
(Zijn nu wel (veel) duurder geworden als toen, volgens mij)
 
@Kroeskoppie nee, ik heb meer het model van de 2e marktplaats link, maar dan richting de 160 cm.
Passen met gemak 2 AR15 modellen +1 MP5 (in het bovenste deel, maar indeling kun je zelf bepalen met plateau.)
Onder in liggen 3 pistol modellen met case + nog een verdieping voor supplies.

EDIT:
En dit model was toen veul goedkoper, anders had ik het nooit gedaan. Was max €60 kwijt. Meende iets met een black friday aanbieding ofzo
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Heel eerlijk verdenk ik dat ze wel weten waarom jij zo vroeg weg gaat. Balls is nou eenmaal een bekend veld, lijkt me sterk dat de politie daar niet vanaf weet. ik moet wel zeggen dat ik nog nooit politie controles ofzoiets heb gezien rond airsoft velden.
Het was ook geen controle op de daadwerkelijke airsoft spullen maar zoals ik al zei, had een kapot achterlicht.
Toen de vraag of ik dit ter plekke kon repareren en omdat ik ja zei, ook direct aangegeven wat ik bij mij had.
Uiteraard krijg je dan nieuwsgierige reacties.

Mvg Roy