SA-H01 magazijnen

qlymax

Well-Known Member
16 okt 2017
127
55
Trophies
11
Onlangs heb ik een nieuwe replica aangeschaft: het HK416C model van Specna Arms (SA-H01).

Van mijn vorige replica had ik had Ares Amoeba midcaps over. Tot mijn grote verbazing bleken deze niet te passen. Het metalen pinnentje wat het magazijn moet vasthouden lijkt iets hoger te zitten dan mijn vorige replica.

Ik heb GunFire (verkoper van de replica) gevraagd welke magazijnen geschikt zijn voor dit model. Zij kwamen met Airsoft Systems midcaps aanzetten. Hiervan heb ik er 5 aangeschaft. Deze bleken wederom niet te passen. (Zie verkooptopic) GunFire gaf aan dat de receiver van de H-series van Specna Arms afwijkend zijn.

Vandaar de vraag; welke magazijnen passen in mijn replica. Ik heb zelf de metalen midcaps van Specna Arms op het oog, maar deze zijn erg moeilijk te krijgen.

Eisen: midcaps, zwart, metaal, max €10,-
 
Bedankt! Ik kwam 3 magazijnen tegen:
- CYMA
- DBoys
- Modify XTC

Zijn er nog andere magazijnen die passen?
 
Zojuist de CYMA m4 magazijnen binnen gekregen. Ook deze passen niet in mijn SA-H01. De lip die mijn BBs in mijn magazijn zou moeten houden, zitten in de weg.

Iemand suggesties welke magazijnen wel passen. En nu echt? Ik heb momenteel 10 magazijnen thuis waarvan er geen een past.
 
Heb je ook gekeken waar ze blijven hangen en waardoor? Misschien wat DIY doen ipv een hoop dingen kopen die niet nuttig zijn, niemand weet het zeker omdat niet veel mensen de H0X hebben en degene die de replica hebben, gaven al aan wat zij gebruiken en voor hun werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MattiB
Ik heb een magazijn erin geprobeerd. Hij klikte niet vast. Dus ik dacht, ik geef hem een tikje. Dat werkte. Dus ik haal het magazijn uit de replica en valt er een klein stukje plastic uit. Blijkt dat dit dus het lipje is dat je BBs tegenhoud.

Conclusie dit pennetje gaat niet naar achteren door de hop-up. Ik had er graag wat mee willen DIY-en maar van 2 van de 5 zijn nu die pinnetjes al afgebroken...


Nu eerst maar een mail gestuurd naar gunfire. Kijken of zij nu eindelijk eens aan kunnen geven welke wel passen (en op voorraad zijn)
 
@qlymax, het begint steeds meer te klinken eerlijk gezegd alsof jouw magwell of hop up niet helemaaltop is. Zou dat anders eerst even checken, voor je straks 15 magazijnen in huis hebt.
 
Klinkt als een hop up die niet goed zit en daardoor de feed tube van de mag niet aansluit en je dus magazijnen kapot maakt door er op te duwen. Wat je kan proberen is de upper en lower van elkaar halen en dan kijken of je mags wel goed in de magwell clicken.
 
@qlymax, het begint steeds meer te klinken eerlijk gezegd alsof jouw magwell of hop up niet helemaaltop is. Zou dat anders eerst even checken, voor je straks 15 magazijnen in huis hebt.

Ik heb vorige skirm drie magazijnen van een teamgenoot geleend. Dit waren metalen midcaps van Specna Arms. Die werkte helemaal prima. Ik denk zelf dus niet dat er iets mis is met de replica. Tenzij ik mis zit?
 
Klinkt als een hop up die niet goed zit en daardoor de feed tube van de mag niet aansluit en je dus magazijnen kapot maakt door er op te duwen. Wat je kan proberen is de upper en lower van elkaar halen en dan kijken of je mags wel goed in de magwell clicken.
Dit kan ik nog wel eens proberen met mijn Airsoft Systems magazijnen. Die heb ik nog liggen.
 
Dat dus.
Vraag aan diegene waar je de mags van geleend heb welke het exact zijn en bestel deze.
Geef dan ook aan welk model/type het is met bestel nummer zodat andere mensen met de zelfde problemen hier ook van kunnen profiteren.

Mvg Roy AKA Smitty

Bestel dan die metale magazijnen van specna?
 
Laatst bewerkt:
Anders kun je nog naar een paar airsoft winkels in de buurt rijden.
 
Dat ben ik ook zeker van plan, alleen zijn deze dus niet te krijgen. Dit kan nog wel weken/maanden duren.. dus ik was ondertussen op zoek naar alternatieven.
 
Fantastische service van gunfire..

Over 2/3 maanden komen de Specna magazijnen weer binnen. In de tussentijd kunnen ze geen dingen voor mij doen. Ik moet op de Facebook groep voor Specna Arms Owners maar even vragen wie er een oplossing heeft. Uhm.. service is ver te zoeken.
 
Fantastische service van gunfire..

Over 2/3 maanden komen de Specna magazijnen weer binnen. In de tussentijd kunnen ze geen dingen voor mij doen. Ik moet op de Facebook groep voor Specna Arms Owners maar even vragen wie er een oplossing heeft. Uhm.. service is ver te zoeken.

Kan je veel meer van ze verwachten als ze niet leverbaar zijn? Ze hebben je meerdere mogelijke magazijnen aangeleverd. Als ze nu weer een mogelijk magazijn aangeven, jij koopt die en ze passen weer niet, zijn de poppen helemaal aan het dansen.

Edit: ik zou gewoon eens middagje uitzoeken met de magwell los waar het probleem zit en mogelijk hier of daar wat wegvijlen. Heb ik ook gedaan met mijn g36 magazijnen en die passen nu prima.
 
Het is reeds eerder aangegeven dat een middagje naar een airsoft shop je misschien uitkomst zal bieden ivm het testen van verschillende magazijnen.
Dit is in mijn inzien de beste en snelste optie.
Of als je op een skirm bent, vraag gewoon eens aan je mede spelers of je een mag mag lenen om te kijken of het werkt ;)

Mvg Roy AKA Smitty
 
Ik ben morgen bij AirsoftInc. Ik ga daar wat magazijnen passen.

Ze kunnen inderdaad niet heel veel, als het echt zo is dat ze geen passende magazijnen hebben. Wel is het frappant het volgende in de productomschrijving staat: ‘Specna Arms replica are compatible with many magazines available on the market, from manufacturers like‘. Als ik bij de aanschaf van de replica had geweten dat het zo moeilijk was, had ik waarschijnlijk niet deze replica gekocht. Dus naar mijn mening hadden ze me beter kunnen informeren en me niet achteraf naar een externe Facebook pagina sturen. Sorry voor mijn frustratie, maar ik wil graag weer skirmen (met eigen magazijnen) :)
 
Wat ik al aangeef, dmags passen op de h03. Stel we gaan eens naar dezelfde skirm dan mag je rustig eens de mags passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie