Problemen eerste AEG

verSTANdig

New Member
20 okt 2024
2
0
Hallo,

Afgelopen vrijdag mijn eerste wapen binnen gekregen, een JG T3-K3, een G3 die er erg top uit zag. Gister getest maar merkte al heel snel dat het op semi-auto ook full auto schiet en op full auto alsnog full auto. Na een beetje meer testen is de AEG er volledig mee opgehouden. Erg jammer aangezien ik hem dus 1 dag geleden van tevoren van Gunfire ontvangen heb. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Online las ik dat de cutoff lever van plastic is en dat dat problemen veroorzakt maar die kan ik van buiten de gearbox door een gaatje zien en die is toch echt van metaal is.
Wat denken jullie dat ik het beste kan doen? Terug sturen naar gunfire? Dat word mischien nog wel duur en lastig aangezien er geen UPS punten in mijn buurt zijn die zon grote pakketen acepteren.
Mischien naar een tech brengen? Maar ik zou niet weten of er eentje in de buurt van Helmond (niet echte locatie, maar wel in de buurt) zit die het zou kunnen repareren.

Elk advies is welkom.
 
11.1v gebruikt toevallig? deze wil bij sommige replica's voor overspin zorgen. als je de replica op full auto zet wil hij nog wel eens uit zijn lock springen.
 
Nee, voor nu nog de 8.4 NiMH die er bij kwam gebruikt aangezien ik iets over het hoofd had gezien met mn lipo oplader.

En wat bedoel je met uit zn lock springen? Ben hier best wel niet tot en volgensmij niks over gelezen op de basis dingen.
 
Als je een beetje handig bent kan je de gearbox altijd eens open doen. Op YT zijn er van de meeste replica's wel filmpjes te vinden.
 
Afgelopen vrijdag mijn eerste wapen binnen gekregen, een JG T3-K3, een G3 die er erg top uit zag.
Tip: Tis een replica, of airsoftapparaat. Geen wapen. :)
Gister getest maar merkte al heel snel dat het op semi-auto ook full auto schiet en op full auto alsnog full auto. Na een beetje meer testen is de AEG er volledig mee opgehouden. Erg jammer aangezien ik hem dus 1 dag geleden van tevoren van Gunfire ontvangen heb. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Online las ik dat de cutoff lever van plastic is en dat dat problemen veroorzakt maar die kan ik van buiten de gearbox door een gaatje zien en die is toch echt van metaal is.
Wat denken jullie dat ik het beste kan doen? Terug sturen naar gunfire? Dat word mischien nog wel duur en lastig aangezien er geen UPS punten in mijn buurt zijn die zon grote pakketen acepteren.
Vervelend dat je replica eigenlijk al direct problemen heeft bij binnenkomst.

Gezien het geheel direct bij levering problemen heeft, zou ik beginnen met contact zoeken met Gunfire. Ik ken niet hun retourprocedure of eventuele kosten met retourzendingen, maar in principe heb je direct een klacht over hetgene wat geleverd is en over dat er iets niet goed werkt. Ik zou daar beginnen, mogelijk hoef je namelijk niet eens dure verzendkosten te betalen, maar dat kun je beter met Gunfire zelf overleggen.

Mocht het retour sturen niet zinnen, dan kun je daarna altijd verder kijken wat je kunt doen:
Mischien naar een tech brengen? Maar ik zou niet weten of er eentje in de buurt van Helmond (niet echte locatie, maar wel in de buurt) zit die het zou kunnen repareren.

Elk advies is welkom.
De replica welke je gekocht hebt zit qua merk/kosten in het lage budget. De kwaliteit kan hiervan ook lager zijn. Je hebt wel eens kans dat als een tech moet gaan sleutelen hieraan, je zo aan de helft zit van de aanschafkosten. Daar komt dan mogelijk nog brandstofkosten bij, dus het lijkt mij niet heel handig.

Ik denk dat het dan beter is om eventueel zelf te sleutelen qua kosten, of je verlies pakken. Je zou het geheel ook kunnen verkopen op airsoftbazaar, met melding erbij dat hij dus alleen maar full-auto schiet. Mogelijk krijg je dan nog zo'n 60% van de aanschaf terug en kun je verder kijken naar iets anders. Creatievelingen op het platform zat. Mocht je willen overleggen over een nieuwe aanschaf, kun je altijd wel een PB'tje doen.
Nee, voor nu nog de 8.4 NiMH die er bij kwam gebruikt aangezien ik iets over het hoofd had gezien met mn lipo oplader.

En wat bedoel je met uit zn lock springen? Ben hier best wel niet tot en volgensmij niks over gelezen op de basis dingen.
@gambit bedoelt hiermee dat een 11,1v lipo zowel stroom stuur naar de replica, dat deze altijd in full auto schiet. Zie je vaker in het goedkopere segment.

De semi lock welke @gambit bedoelt is een probleem waarbij de airsofter zo snel de trigger overhaalt, dat de gears/motor dit niet kunnen bij houden. Met als gevolg dat de replica zichzelf 'lockt', de trekker overhalen werkt dan niet meer. Dit is inderdaad wel op te lossen door dan even full auto te schieten.

Maar als ik jou probleem zo lees, schiet het geheel alleen maar full auto, ook als de selector op semi staat. Dat is een ander probleem. Denk dat ie te snel gelezen heeft. :)

Je zou eens deze video kunnen bekijken waar iemand het geheel totaal demonteert en weer in elkaar zet en of je het eventueel zit zitten om zelf iets te doen aan de selector plate.