Project Tippy

bvdzeeuw

Well-Known Member
Trophies
18
Goeie dag allemaal!

Inmiddels een week of 3 in het bezit van mijn Tippmann M4 en na hem vorige week getest te hebben bij Balls&Arrows gaat het upgraden beginnen...

Uit het doosje schiet die erg accuraat maar vond de range wat tegen vallen; komt misschien door m'n oude AEG die idioot verschoot :D Heb er wel gelijk een MapleLeaf 6.02 barrel ingezet omdat de standaard barrel niet veel soeps is.

Wat de plannen zijn voor mijn Tippmann:

- Flat/R hoppen met TDC Mod
- Sugru mod
- Heavybolt erin zetten
- Andere Rail erop (suggestie's zijn welkom!!)
- Tacticool stuff erop plaatsen
- Andere stock (suggestie's wederom welkom!)
- Verschillende buckings testen
- FPS goed afstellen. Staat nu namelijk op 290 :p
- (misschien) een widebore barrel testen (Hoe denken jullie hier over? Ervaringen?)
- Alles wat los kan trillen vast zetten. De onderste rail is na een dag spelen al los gekomen..
- Andere grip erop zetten. De standaard pistol grip vind ik helemaal niks...

Ben van plan om in tegenstelling tot veel HPA spelers er geen ROF machine van te maken maar een single only machine. Wil me gaan focussen op range en accuraatheid. Op dit moment een bestelling bij TagShop lopen voor de TDC Mod. Hopelijk komt deze snel binnen en dan kunnen we gaan testen welke buckings die slikt en welke niet. Heb hier alvast een G&G green liggen. Wil nog Prommy paars en shs 70d.

Foto's houden jullie nog tegoed, hij is nu toch nog helemaal standaard dus niet zo bijzonder :p
 
Laatst bewerkt:
Prommy paars gaf bij mij een berg dubbel feeds door de zachte bucking lips.
Daarbij als je toch een sugru hop gaat doen is prommy paars overbodig en kan je gewoon met je stock g&g aan de gang.

Ik heb goede ervaringen met widebore. De range gaat er ±5 meter op achteruit maar de consistentie gaat er heel erg mee omhoog.

Andere pistol grip heb ik ook meteen gedaan. Van de stock grip kreeg ik pijn in mijn handen.
 
Prommy paars gaf bij mij een berg dubbel feeds door de zachte bucking lips.
Daarbij als je toch een sugru hop gaat doen is prommy paars overbodig en kan je gewoon met je stock g&g aan de gang.

Ik heb goede ervaringen met widebore. De range gaat er ±5 meter op achteruit maar de consistentie gaat er heel erg mee omhoog.

Andere pistol grip heb ik ook meteen gedaan. Van de stock grip kreeg ik pijn in mijn handen.

Is dat een beetje te doen zo'n grip passend krijgen? Heb nog niet echt iets opgezocht daar over..
 
dAEMQJv.jpg
Hier is mijn Tippy.

Als je handig met een dremel bent dan is het wel te doen.
Je moet heel veel materiaal weg halen om hem passend te maken.
Let er ook op dat je een gbb of real steel grip hebt. Een aeg grip is nauwelijk passend te maken.
 
Sugru vandaag binnen gekregen en gelijk een r hop gedaan op de stock tippmann barrel. Mocht die bevallen dan ga ik het op de maple leaf barrel doen!
oiX9Uk0.jpg

cnODejM.jpg

f8qYECd.jpg


Nu 24 uur laten drogen en dan kunnen we testen! Ben heel benieuwd hoe het werkt :)
 
Follow! Mocht ik ooit een tippy hebben dan kan ik deze info wel gebruiken ^_^
 
Follow! Mocht ik ooit een tippy hebben dan kan ik deze info wel gebruiken ^_^

Thannks! Zag dat je de 11e ook naar darkforest komt dan kan je hem in het echt bewonderen haha :p

Kleine update: Inmiddels al een paar dagen geleden gedaan maar: fps schroef los gezet en fps is nu 433-440. Rof schroef dicht dus single shot only. Dit voor de skirm van de 11e bij darkforest!

Morgen komt ups een pakket bezorgen met flink wat tacticool spulletjes! Zal morgen avond een update plaatsen met foto's :)
 
Ik heb goede resultaten met mijn Madbull Shark Hop Up Rubber 60 Degree , fps blijft veel stabieler bij mij als de standaard G&G bucking

Ben overigens wel nieuwsgierig naar dat Sugru gebeuren al ben ik bang dat het een beetje gehyped word .
 
Ik heb goede resultaten met mijn Madbull Shark Hop Up Rubber 60 Degree , fps blijft veel stabieler bij mij als de standaard G&G bucking

Ben overigens wel nieuwsgierig naar dat Sugru gebeuren al ben ik bang dat het een beetje gehyped word .

Het werkt maar het is gewoon een poor mans R-hop zoals op andere fora's ook al wordt gezegd.
 
Het werkt maar het is gewoon een poor mans R-hop zoals op andere fora's ook al wordt gezegd.

Dat ben ik niet met je eens.
Het is gewoon een andere variant op de R-hop welke nog veel eenvoudiger aan te brengen is. Dus de term "poor mans R-hop" vind ik niet geheel correct "easy r-hop" zou een betere benaming zijn.
 
Een hele goede referentie zal het niet zijn aangezien het de standaard barrel van de tippmann is, die is niet al te best namelijk. Maar het zal mij benieuwen!
 
Dat ben ik niet met je eens.
Het is gewoon een andere variant op de R-hop welke nog veel eenvoudiger aan te brengen is. Dus de term "poor mans R-hop" vind ik niet geheel correct "easy r-hop" zou een betere benaming zijn.

Een S-hop aanbrengen is nou ook niet zo makkelijk, daarnaast is de kwaliteit ook niet zo heel consistent en moet je met dingen rekening houden zoals het losdraaien van je hop na het spelen omdat het anders mogelijk vervormd. Gelukkig heeft het ook een eigen naam de S-hop.
Tegenwoordig kun je trouwens al heel makkelijk pre cut R-hop patches kopen die praktisch gezien in de barrel window vallen en welke je alleen nog moet vast zetten en de buitenkant gelijk moet schuren, dan vraag ik me af of R-hop ondertussen niet makkelijker is dan dit.

Ik ben er de 11de ook bij dus ik ga het persoonlijk ervaren en als het goed is gelukt zal het zeker niet onder presteren aan een R-hop.
 
Terug
Bovenaan