Regeltjes waar je pas achter komt als je de replica hebt gebruikt. Waar moet ik rekening mee houden?

RicoG

Member
11 apr 2016
18
8
Trophies
2
Hi,

Ik ben van plan om een DT4 airsoft replica aan te schaffen. Dit is een double barrel M4. Deze schiet dus 2x zoveel bb's als een gebruikelijke M4 replica.

Ik begreep van iemand dat sommige velden zelf regels bedenken met betrekking tot de ROF van replicas en hieraan ook een maximum stellen. Ik ben bang dat als ik dalijk deze replica in bezit heb dat ik hem niet mag gebruiken omdat hij natuurlijk veel te veel/snel schiet.

Wat is de kans dat ze in Nederland hier moeilijk over doen? Ik begrijp dat je hem dan alsnog kan gebruiken op single fire mode als je de full auto functie eruit hebt gesloopt. Ik begrijp dat deze replica over een mosfet beschikt. Kun je hierin de auto functie ook tijdelijk uitschakelen bijvoorbeeld?

Verder had ik nog de vraag of het type batterij 7.4/11.1LiPo nog verschil maakt in de ROF van de replica. Iemand gaf aan dat elke replica een fuse heeft en maar 1.6ampere(??) toe staat. Naar mijn idee is meer volt meer 'current' dus hogere circulatie snelheid. Dus zou meer volt meer ROF beteken ook op stock guns. Klopt dit?

Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben. Alvast bedankt!

Je kan het op meerdere manieren bekijken, maar de RPS gaat in principe niet omhoog ook al heb je 2 lopen. De cycle van de piston(s) zelf blijft hetzelfde, je schiet alleen 2 keer zoveel bbs. Desondanks vind ik het een totaal zinloze replica, zelfs al schiet je alleen single shot. Wanneer je bbs recht vliegen en hun doel raken is er grote kans dat ze alsnog twee bbs op zich hebben tov eentje en dat is een uitzonderlijke situatie, oftewel iedereen krijgt snel al meer bbs dan normaal en daar zit niemand op te wachten.

Betreffend de regelgeving zal je goed moeten kijken wat voor regels de velden hanteren en ik denk dat voor deze uitzonderlijke replica het toch belangrijk is om het bij de orga te vragen. Ik denk dat als je aan de regels van een veld houdt, wat veelal uitkomt op semi only, dat ze er niet heel moeilijk om zullen doen, maar veel vrienden maak je er niet mee.

Met de wet van ohm geld U = I x R, wat zou inhouden dat een hoger voltage resulteert in een hogere ampère bij een gelijke weerstand. Je hebt dus inderdaad gelijk er is meer ampère bij een hoger voltage, maar de input voltage is desondanks de belangrijke factor in de snelheid ook al speelt de ampere en het aantal windingen van de armature wel een rol. 2 batterijen van hetzelfde voltage maar met verschillende ampères (en die wel genoeg leveren beide) zullen een gelijke rps hebben. (Dit komt natuurlijk ook door het feit dat de motor niet meer neemt dan nodig).
Dat replica's maar een zekering van 1.6A hebben is de grootste onzin, want die ploft dan bij elk schot. Replica's hebben meestal wel een zekering, maar die zal meestal alleen springen als er weerstand is, niet onder normaal gebruik.

• Leuk
Waarderingen: RicoG en Pietjepuk123
Het is inderdaad een beetje een replica die geen positieve reacties uit zal lokken.
Wat betreft regels breekt hij geen nabv regels mits je binnen de j limieten blijft.
Het zal dus aan individuele Orga's liggen of je problemen krijgt of niet.

Ik wist niet dat deze replica zo controversieel was onder de airsoft community. Het maakt mij namelijk echt geen reet uit als k door een paar bb's extra geraakt word. Zo voel je sneller dat je geraakt bent. Hoezo denken jullie zo sterk dat ik geen positieve reacties zal uitlokken? Het is een hele ongebruikelijke gave replica. Is het dan echt zo erg?

• Leuk
Waarderingen: Slayer
Ik denk dat echt geen enkel veld hier moeilijk over zal doen. Mensen die het serieus erg vinden om door 2 bbs geraakt te worden ipv 1? Ga alsjeblieft dammen. Normaal double of triple tappen de meesten ook, dan doe je dat hiermee minder en dan ben je er ook weer toch?

