Replica ervaring/advies

2 jan 2020
9
3
Trophies
2
Hallo allemaal.

Ik heb een G&G raider cm16L als back up die ligt doormidden en ik wil hier een leuk project van maken.
Maar nu ben ik op zoek naar een ander en kwam ik uit op de krytac trident mk2 spr.
Na wat reviews en video's beviel mij het wel omdat het opviel dat range en accuracy wel goed waren.
Prijs is net boven me budget en als ik deze zou kiezen dan zou ik wel de bundel met de pdw erbij nemen.
A fijn lang verhaal kort.
Zijn er een andere replica's die hebben wat ik zoek kwa range accuracy.
Zoals dat op mij overkomt met de krytac dus.
Of hebben jullie een advies hoe je dat eventueel anders zou doen.

Ben nog niet toe aan dmr of sniper.
En vanwege slechte ervaringen is tweedehands ook niet echt een optie voor mij.

Groetjes Dennis
( The bb catcher )
 
In principe kun je van elke replica een beest maken met een goede range en accuracy, het is maar net welke upgrades je er in stopt. Ik ben zelf nogal gecharmeerd van Specna Arms omdat die in aanschaf niet duur zijn en je er na een handje vol upgrades echt een heel mooi apparaat van kunt maken.
Tegenwoordig hebben ze de Edge lijn die van zichzelf al wat upgrades bevat en leuk meedoet voor een zogeheten 'out of the box' replica.
Wat ik weet van Krytac is dat je daar niet zomaar allerlei upgrades in kunt zetten omdat die nogal kieskeurig zijn met welke onderdelen er in passen en welke niet.
 
Bedankt voor je reactie ik zit momenteel in de fase dat elke replica mooi is haha.
Ik ben echt op zoek naar een outdoor only.
Met een wat langere barrel dan de replica die nu mijn back up word.
Mijn budget is rond de 500/550 euro.
Ik denk dat voor mij het beste is dat ik een stap hoger ga dan de raider die ik heb gehad.
En dan goede upgrades erin zet.
Zodat ik toch in ieder geval de range heb die ik zou willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Met 'mooi apparaat' doelde ik vooral op de prestaties en niet zozeer de looks ;)

Even uit interesse; waarom wil je graag een replica met een lange barrel? Dat staat namelijk niet perse gelijk aan meer range of meer accuracy. Sterker nog, een te lange barrel kan zelfs nadelig zijn hiervoor.

Duurdere replica's hebben soms van zichzelf al de nodige upgrades zoals een mosfet maar ik weet eerlijk gezegd niet of ze ook meer hoogwaardige onderdelen gebruiken voor de cilinder en piston etc. Ik koop zelf nooit replica's uit het €400+ segment dus ik heb er zelf geen ervaring mee. Naar mijn idee betaal je dan vooral voor bijv. correcte markings en wellicht hoogwaardiger materiaal. (je hebt ook weer varianten met terugslag maar die laat ik even buiten beschouwing).

Wat ik wel weet is dat de prestaties van een replica vallen of staan met welke internals hij in huis heeft. Daarom koop ik altijd Specna Arms omdat die een degelijke body hebben, voorzie ik die vervolgens van nieuwe internals en schiet ik daarmee iedereen helemaal de moeder :D
 
Ik zie wel vaker voorbij komen dat mensen een outdoor replica zoeken en er dan vanuit gaan dat die lang moet zijn. Een "lange" replica heeft daar niets mee te maken; een langere replica is niet accurater. In principe naai je jezelf alleen maar met een langere replica qua mobillity en vaak gewicht.
Los daarvan zijn looks vaak ook doorslaggevend en prefereer ikzelf ook grotere replica's.

Als je een replica wil halen en ook gaan upgraden zie ik eigenlijk niet in waarom je een Krytec/duurder segment zou gaan kopen, dan kan je beter een Edge of een andere "goedkope" replica halen en daar 300 euro aan upgrades inzetten; je outranged Krytec.
Wil je een replica die extern prachtig is, maar intern liefde kan gebruiken, kies dan een VFC en gooi daar een paar upgrades in.
Wil je een goede replica die betrouwbaar is, ootb uitstekend schiet en je niet wil gaan upgraden raad ik Tokio Marui aan.


Wellicht een andere optie indien je een zeer betrouwbare, relatief onderhoudsvrije/makkelijk te onderhouden replica én een replica zoekt die ootb goed schiet is een Wolverine MTW wellicht ook een optie, maar dan zal je even moeten doorsparen. Aangezien het een HPA replica is en je daarbij dus ook een fles, line en regulator moet halen. Het hele concept moet je natuurlijk wel aanstaan.
 
Krytac is gewoon goed uit de doos maar verwacht geen monster dmr die 60-70 meter haalt met 5 mm groupings. voor zoiets ga je altijd moete investeren, upgraden en finetunen.
 
Ben vorig jaar begonnen maar wil er dit jaar gewoon me main hobby van maken.
Heb even verder gekeken bij specna arms.
Na jullie berichten en wat Whatsapp verkeer.
En ik heb een goed gevoel bij de SA-V09 M titan v2.
Hier zou ik dan upgrades aan barrel bucking etc etc op zetten.
 
ik vraag me af in hoe verre dat die specna titans ook goed geshimmed zijn en dergerlijke, maar op zich wel netjes als er al een titan in steekt.
 
ik vraag me af in hoe verre dat die specna titans ook goed geshimmed zijn en dergerlijke, maar op zich wel netjes als er al een titan in steekt.

Is een custom vanaf gunfire site.
Ben even verder gaan kijken heb er een paar uitgezocht die me interessant leken.
Nu aan het kijken naar een predator gc16 van G&G.
Upgraden ga ik sowieso wel dus ga maar eens kijken wat ik allemaal tegenkom.
 
Ben vorig jaar begonnen maar wil er dit jaar gewoon me main hobby van maken.
Heb even verder gekeken bij specna arms.
Na jullie berichten en wat Whatsapp verkeer.
En ik heb een goed gevoel bij de SA-V09 M titan v2.
Hier zou ik dan upgrades aan barrel bucking etc etc op zetten.

Mooi ding maar wel enorm lang. Na een dag met dat ding zeulen zul je hem wel zat zijn denk ik maar als dat is wat je zoekt dan is het prima.
De Titan is erg leuk maar ik zie dat er nog een gewone trigger in zit en juist met een Titan kun je lekker die trigger pull kort afstellen. Maar ook dat is weer persoonlijk of je dat wilt. En zoals al gezegd voor de zekerheid de boel loshalen om te shimmen en bijv. de angle of engagement af te stellen. Dus je bent nog niet helemaal klaar maar als je het mij vraagt heb je een super basis.
 
Mooi ding maar wel enorm lang. Na een dag met dat ding zeulen zul je hem wel zat zijn denk ik maar als dat is wat je zoekt dan is het prima.
De Titan is erg leuk maar ik zie dat er nog een gewone trigger in zit en juist met een Titan kun je lekker die trigger pull kort afstellen. Maar ook dat is weer persoonlijk of je dat wilt. En zoals al gezegd voor de zekerheid de boel loshalen om te shimmen en bijv. de angle of engagement af te stellen. Dus je bent nog niet helemaal klaar maar als je het mij vraagt heb je een super basis.

Ja kwam ook meerdere nadelen tegen.
Ben nu maar eerst eens een lijstje aan het maken.
Heb de VFC avalon saber en leopard.
Genoteerd ook al zijn die weer tegen het limiet waardoor ik niet direct kan upgraden.
Doorsparen is altijd een optie maar wil wel redelijk ready naar me volgende skirm.
Morgen maar eens verder kijken.
Ben een lijstje aan het maken wat ik nog echt nodig heb.
 
Als ik van jou was, en ik lees je openingspost nog eens fatsoenlijk zou ik het volgende doen:

je zegt dat je je combat machine als project wilt gaan gebruiken, goed idee!

daarom zou ik nu gewoon een replica kopen die mooi schiet uit de doos (EG. een Krytac of een VFC Avalon of iets soortgelijks)

Waarom? Dan heb je een mooie replica klaar waarmee je altijd kan gaan spelen.


De rest van je vrije tijd ga je gebruiken om je in te lezen en video's te bekijken over shimming, aoe en al die andere teching toestand. als je iets wilt proberen, gebruik die combat machine dan. Dit geeft je als voordeel dat je het allemaal rustig aan kan doen en leren en toch altijd kan spelen met die bone stock, degelijke gun die je bijgekocht hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
hoi!

Ik heb zelf die SPR / PDW bundel van Krytac en daar heb ik geen moment spijt van gehad.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik er eerst mee ben gaan spelen, heb ervaren wat ik wellicht kut vind of zou willen upgraden en dan pas ga kijken naar upgrades. Welke ik dan laat doen, want zelf ben ik niet zo handig....
In mijn geval is dat moment nog niet geweest, terwijl ik mijn andere replica's al lang onder handen heb laten nemen.
Krytac is inderdaad wat kieskeurig qua upgrades. Zo heb je onderdelen welke enkel voor Krytac geschikt zijn.

Ik ben echt goed gecharmeerd van krytac omdat er al een (eenvoudige) mosfet in zat, hij super solide is en het gewoon altijd doet.
Geen gezeik, gedoe of iets anders mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor