Red Dawn: US Invasion Part 1 | 21 januari kings forest | rusfor v nato thema skirm

Klinkt erg tof (op zo'n prijsuitreiking na dan..)!

Zelf al vaker op Kingsforest gespeeld, maar ik vind -en dat is geheel persoonlijk- het veld niet tof. Doet me op de loopgraven na (die 99% van de tijd onder water staan) teveel denken aan een paintballveld met die aan elkaar gespijkerde pallets.

Weet je toevallig of ze hier ook actief iets mee doen als in: dingen in het veld zetten/aanbrengen om het nét iets realistischer te maken?

Verder vind ik de tekst en uitleg wel heel tof klinken. Alleen dus jammer dat gekozen is voor Kingsforest.
Hier ben ik dus ook bang voor idd. Ben er nog nooit geweest maar heb genoeg foto's gezien dat het idd niet een heel bijzonder veld is.

Na enkele dagen te zijn bijgekomen, mijn ervaringen van de dag. Zie het eerder als Maffo's misavonturen dan een review van de skirm. Het gaat namelijk vooral over mijn aaneenschakeling van pech.

Het begon in de ochtend toen ik en meegaande vriend aankwamen en werden geattendeerd dat we een lekke band hadden. Een lekke band waarschijnlijk opgelopen op een ruw stuk ijs op de afrit van de snelweg. De ochtend werd dus voor mij gevuld met een trip samen met de anwb voor een nieuwe band. Plus een nare val in de haast terug bij de auto te komen, yay :(.

Goed dat mag de pret niet drukken, dus na de middagpauze kon ik eindelijk het veld in. Een gigantische modderpoel, waarin ik erachter kwam dat mijn Daytona een nare afwijking naar rechts had na 20 meter. Niet iets op het veld op te lossen helaas. Gelukkig kon ik van iemand een replica lenen.

Ok, dus eindelijk kan ik spelen. 2 uur later kom ik tot een andere vervelende ontdekking. 1 van mijn schoenen was letterlijk aan het desintegreren. De zool liet helemaal los, en aan het einde van de dag had ik er geen zool meer opzitten. Laat ik nou geen reserve mee hebben genomen, yay. Dus na 2 1/2 uur spelen was de dag eigenlijk al voorbij voor mij, met een kapotte schoen, een beurse knie en twee kits onder de modder (want 1 kit uitgeleend aan de eerder genoemde vriend). Gelukkig heeft hij een prima skirm dag gehad. Ook weigerden beide van onze radio's op de dag.

Dan nog enkele woorden over de skirm zelf. Igor van red army airsoft is een enthousiaste vent, maar de dag leek niet helemaal lekker te lopen aan Russische kant. Alle vooringenomenheid in de wereld van de orga had ons team niet kunnen redden vrees ik. Er was geen organisatie. Hierdoor stond de C.O. er helemaal alleen voor, zonder enige structuur zoals squads om het team te kunnen leiden. Hierdoor deed iedereen maar wat. Dit was compleet funest voor de meer doel gerichte missies van de dag, die hierdoor geheel werden gedomineerd door een beter georganiseerd nato. Ook gaf het enorm veel wrijving en irritatie binnen het team, tussen meer samenwerkings gerichte spelers en einzelgangers.

In mijn ogen is het esentieel voor een organisator om ervoor te zorgen dat ze het heersende gevoel in de teams weten te grijpen en op tijd kunnen sturen. Dit heeft Igor wel geprobeerd, maar te laat en te weinig om echt effect te hebben. Dat is jammer, want de sfeer was voor de rest best prima. Het werd alleen gedrukt door een gevoel van machteloosheid, en de totale overheersing van modder op het veld.

• Leuk
Waarderingen: Igor
Bedankt voor de review en neem het allemaal mee naar de volgende :)

Was voor mij mijn eerste event en ben geschrokken hoeveel er komt kijken organisatorisch gezien, baalde er (ben compleet niet partijdig) enorm van dat Rusfed eigelijk in de eerste 10 minuten al een enorme achterstand had.

Zal ook dat gegeven mee nemen voor het volgende event en zorgen voor teams en de juiste leiders op de juiste plek. Hoop het ook op een groter (beter) veld te kunnen organiseren maar plek krijgen is lastig.

