Portofoon

Basvhees

Member
3 feb 2016
13
0
Trophies
1
Welke portofoon kan ik het beste gebruiken voor airsoft? Of welke gebruikt (bijna) iedereen?

Midland en boafeng zijn binnen de airsoft de merken to go.
Ik heb zelf de Midland G7 (G5 en G9 zijn ook veel gezien op het veld)

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb zelf een TopCom Twintalker 9500, maar deze zou ik zelf niet snel aanraden. Accessoires met de juiste stekker zijn niet makkelijk te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Wijnand
Ik heb net 8 boafengs besteld. Weet alleen even niet welk model, maar via Wish zijn ze super goedkoop.

Als je het volgens de regels wil doen dan midland/topcom.

Als je goedkoop maar toch goede kwaliteit wil maar daarvoor de telecom wet wil overtreden dan baofeng.

Ik heb zelf de baofeng uv82hp. Met deze zend ik minimale sterkte.MAAR doordat baofeng harder KAN zenden dan 0,5watt EN afneembare antenne heeft vallen ze onder een zendlicentie verplichting.
Owja je kan er ook buiten de pmr kanalen zenden.

@Boudewijn nu je toch 8 baofengs besteld hebt, heb je ook programeer kabel gekocht? Is wel makkelijker met instellen. En je kan met chirm de 1e instellen en dat gelijk bij de rest er ook op zetten. Is vrij makkelijk.
Er zijn genoeg mensen met programeer ervaring.

Ik heb zelf een TopCom Twintalker 9500, maar deze zou ik zelf niet snel aanraden. Accessoires met de juiste stekker zijn niet makkelijk te krijgen.

Wat Rick zegt is waar. Makkelijk te gebruiken maar wil je bijvoorbeeld een PTT knop naar je headset moet je goed op zoek gaan. Ik heb er toevallig eentje gevonden maar mocht helaas niet verder vertellen omdat hij ze eigenlijk niet los mag verkopen. En ik wil wel even trouw blijven aan deze webshophouder :)

@Rick191 @Tactical Bear

Je kan gewoon alle midland accesoires aansluiten op de Twintalker als je deze verloopstekker gebruikt, heb deze zelf ook en werkt prima.

topcom-naar-midland-adaptor_13123_0.jpg

https://www.unit13shop.eu/index.php...n=article&group_id=10000010&aid=13123&lang=nl

Ah, dan moet ik zoiets een keer hebben. Die in-ear dingetjes wat je er bij krijgt is niet geweldig

Dank jullie wel. Ik zag ook ergens de Midland g10 voorbij komen. Is die aan te raden? Anders neem ik wel de g9 ;)

Heb zelf idd de G9. Bevalt vaak goed. Soms merk je wel dat je bereik laag is vergeleken met de (illegale) baofeng, maar op de gemiddelde skirm heb je voldoende bereik! Het zijn de dingen waar ik hem op aansluit die iedere keer kapot gaan. Z-Tactical meuk... De ptt en de headset gaan om de haverklap kapot bij mij :(

Dank jullie wel. Ik zag ook ergens de Midland g10 voorbij komen. Is die aan te raden? Anders neem ik wel de g9 ;)
G9 heb ik ook, prima ding, prima prijs voor kwaliteit. Hoor vaak zat klachten op het veld over goedkope porto's. Beter een klein beetje investeren in kwaliteit zou ik zeggen.
Zoals Jan ook al aangeeft is die Z-tactical rommel niet altijd super, maar vanwege de prijs en beschikbaarheid toch vaak mijn "go-to" merk voor accessoires.

Ik heb de midland g10 camo, maar ik kan er nog niet heel veel over zeggen. Maar hij is volgens mij wel goed. Nog maar 1 skirm meegespeeld maar niet echt gecommuniceerd over de kanalen. Moet nog een keer met mijn team ermee spelen dan kan ik er wel wat over zeggen. Geluid is wel goed, en vindt hem ook handig in gebruik.

Als je niet kijkt naar de prijs, wat is een goede headset voor de G9? Ik zoek een gesloten headset (oortje en microfoontje zodat als iemand begint te praten niet het halve veld hoort waar je zit)

Ik heb via Aliexpress een UV-5R besteld. Duurt nog wel ff voor ik hem binnen heb, maar incl, oortje met PTT en de programmeer software en kabel was ik €33,50 kwijt.
Is het niks val ik me hier ook geen bult aan :). Is/was het een wijze les voor de volgende keer :)

Zeker als je snel/veel zweet zijn oortjes een kriem lijkt mij. Als je echt ongehinderd wilt communiceren zou ik persoonlijk eerder naar een koptelefoon kijken. Ikzelf wil absoluut elk omgevingsgeluid kunnen horen dus ik draag alleen een topcom om even elkaar op te zoeken na een respawn.

zou er eventueel zelf een andere oortje aan kunnen maken, draag ik met hardlopen ook soms.

29167_proequip_pro-d30_earhanger.jpg

Ik heb deze met oortje en microfoon, maar als ik geen helm draag valt hij toch weleens uit mijn oor, vooral als ik een snelle beweging maak. Met helm wordt hij sowieso een beetje geklemd, en dan is hij ideaal.

d-shape-headset-met-boom-microfoon-1.jpg