Alsof iedereen die full auto schiet je met maximaal 1 bb raakt.

• Leuk
Waarderingen: RicoG
Ik denk dat echt geen enkel veld hier moeilijk over zal doen. Mensen die het serieus erg vinden om door 2 bbs geraakt te worden ipv 1? Ga alsjeblieft dammen. Normaal double of triple tappen de meesten ook, dan doe je dat hiermee minder en dan ben je er ook weer toch?

Ik wil absoluut geen haat zaaien maar ik vind dat je 100% gelijk hebt. Bovendien schiet ie helemaal niet zo snel. De maximale ROF regels die ik aantref zijn maximaal 21rps. De DT-4 schiet 9 rps per loop dus zit ik daar nogsteeds onder. Hartelijk bedankt voor je reactie. Hier kan ik iig wat mee ;)!

• Leuk
Waarderingen: Crix
Zelfs rof limieten ben ik de afgelopen jaren nog nooit tegen gekomen. Ik speel zelf vrijwel alleen met semi omdat het beter aan sluit bij mn speelstijl.

Tja en 20 rps vind ik niks geks. Heb die van mij ook op 25 staan en heb hier ook nooit mensen moeite mee horen hebben. Heb ook gespeeld met mensen die rond de 45 rps schieten. Is naar mijn mening wel wat overdreven, maar zelfs daar over geen gezeur gehad omdat ze er zelf normaal mee speelden

Volgensmij is het puur hoe je er zelf mee om gaat

Het gaat niet erom dat je door "wat" extra bbs wordt geraakt, maar het feit dat er wordt aangegeven dat hij de RPS wil opschroeven en dan komt er nog bij dat je 2x meer verschiet dan een normale replica. Mensen worden al snel boos als ze teveel worden geraakt nadat ze al hit hebben geroepen zeker bij een hoge RPS, als je dan opeens 2 maal het volume naar je toe krijgt ook al schiet je minder lang zullen er een hoop zijn die het niet waarderen. Vast en zeker zullen mensen initieel het tof vinden, maar mogelijk na een dag niet meer zo. Naar mijn mening is het een zinloze replica omdat hij niet efficiënt is en ik persoonlijk niet snap wat het nut in airsoft is van 2 barrels, maar zo zijn er wel meer replica's die niet nuttig zijn maar wel tof om te hebben dus ieder zijn voorkeur is prima.

Vindt dit een waardeloos argument, 1 vs 2 is inderdaad niet het probleem maar de trend van x vs 2x is wel een zaak waar mensen moeite mee kunnen hebben zeker als je bedenkt dat men er nu al een hekel aan heeft aan een iets hogere RPS en teveel gehit te worden na het roepen van hit. Ik weet nog dat er een hoop riepen voor een RPS limiet toen de joule limieten op tafel lagen en dat was niet van 30 of 35 RPS, maar eerder 25, 20 of zelfs realistisch RPS (dat is dus sub 15 voor het meeste spul). Ik verbied ook niemand iets, maar wijs er alleen op dat er een grotere groep mensen zijn die snel met de vinger zullen wijzen als de dag niet gezellig verloopt.

woa woa! hold up there, ik wil absoluut de RPS niet opschroeven. Het gaat mij echt totaal niet om hoeveel BB's eruit komen of er in gaan of hoe hard of ver deze komen, het gaat mij om de orgineliteit van de replica en het feit dat niet veel mensen deze hebben. ik hou van orginaliteit wat deze replica uitstraalt.

De vraag omtrent ROF en batterijen was juist om dit te voorkomen. Ik moet natuurlijk ook kiezen voor een batterij. Ik heb dan liever meer capaciteit dan volume. Zeker met dit ding.

• Leuk
Zoals ik zeg zal het voor mij weinig uit maken, daar ik vrijwel alleen maar semi only schiet en dat iedereen aan zou raden. Maar als deze man het leuk vindt om een gave replica te bouwen die misschien wel niet perfect efficient is kan ik dat alleen maar toejuichen.
Als je het zo gaat bekijken zijn alleen de lightweight speedsoft guns efficient. Minimal drag met toch alle kwaliteiten. Het is ook een stukje hobby en het er cool uit laten zien.

Maar om terug te komen op t onderwerp, al bouwt hij er twee dsg's in op een 22 volt lipo. Mij hoor je er niet over huilen.

woa woa! hold up there, ik wil absoluut de RPS niet opschroeven. Het gaat mij echt totaal niet om hoeveel BB's eruit komen of er in gaan of hoe hard of ver deze komen, het gaat mij om de orgineliteit van de replica en het feit dat niet veel mensen deze hebben. ik hou van orginaliteit wat deze replica uitstraalt.

De vraag omtrent ROF en batterijen was juist om dit te voorkomen. Ik moet natuurlijk ook kiezen voor een batterij. Ik heb dan liever meer capaciteit dan volume. Zeker met dit ding.

Prima, dan heb ik niks gezegd. Mensen vragen vaak het verschil tussen de 2 voltages als ze de RPS willen omhoog gooien, vandaar dat ik dit dacht. Enjoy zou ik zeggen en inderdaad neem iets met een hoge capaciteit zodat er genoeg stroom kan worden geleverd tijdens de opstart. Ik weet niet wat voor motor er in zit vanuit CA, maar mogelijk dat een aftermarket hier ook kan helpen.

Zoals ik zeg zal het voor mij weinig uit maken, daar ik vrijwel alleen maar semi only schiet en dat iedereen aan zou raden. Maar als deze man het leuk vindt om een gave replica te bouwen die misschien wel niet perfect efficient is kan ik dat alleen maar toejuichen.
Als je het zo gaat bekijken zijn alleen de lightweight speedsoft guns efficient. Minimal drag met toch alle kwaliteiten. Het is ook een stukje hobby en het er cool uit laten zien.

Maar om terug te komen op t onderwerp, al bouwt hij er twee dsg's in op een 22 volt lipo. Mij hoor je er niet over huilen.

Daarom dat ik ook naar mijn mening zeg, om te laten zien dat ik het zelf niet zou doen, maar het anderen niet af raad. Heb ook nooit gezegd dat de RPS niet omhoog mag, maar wil alleen aangeven dat niet iedereen er zo voor open staat. Het is zoals met alles, nemen en geven.

Mooi dat je niet gaat huilen! Ga je mij ook niet zien doen. Wij geven alleen aan dat er wel mensen zijn die zich opwinden over overshooten.

Daarbij is de factor hoe de persoon achter de trigger is natuurlijk veel belangrijker, maar jij weet net zo goed als ik dat hoe de replica er uit ziet en klinkt ook een factor is in hoe mensen reageren.

Heb ook mensen dubbele hpa engines in zien bouwen in de DT4 (online, gelukkig niet in Nederland), en dan met een fps van rond de 40 bij elke barrel lekker gaan blasten. Zou ik ook niet op zitten te wachten.

Net als rebel interpreteerde ik de originele post dan de bedoeling was om de rps op te schroeven, vandaar de waarschuwing over de reacties die dat kan uitlokken.

Is ook zeker zo. Zo zal ik nooit de minigun op dark forest vergeten haha

Het enige waar je denk ik ooit die buks niet mag gebruiken is bij single shot only evenementen. Daar veel indoor/cqb evenementen vaak single only zijn zou ik daar altijd bij de organisatie navraag doen. Buiten zie ik geen enkel probleem.

• Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
Rico G gewoon lekker doen , dezelfde mensen die er problemen mee hebben schieten wel graag met een rof van 30 , is weer eens ophef om niets . er zijn geen grote groepen mensen die ineens een minder pezierige dag hebben hierom , boeit ze echt niet geloof me .

Veel plezier met je project .

Robin

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Maar om niet teleurgesteld naar huis gestuurd te worden zou ik zoals Oddball al zegt bij CQB/ singleshot evenementen toch echt eerst de organisatie naar hun regels vragen.

Ik zeg Rico gewoon lekker doen lijkt me
Robin

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
De maximale ROF regels die ik aantref zijn maximaal 21rps.

Waar tref je die aan? Ik zie in veiligheidsregelement alleen een ROF beperking van 4 rps single shot bij DMR 1.7Joule (en bolt action bij 2.3J)