Project Tippy

daarnaast is de kwaliteit ook niet zo heel consistent en moet je met dingen rekening houden zoals het losdraaien van je hop na het spelen omdat het anders mogelijk vervormd

Ik heb totaal geen last van deze verschijnselen die jij nu op noemt.
Het installeren vond ik velen malen makkelijker dan een rhop patch, alhoewel dat ook niet super moeilijk was.
 
Ik heb totaal geen last van deze verschijnselen die jij nu op noemt.
Het installeren vond ik velen malen makkelijker dan een rhop patch, alhoewel dat ook niet super moeilijk was.

Altijd is er een uitzondering op de regel :p. Ik heb het gelezen her en der zeker over de consistentie, ene doet er een skirm mee een ander een heel jaar. Ik snap waarom mensen ervoor kiezen, maar ik ga zelf liever voor de R-hop welke toch wel het beste bekend staat om zijn betrouwbaarheid en consistentie. Iig zie ik er naar uit om de 11de het te ondervinden :).
 
Ik heb totaal geen last van deze verschijnselen die jij nu op noemt.
Het installeren vond ik velen malen makkelijker dan een rhop patch, alhoewel dat ook niet super moeilijk was.

Vraagje! Heb net een nuprol rail gehaald maar m'n outer barrel blijft onwijs los zitten. Heb die 2 halve ringen er gewoon opzitten en shims gebruikt voor de barrelnut. Maar mn outer zit zo los dat ik nog geen deuk in een pakje boter ga schieten.
 
Weet je zeker dat de moer goed heb aangedraaid ?beschadiging op draad ?

Hij zou niet los moeten zitten als je de moer goed aandraaid met je tippmann sleutel .
 
Heb het al gefixt, was weer te snel aan het stressen, had andere shims nodig. Nu gaat die geen kant meer op! Zal morgen in dag licht goede foto's maken van het eind resultaat. Hier alvast 1 foto maar de kleur van de rail komt niet echt tot z'n recht :(

p016MHv.jpg


Peqbox ben ik nog niet helemaal overuit. Vind hem wat aan de lompe kant...
 
Tippie Mk18.jpg
Mooie rail en setup.
Ik heb vd week ook een Nuprol bocca two rail gehaald.
Het was even uitvogelen met het hoe en wat, maar uiteindelijk met een m16 ring toch alles goed kunnen passen.
Ik heb er zelf ook een peqbox opgezet en het zit best straks.
Is het verstandig om loctite te gebruiken voor de zekerheid?
 
Yup, mijn standaard rail was voor de pauze los getrilt 2 weken geleden. Dus ga nu ook alles vast zetten :D
 
Gisteren de S-hop barrel in de tuin getest (20m lang). En nadat ik op de gok de nub had afgesteld en begon te schieten kon ik de bb's bij de buren uit de tuin halen. Zo over de schutting heen vanwege veelste veel hop :p

Uiteindelijk op 20m afgesteld en zag er goed uit! ben heel benieuwd wat het zaterdag in het veld gaat doen!
 
Even een tijdje stil geweest hier...

Er is inmiddels mee geskirmd en wow. Wat schoot die goed!

Waren bij darkforest geweest en daar mag je op 450 fps met single only schieten dus dat hebben we ook gedaan!

Toen ik ging fpsen wou die niet feeden. Snel bucking gechecked en die was dubbel gevouwen :D Snel goed gedaan en toen schoot die!

In game de hop up geprobeert af te stellen maar wat ik ook probeerde ik kon niet verder dan 30m schieten, dat is voor 450 fps toch wel een beetje karig.

Gelukkig had ik een extra bucking mee dus die erin gezet in de hoop dat die wel goed zou hoppen. En jawel; hij hopte als nooit te voren! Echt.. hij schoot ongeloofelijk ver én onwijs strak. Zeker wel 60 a 70m nauwkeurig :)

De S hop niet getest omdat ik te lang liep te klooien met de bucking enzo. Dus dat gaan we volgende skirm doen!

15 maart ga ik mapleleaf en shs buckings bestellen om te testen. Zal pas april worden dat ik het in het veld kan testen. Tot die tijd zal het gebeuren op mijn 20m prive schietbaan: de achtertuin :D

Kwam ook precies met 1 tank uit voor de hele dag. En dan heb ik nog flink lopen schieten(12 mid caps).
 
450 fps ja met de juist hop up ga je wel lachen ja

Schoot je met zwaardere bb,s ook ?
 
Heeft iemand de nieuwe Tippmann al toevallig?
Ik kan er weinig info over vinden.
Kwam het tegen op de site van Bunker501, maar geen idee of het nou hetzelfde concept is als de huidige M4.
 
Heeft iemand de nieuwe Tippmann al toevallig?
Ik kan er weinig info over vinden.
Kwam het tegen op de site van Bunker501, maar geen idee of het nou hetzelfde concept is als de huidige M4.

Op de tippmann owners group (fb) waren ze niet heel enthiousiast over het nieuwe model.

Ontopic: ik ga zondag 3 buckings testen. Shs 60° en 70° en de mapleleaf 70°. 2 weken geleden de s hop geprobeert maar toen kreeg ik dubbelfeeds :(
 
Op de tippmann owners group (fb) waren ze niet heel enthiousiast over het nieuwe model.

Ontopic: ik ga zondag 3 buckings testen. Shs 60° en 70° en de mapleleaf 70°. 2 weken geleden de s hop geprobeert maar toen kreeg ik dubbelfeeds :(

Madbul red shark bucking ..super tegen dubbelfeeds
 
je kan de lip van je bucking met een klein stukje teflontape intapen.
dat werkt best goed voor de dubbelfeeds, maar alleen de lip en als het kan 1 laagje maar anders krijg je je barrel niet of heel moeilijk in je upper.
 
Updaaattteeeee:


Afgelopen zondag maple leaf 70° erin gezet en die schoot erg goed! Consistent en geen dubbel feeds. Ook komt er een orga 6.23 widebore barrel aan :D

Heb nog een shs 60° en 70° liggeb om te s-hoppen maar eerst de orga uit testen :)
 
Terug
Bovenaan