RG.'s Voorsteltopic

RG.

Well-Known Member
27 jul 2018
63
20
Trophies
6
Beste airsofters,

Ik ben Rico, 27 jaar, uit omgeving alkmaar.
Een aantal weken geleden met een vrijgezellen feestje geairsoft bij balls and arrows in Lelystad. Super naar mijn zin gehad, en ontdekt dat airsoft helemaal mijn ding is. Na een aantal dagen mijzelf aangemeld bij de nabv, en nu in afwachting van mijn vog.
In de tussentijd heb ik mezelf zoveel mogelijk in proberen te lezen over de sport, en lees dus ook al even mee op dit forum.
Hoop te leren, veel te zien, en onwijs veel keuze op het gebied van replica en gear.

Nu heb ik een replica op het oog, maar nog wel wat vragen, eigenlijk meer meningen van de wat meer ervaren mensen hier..
Ik vind de specna arms SA-H02 een erg mooie replica; ziet er degelijk uit, tof model, helemaal mijn ding. Nu zijn ze bij gunfire bijvoorbeeld niet meer op voorraad. Iemand een ander betrouwbaar adres?
De batterij(en) zijn niet inbegrepen, welke raden jullie aan (+lader)?
Wil er gelijk een paar midcaps bij doen, en lees goede verhalen over die van amoeba. Andere (betere) opties?
Bb's qua gewicht zat ik te denken aan 0.25, alleen zie ik door de verschillende merken het bos niet meer.. suggesties iemand?:D
En tot slot, is er nog iemand op het forum die ervaring heeft met dit model, positief en negatief?

Verder wil ik beginnen met de noodzakelijke basisgear: bril, masker, handschoenen, en eventueel iets van een vest voor de mags etc. Maar dat is meer een kwestie van smaak, dus dat gaat lukken!

Tot snel in het veld!
 
Welkom op het forum. Zelf alleen ervaring met de A en B series van Specna maar daar zeer tevreden over.

Weet zelf geen ander adres voor Specnas maar misschien iemand hier op het forum wel.

Verder gebruik ik zelf 7.4 LiPo batterijen en een smart charger met een optie om de batterijen in storage mode op te laden.

Amoeba mags en HexMags voeden bij mij super en ik schoot met een stock Specna .25 Open Blasters en nu gebruik ik .28 Open Blasters.
 
Welkom Rico,

De arms SA-H02 ziet er inderdaad prachtig uit. Ik heb er geen ervaring mee dus ik graag met je mee om ook mijn keuze te kunnen maken. Zijn de batterijen trouwens universeel? Stekkers (conectoren) passen deze gewoon allemaal of moet er het een en ander aangepast worden?
 
Welkom! Specna kan je niet mee mis gaan als beginner, ongeacht welk model. Zijn uiteindelijk alleen de looks die anders zijn.
Amoeba mags zijn prima mags die het over het algemeen in elke replica doen ;)

Batterij kan je een 7.4 lipo gebruik. Check hobbyking eens voor goedkope en degelijke lipo's.

.25 bb's zijn prima in een stock replica. Ga je upgraden kan je altijd zwaarder pakken. Goede merken zijn: ASG openblasters, green devils, biocore, G&G.


Zijn de batterijen trouwens universeel? Stekkers (conectoren) passen deze gewoon allemaal of moet er het een en ander aangepast worden?

Stock zijn de connectors universeel. Vaak worden ze wel aangepast door de mensen zelf naar Deans of XT-40.
 
Welkom! Ik gebruik in mijn replica's alleen maar amoeba magazijnen. Zelf erg tevreden over.
 
Welkom op het forum RG! Kijk ook eens naar mijn beginnershandleiding mocht je ergens vragen over hebben. Over de bbs, ik gebruik zelf 0.25 standaard, rockets platinum. Goede prijzen, redelijke accuratesse. Ik zie steeds meer dat mensen verschuiven naar zwaardere bb's voor meer range, 0.28 en 0.30. 0.20 zou ik in ieder geval niet gebruiken, die zijn gewoon te licht. Goed voor in granaten oid.
 
Bedankt voor het warme welkom en de adviezen! Kan niet wachten tot ik de nabv pas heb en lekker het veld in kan gaan. Misschien dat ik voor die tijd nog naar een skirm bij b&a ga en daar met een huursetje speel. Als introducé ben ik ook maar een last van iemand anders haha.
 
