Project Tippy

Vandaag met de orga widebore geschoten bij kingforest. Wauw. Wat schiet dat strak. Elk schot op dezelfde plek. Ipv 450fps vandaag op 360 gezet en dat beviel prima eigenlijk, geen enkele keer range te kort.
 
Nee denk het ook niet , met deze barrel kun je je bucking makkelijk een kwart slag draaien en flathoppen , ik gebruik een madbul red shark bucking en ben daar zeer content mee .

Robin
 
Heb zelf 2 Tippies en heb deze setup er in die prima bevalt.
Barrel: Prommy Delta strike 6.20 widebore.
Sugru patch.
Tony Taff Reynolds TDC
3/4 buffertube spacer
Bucking: Modify +25 flathop
BB's Biocore 0.32
Groupings op 30 meter is 15x15cm en effectieve range 60+ meter
Zit er bij 1 nu bijna een jaar in en de ander een half jaartje.
Werkt nog steeds prima en dit komt ook in Tippy nummer 3

Grts Roy
 
Even reageren mocht hier ook nog updates bij komen. Zelf ook een tippy owner :D Heb vandaag de Orga Widebore en mn CQB setup spullen binnen gekregen. Vanavond maar eens installeren!
 
Even reageren mocht hier ook nog updates bij komen. Zelf ook een tippy owner :D Heb vandaag de Orga Widebore en mn CQB setup spullen binnen gekregen. Vanavond maar eens installeren!

Voorlopig geen updates. Ik zit in Australië voor een jaar, rond september ben ik weer terug in ons kikkerlandje.

Succes met je build!
 
Hier mijn verzameling van Tippies :)
Nagenoeg allemaal met de Prommy Delta Strike widebore.
2x 363 en 1x een 509.
De korte heeft een stock polished brass 6.08 barrel er in

 
Hier mijn verzameling van Tippies :)
Nagenoeg allemaal met de Prommy Delta Strike widebore.
2x 363 en 1x een 509.
De korte heeft een stock polished brass 6.08 barrel er in


Wat is precies de reden geweest dat je voor een Prommy ging i.p.v. de Orga Magnus bijvoorbeeld? Wat zijn daarnaast jouw buckings-to-go-with :)?
Ik moet nog altijd mijn CQB build eens afmaken, maar daar zit een leuk verhaal achter..

Mijn huidige receiver zat de TDC van Incentive Designs zó vast, dat ik hem naar een wapensmid heb moeten brengen om de TDC uit te boren. Nu heb ik de TDC van Tony, maar na een meter of 30 gaan de bb's vrolijk allemaal naar rechts (wind of geen wind). Dit komt waarschijnlijk omdat de TDC door het uitboren, weliswaar minuscuul, nu scheef in het gat zit. Kortom, de receiver is afgeschreven voor outdoor. Nu wil ik een nieuwe receiver aanschaffen en van mijn huidige een CQB build maken, daar je toch niet verder hoeft dan 30m indoors.
Maar goed, voor de nieuwe receiver heb ik dus een nieuwe inner barrel/bucking nodig (TDC, outter, etc heb ik al liggen). Ik zie verschillende verhalen over de "beste" combi van barrel/bucking, maar aangezien jij er blijkbaar 4 bezit, vroeg ik me af wat jij er nu precies van vindt :)
 
Wat je kunt doen met de TDC is deze in alu folie rollen zodat hij er weer netjes strak in past.
Wat je ook moet doen en dat vergeten een hele hoop mensen is je upper leeg halen en dan vanachter door de receiver in de barrel kijken.
Geef dan een beetje hop en kijk of deze dan ook goed horizontaal zit.
Je hebt altijd een beetje speling op de outer barrel tov de receiver body en dit kan dus een scheef zittende inner barrel veroorzaken en daardoor ook een scheve hopup.
Check dit eerst even voor je direct van alles nieuw gaat kopen.
Heb dit reeds met meerdere mensen mee gemaakt en na correctie schoot hij weer prima.
Waarom ik voor de Prommy Delta Strike ben gegaan?
Prommy maakt prima barrels voor een leuke prijs en de Orga is hier in Nederland extreem duur.
Qua TDC ga ik zelf ook voor de TTR uitvoering alhoewel ik bezig ben met een eigen.
De ID TDC had er niet uit geboord hoeven worden daar er ook nog andere mogelijkheden waren geweest.
Helaas niet toegepast en nu zit je misschien met de problemen.
Qua bucking wat ik gebruik, ligt dit of ik wel of geen Sugru gebruik.
Indien niet, dan gebruik ik de G&G green bucking of de Madbull Shark Red.
Deze werken beide prima in de Tippmann.
Vroeger zat de G&G Green ook standaard in de Tippmann maar nu helaas niet meer.
Gebruik ik een Sugru patch in de hopup venster dan gebruik ik zelf altijd de Modify +25 flathop bucking.
Zit nu bijna 2 jaar in 1 van mijn Tippies en wekrt nog steeds prima.
Heb na een jaar spelen wel de Sugru patch moeten vervangen maar dit is ook een fluitje van een cent ;)
Qua barrel keuze en dat is afhankelijk wat je ook graag zelf wil, kan ik aanraden de Prommy 6.03 stainless steel versie.
Check wel de hopup venster daar er bij prommy nog wel eens een minder goed exemplaar door de quality controle wil glippen.
Ook een standaard goed 6.08 brass barrel functioneert prima in een Tippy.
Deze heb ik in de CQB versie zitten.
Ga je voor een tightbore barrel, zou ik wel aanraden om de dwell mod ook toe tepassen ivm nog beter groupings en range te creëren
Voor een widebore barrel heb je eigenlijk 3 keuzes.
De Prommy Delta Strike.
De Orga Magnus
De Orga 6.10, de naam ben ik daar even van kwijt.
De magnus is een brass barrel de andere een stainless steel
Met de magnus heb je 1 heel groot voordeel en dat is dat je deze heel makkelijk kan flathoppen door de bucking gewoon 90 graden te draaien.
Hoop dat je hier wat aan hebt en anders kun je altijd contact opnemen.

Mvg Roy aka Smitty
 
Wat je kunt doen met de TDC is deze in alu folie rollen zodat hij er weer netjes strak in past.
Wat je ook moet doen en dat vergeten een hele hoop mensen is je upper leeg halen en dan vanachter door de receiver in de barrel kijken.
Geef dan een beetje hop en kijk of deze dan ook goed horizontaal zit.
Je hebt altijd een beetje speling op de outer barrel tov de receiver body en dit kan dus een scheef zittende inner barrel veroorzaken en daardoor ook een scheve hopup.
Check dit eerst even voor je direct van alles nieuw gaat kopen.
Heb dit reeds met meerdere mensen mee gemaakt en na correctie schoot hij weer prima.

Hier inderdaad nog niet aan gedacht, misschien dit eens uitproberen dit weekend!

Waarom ik voor de Prommy Delta Strike ben gegaan?
Prommy maakt prima barrels voor een leuke prijs en de Orga is hier in Nederland extreem duur.

Je moet je orga ook nooit in Nederland kopen. Gewoon op powair6.com bestellen. Scheelt je 50 euries ;) Maakt de Orga vrijwel even duur als de prommy!

Qua TDC ga ik zelf ook voor de TTR uitvoering alhoewel ik bezig ben met een eigen.
De ID TDC had er niet uit geboord hoeven worden daar er ook nog andere mogelijkheden waren geweest.
Helaas niet toegepast en nu zit je misschien met de problemen.
Qua bucking wat ik gebruik, ligt dit of ik wel of geen Sugru gebruik.
Indien niet, dan gebruik ik de G&G green bucking of de Madbull Shark Red.
Deze werken beide prima in de Tippmann.
Vroeger zat de G&G Green ook standaard in de Tippmann maar nu helaas niet meer.
Gebruik ik een Sugru patch in de hopup venster dan gebruik ik zelf altijd de Modify +25 flathop bucking.
Zit nu bijna 2 jaar in 1 van mijn Tippies en wekrt nog steeds prima.
Heb na een jaar spelen wel de Sugru patch moeten vervangen maar dit is ook een fluitje van een cent ;)

Dat was helaas wel de enige optie. De receiver heeft 3 weken bij de wapensmid gelegen en zij hebben werkelijk van alles geprobeerd. Helaas was uitboren de enige optie :(
Momenteel gebruik ik een PDI W-hold op de Orga (flat hop functie), maar wil inderdaad de Shark red gaan halen voor zowel de CQB als outdoor build. Jouw woorden bevestigen mijn keuze.
Sugru.. is dat nog nuttig als je al gebruik maakt van de flat-hop functie van de orga barrel?
Wat ik daarnaast ook kan aanraden, mocht je er geen gebruik van maken, is de teflon tape mod op je bucking. Scheelde bij mij ook aanzienlijk.

Qua barrel keuze en dat is afhankelijk wat je ook graag zelf wil, kan ik aanraden de Prommy 6.03 stainless steel versie.
Check wel de hopup venster daar er bij prommy nog wel eens een minder goed exemplaar door de quality controle wil glippen.
Ook een standaard goed 6.08 brass barrel functioneert prima in een Tippy.
Deze heb ik in de CQB versie zitten.
Ga je voor een tightbore barrel, zou ik wel aanraden om de dwell mod ook toe tepassen ivm nog beter groupings en range te creëren
Voor een widebore barrel heb je eigenlijk 3 keuzes.
De Prommy Delta Strike.
De Orga Magnus
De Orga 6.10, de naam ben ik daar even van kwijt.
De magnus is een brass barrel de andere een stainless steel
Met de magnus heb je 1 heel groot voordeel en dat is dat je deze heel makkelijk kan flathoppen door de bucking gewoon 90 graden te draaien.
Hoop dat je hier wat aan hebt en anders kun je altijd contact opnemen.

Mvg Roy aka Smitty

Orga Magnus 6.23 i.c.m. Shark Red en Tony's TDC it is :) Bedankt voor het antwoord!
 
Flathop word van gezegd dat je er een veel beter range van door krijgt.
Kun je dus makkelijk uit proberen met jou aan te schaffen setup.
Bucking 90 graden draaien en je hebt een flathop
 
Ik heb in mijn huidige setup ook een Orga er in zitten met bucking 90 graden gedraaid, werkt perfect en makkelijker kan het niet. Vroeg me enkel af of Sugru erbij niet beetje overbodig is :p

EDIT: Sugru is natuurlijk R-hop, slaat nergens op om die te combineren met flathop. Nevermind!
 
Terug
Bovenaan