REPLICA'S OPVOEREN-TUNING & STYLING.

Tja...das jammer dat ie nu naar de eeuwige skirmvelden is.


Maar zoals jezelf ook al aangeeft.hij doet het ook heel mooi aan de muur.


Maar vertel 's..Wat is je procedure en materiaal geweest??


Heb je hem gegrond?.Verf uit een spuitbusje of met een badger/verfspuit?Beschermlaag er op??


Heb je een sjabloon gebruikt? (ik meen ergens een 'skull" te zien).


Vindt de kleurcombi en patroon opzich wel goed gekozen.Past allemaal mooi bij elkaar!


Heb zojuist besloten m'n ouwe modelbouw badger en compressor weer eens uit de motteballen te halen en m'n camo patern paint skills op te poetsen aan een Umarex Mp5 K
 
alleen ontvet..


en fosco spuitbussen en clearcoat


standaard afplaktape genomen tekenen maar...het meeste heb ik gewoon uitgeknipt,de erg kleine dingen met een mesje gedaan.


de camo heb ik uit de losse pols gedaan..


de punisher skull(goed gezien) let op:


neem een tablet of telefoon,zoek een afbeedling die jij wil..


plak afplaktape op je tel of tab scherm, en trek over met een fineliner pen oid..werkte top haha
 
Geen hele grote paintjob alleen de binnenzijde van mij outer barrel rood gemaakt, de replica rondom met scotchbrite wat 'slijtage' aangebracht en een 3d geprint logo boven mijn mag en een callsign op mijn ris rail. 


DgtntHq.jpg
mIrMhYM.jpg
 
Ik vind dat subtiele juist wel gaaf, complete paintjobs schieten vaak hun doel voorbij en daar word het niet mooier van. (personal opinion)
 
Ziet er nice uit.


Had vorige week American sniper gezien, en wou ook al het punisher logo gaan gebruikten... Maar daar gaat mijn unieke look al weer ;)
 
Ons team logo is inderdaad van het punisher logo afgeleid en niet bijster origineel, alleen is er ipv de 'tanden' Lima te lezen. Maargoed op bijna elke replica staat af fabriek ook wel een logo van de navy seals oid dus kan de punisher ook wel toch. 


Verder ben ik wel blij met het effect van de binnenzijde in het rood. Het springt niet teveel in het oog maar geeft het wel een gaaf effect. 
 
Ik heb mijn "puddingbuks" een paintjob gegeven.


Let niet teveel op de spikkels die op stofdeeltjes lijken.


Dat komt door de waardeloze blanke,matte lak die ik ervoor gekocht heb.


cds5na2.jpg



QfXjoed.jpg



KpSfwAP.jpg



Zoals de oplettende kijkers wel gezien hebben zit er nog geen gearbox in,die is nog "under construction".


En nu mag hij zich daadwerkelijk "Double Eagle" noemen.
 
Nog even dit voor de liefhebbers.


3ySesUa.jpg



Dit zijn plaatjes voor bouwdozen.


Die je dus even in wat water moet leggen om ze los te weken zodat je ze daarna voorzichtig op hun plek kan laten glijden.


Ik heb gemerkt dat die plaatjes,nadat je er met blanke lak overheen gaat,never nooit niet meer loskomen.


Ik had het jaaaaaaaaren geleden eens uitgeprobeerd met de Shell schelpjes op een jerycan.


De jerycan is ondertussen op en versleten maar die plaatjes zitten er nog steeds keurig op alsof ze er gister opgeplakt zijn.


Doe er je voordeel mee:)
 
Kleine tip voor de plaatjes, als je googled op micro - sol en micro - set van microscale dan kun je de decals echt super goed aanbrengen. De matte randen rondom verdwijnen dan ook en lijkt het net alsof het erop geschilderd is. Daarna aflakken en klaar.
Zo doe ik het ook met modelbouw en werkt echt heerlijk.
 
Dank je Sander maar zo perfectionistisch ben ik nu ook weer niet.


Je moet echt met een +2 bril op en met je neus op het plaatje gaan zitten om die matte randjes te zien op me UMPje.


En dan vallen die verdraaide pukkeltjes en bultjes veel meer op dan dat t plaatje niet helemaal perfect is aangebracht.


Eerst maar eens knappe verf kopen voordat ik me met de echte details ga bezighouden.

Maar voor anderen is het wel een goeie tip.
 
Hahaha ja op matte grote voorwerpen met name grijs achtig valt het iets minder op. Op modelbouw valt het echt op als een vlag op een strontberg :p
 
Jup,ik weet het.


Probeer maar eens een waterpeil op een bootromp knap op te plakken.


h69SblA.jpg



Duh...
 
Juist dan is die micro-set ideaal. de decals blijft dan flexibel en "drijft" op de setting vloeistof. Dan op je gemak op zijn plek schuiven en voorzichtig droog deppen met een wattenstaafje. Daarna met een kwastje die sol erover smeren, vervolgens een paar uur laten drogen. Het lijkt alsof de decal verschrompeld (dat gebeurt ook)maar dat komt helemaal goed mits je er vanaf blijft. Daarna lijkt het alsof de decal erop geschilderd is ;-)
 
Heel apart dat spul.


Daar ga ik me nog wel eens verder in verdiepen want zoals je wel door hebt bouw ik op de truck menig bouwpakket in elkander.


Thx for the heads-up.
 
Volgens mij ben jij het levende bewijs van het motto  "you can never have enough guns".


 
 
Dat is een mooie collectie Vladimir


Ik wil ook zo,n kast vol met replica,s!!!!!!
 
@Baldy


    WY,


@Vladimir en ik,hebben nu ruimte gebrek,


dus op zoek naar een 2de kast,


in december komt er nog een shottie by,


van T.M. M870 Breacher,


past niet meer in de kast,grrr