Wat je kunt doen met de TDC is deze in alu folie rollen zodat hij er weer netjes strak in past.
Wat je ook moet doen en dat vergeten een hele hoop mensen is je upper leeg halen en dan vanachter door de receiver in de barrel kijken.
Geef dan een beetje hop en kijk of deze dan ook goed horizontaal zit.
Je hebt altijd een beetje speling op de outer barrel tov de receiver body en dit kan dus een scheef zittende inner barrel veroorzaken en daardoor ook een scheve hopup.
Check dit eerst even voor je direct van alles nieuw gaat kopen.
Heb dit reeds met meerdere mensen mee gemaakt en na correctie schoot hij weer prima.
Waarom ik voor de Prommy Delta Strike ben gegaan?
Prommy maakt prima barrels voor een leuke prijs en de Orga is hier in Nederland extreem duur.
Qua TDC ga ik zelf ook voor de TTR uitvoering alhoewel ik bezig ben met een eigen.
De ID TDC had er niet uit geboord hoeven worden daar er ook nog andere mogelijkheden waren geweest.
Helaas niet toegepast en nu zit je misschien met de problemen.
Qua bucking wat ik gebruik, ligt dit of ik wel of geen Sugru gebruik.
Indien niet, dan gebruik ik de G&G green bucking of de Madbull Shark Red.
Deze werken beide prima in de Tippmann.
Vroeger zat de G&G Green ook standaard in de Tippmann maar nu helaas niet meer.
Gebruik ik een Sugru patch in de hopup venster dan gebruik ik zelf altijd de Modify +25 flathop bucking.
Zit nu bijna 2 jaar in 1 van mijn Tippies en wekrt nog steeds prima.
Heb na een jaar spelen wel de Sugru patch moeten vervangen maar dit is ook een fluitje van een cent
Qua barrel keuze en dat is afhankelijk wat je ook graag zelf wil, kan ik aanraden de Prommy 6.03 stainless steel versie.
Check wel de hopup venster daar er bij prommy nog wel eens een minder goed exemplaar door de quality controle wil glippen.
Ook een standaard goed 6.08 brass barrel functioneert prima in een Tippy.
Deze heb ik in de CQB versie zitten.
Ga je voor een tightbore barrel, zou ik wel aanraden om de dwell mod ook toe tepassen ivm nog beter groupings en range te creëren
Voor een widebore barrel heb je eigenlijk 3 keuzes.
De Prommy Delta Strike.
De Orga Magnus
De Orga 6.10, de naam ben ik daar even van kwijt.
De magnus is een brass barrel de andere een stainless steel
Met de magnus heb je 1 heel groot voordeel en dat is dat je deze heel makkelijk kan flathoppen door de bucking gewoon 90 graden te draaien.
Hoop dat je hier wat aan hebt en anders kun je altijd contact opnemen.
Mvg Roy aka Smitty