Welkom Rico, en nog een kleine tip: denk vooral ook aan goed schoeisel (zeker buiten in bosomgeving met ongelijke grond en kuilen/wortels kunnen goede schoenen ervoor zorgen dat je een leuke dag hebt ipv naar huis gaat met verstuikte (of erger) enkel)
 
  • Leuk
Waarderingen: RG.
Welkom op het forum! Je schiet gelijk wat vragen op ons af. Leuk! Geen probleem uiteraard. We helpen je graag :)


Nu zijn ze bij gunfire bijvoorbeeld niet meer op voorraad. Iemand een ander betrouwbaar adres?
De batterij(en) zijn niet inbegrepen, welke raden jullie aan (+lader)?
Wil er gelijk een paar midcaps bij doen, en lees goede verhalen over die van amoeba. Andere (betere) opties?
Bb's qua gewicht zat ik te denken aan 0.25, alleen zie ik door de verschillende merken het bos niet meer.. suggesties iemand?:D

Verder wil ik beginnen met de noodzakelijke basisgear: bril, masker, handschoenen, en eventueel iets van een vest voor de mags etc. Maar dat is meer een kwestie van smaak, dus dat gaat lukken!

Tot snel in het veld!

Replica's kun je kopen op Gunfire en op bijvoorbeeld Airsoftshop.be. QTAC kan ook, maar daar hebben verschillende forumgangers slechte ervaring mee, maar het blijf je eigen keuze uiteraard. Daarnaast zijn er een aantal andere shops die (nog) geen replica's mogen verkopen, maar wel de rest qua gear. Zelf onwijs positief over GreatOak.nl (10% korting met code BIGSHOTairsoft :) ) en/of Com-bat.nl

Zelf speelde ik met G&G Midcaps, maar ben overgestapt op Ares magazijnen; passen goed en universeel in gebruik; top! Qua gewicht bb's moet je eigenlijk altijd schieten wat je replica kan hoppen. Vaak is dat 0.28, 0.30 of 0.32. Hoger moet je niet gaan zitten. Qua merk moet je even goed kijken. De prijsvechters laten vaak residu achter in je barrel, wat voor jams, en soms zelfs schade/schuurplekken in de barrel kan zorgen. Zelf erg tevreden over BioCore, maar ga nu de Open Blasters van GreatOak.nl proberen, daar hoor ik goede verhalen over.


Zijn de batterijen trouwens universeel? Stekkers (conectoren) passen deze gewoon allemaal of moet er het een en ander aangepast worden?

Grofweg zijn er 3 type connectoren: (Mini)Tamiya, Deans en XT-60. Tamiya heeft vaak een slechte verbinding, waardoor ik alles heb omgesoldeerd naar Deans. Heel eenvoudig te doen als je maar zorgt dat de eindes elkaar niet raken tijdens het omsolderen ;)
 
Dank voor de uitleg!
Ik begin denk ik met 0.25 bb's, redelijk gemiddeld naar mijn idee. Dan kan ik na een aantal keer gespeeld te hebben kijken of ik dat anders wil. Wil naarmate ik wat meer speel met de replica ook de hop up en misschien de innerbarrel upgraden ( al zal ik daar denk ik wel wat hulp bij nodig hebben, maar dat zien we tegen die tijd wel weer!).

Fan van je video's trouwens! Met welke replica speel jij?
 
Dank voor de uitleg!
Ik begin denk ik met 0.25 bb's, redelijk gemiddeld naar mijn idee. Dan kan ik na een aantal keer gespeeld te hebben kijken of ik dat anders wil. Wil naarmate ik wat meer speel met de replica ook de hop up en misschien de innerbarrel upgraden ( al zal ik daar denk ik wel wat hulp bij nodig hebben, maar dat zien we tegen die tijd wel weer!).

Fan van je video's trouwens! Met welke replica speel jij?

Precies 't juiste antwoord! Even een paar keer spelen zodat je weet wat je replica kan, en dan pas gaan upgraden zodat je ook echt het verschil merkt :)

Bedankt voor 't compliment trouwens; leuk! Ik speel zelf met een G&G GC16 Warthog 12" en een Krytac PDW MK2
 
  • Leuk
Waarderingen: RG.