Hoop alsnog dat het voor iedereen een goededag was hoorde tijdens en aan het eind vrijwel alleen positieve geluiden over het event :)

Als iemand nog tips/tricks of aantekeningen heeft weten ze mij te vinden en hoor ik ze graag!

Interdasting! Niet de eerste uit de serie van rusfed vs nato. Zijn hier de russofters van ons forum niet heen geweest? Hoe ver ging de gameplay? Was het gewoon arcade maar dan met een jasje rusfed vs nato of ging het verder?

Voor een dagje gewoon arcade.

Binnen een paar uur veel tactisch of milsim achtig event neer te zetten mislukt naar mijn ogen altijd en heb je echt een 2 daags event voor nodig (hoop ik zeker ooit te doen!)

• Leuk
Waarderingen: Camilo en Bonaya
De modder speelde idd nogal parten, na een halve dag deden mn benen het bijna niet meer.
Maar ik vond het vet om weer eens met allemaal Russen aan een kant een skirm te doen. Rusfed spelers zijn tenslotte de enige die een geluidsinstallatie met hardbass meenemen op het veld =P
En voor de volgende keer is een wat meer ervaren CO met komissar speelstijl wat handiger om het zootje Russisch ongeregeld wat in het gareel te brengen.

Kijkend naar evenementen van Airsoft Heaven (dacht ik, pin me er niet op vast @Joris ) lukt een tacsim wel op een dag, maar het is heel erg belangrijk dat alle spelers en de COs de goede mindset hebben.

• Leuk
Waarderingen: Joris
Bedankt voor de review en neem het allemaal mee naar de volgende :)

Was voor mij mijn eerste event en ben geschrokken hoeveel er komt kijken organisatorisch gezien, baalde er (ben compleet niet partijdig) enorm van dat Rusfed eigelijk in de eerste 10 minuten al een enorme achterstand had.

Zal ook dat gegeven mee nemen voor het volgende event en zorgen voor teams en de juiste leiders op de juiste plek. Hoop het ook op een groter (beter) veld te kunnen organiseren maar plek krijgen is lastig.

Hoop alsnog dat het voor iedereen een goededag was hoorde tijdens en aan het eind vrijwel alleen positieve geluiden over het event :)

Als iemand nog tips/tricks of aantekeningen heeft weten ze mij te vinden en hoor ik ze graag!

Kon dr helaas niet bij zijn maar als je nog een keer een dergelijk event gaat organiseren zal ik er zeker bij zijn. Mn loadout is tenslotte bijna comoleet...en mis ik iets dan weet ik je te vinden
Wat had ik graag door de modder gekropen voor moedertje Rusland hahaha nou ja volgende keer dan maar.

• Leuk
Ik ben erbij aan rusfor kant, samen met een geronselde vriend :).

Heb t helaas moeten missen...wis er wel van want ik had het van Igor toen ik er aan t shoppen was......had hier mooi mn nieuwe E&L AK74m kunnen uitproberen.

• Leuk

Binnen een paar uur veel tactisch of milsim achtig event neer te zetten mislukt naar mijn ogen altijd en heb je echt een 2 daags event voor nodig (hoop ik zeker ooit te doen!)

Haha dat zou geweldig wezen....wel een hoop werk lijkt mij.

Dan zou je echt Airsoft Heaven en RTT moeten proberen ;) Daar kan het wel ;). Het is mindset en missies die je aanbied voor de spelers. Dan kan je vanaf minuut 1 echt wel iets serieus uit de grond krijgen.

Mooi dat jullie je vermaakt hebben jongens!!

De modder speelde idd nogal parten, na een halve dag deden mn benen het bijna niet meer.
Maar ik vond het vet om weer eens met allemaal Russen aan een kant een skirm te doen. Rusfed spelers zijn tenslotte de enige die een geluidsinstallatie met hardbass meenemen op het veld =P
En voor de volgende keer is een wat meer ervaren CO met komissar speelstijl wat handiger om het zootje Russisch ongeregeld wat in het gareel te brengen.

En order 227. inschakelen haha xD
Maar onze CO was erg goed, props aan hem. Ik zou graag weer een keer onder hem (en de rest van de russen natuurlijk) skirmen :)