Sam - Voorstellen

Sam

Member
15 jan 2017
5
2
Trophies
2
Hey allemaal,

Mijn naam is Sam, 18 jaartjes oud, en wil beginnen met airsoft.

Ik zit er al een tijdje naar te kijken, en na echt bedacht te hebben om te gaan beginnen heb ik al een kleine setup in het oog.
Sinds ik airsoft in het oog kreeg bedacht ik me al meteen dat het mij vooral ging om het snipen.
Ik ben nu na een tijdje denken toch lid geworden van de NABV, en zit nu nog te wachten tot ik mijn pas krijg opgestuurd.
Wat de setup betreft heb ik deze replika's in het oog, alleen aangezien ik nog erg nieuw ben hoopte ik dat jullie wat advies voor mij hadden.

Als sniper replika zat ik hiernaar te kijken:
http://gunfire.pl/product-eng-1152197843-4402D-sniper-rifle-replica-with-scope-and-bipod-black.html
Ik vond deze erg opvallend omdat deze een scope & bipod in het pakket heeft, en vond het niet heel duur vergeleken met wat je krijgt. Klopt dit?

Als sidearm zat ik te kijken naar deze:
http://gunfire.pl/product-eng-1152208531-KP9-CO2-Pistol-Replica.html

Dit weet ik nog niet zeker aangezien ik nog geen holster hiervoor kon vinden, en ik weet niet of dit een goede replika is. Hebben jullie nog tips voor een sidearm? En als deze wel goed zou zijn, weten jullie welk holster hier het best bij past?

Verder weet ik ook nog echt niet welke outfit ik erbij neem, vooral omdat ik werkelijk geen idee heb wat het beste is en wat bij wat past. Heeft iemand nog tips voor een outfit voor een airsoft scherpschutter?



Genoeg over m'n setup. Ik zit dus nu al enkele dagen op de forums kijken en vind de club gezellig en vriendelijk overkomen. Heb ook al enkele filmpjes bekeken van ACN, en vind het er erg leuk uit zien.

Hebben jullie nog tips voor een beginnende airsofter/sniper?

Vriendelijke groet en een fijne avond,

Sam
 
Welkom Sam!

Snipen lijkt erg leuk, maar het is totaal niet te vergelijken als met snipen in een game, of het echt... met een stock sniper schiet je niet of nauwelijks verder als met een assault rifel. Je zult dus direct de nodige upgrades moeten doorvoeren, anders heb je er weinig aan... daarnaast is kennis van het veld essentieel aangezien je onopvallend moet bewegen en snel weg moet kunnen als je gezien bent.

Heb je misschien al eens als intro gespeeld? Zo niet, doe dat eerst eens, praat met mensen die er rondlopen en vraag snipers naar hun ervaring en tips om hiermee te beginnen...

In ieder geval leuk dat je Airsoft wil gaan spelen! Ik was na mijn eerste keer (als intro) ook gelijk verslaafd! :)

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam en Hertenvacht
Welkom Sam!

Snipen lijkt erg leuk, maar het is totaal niet te vergelijken als met snipen in een game, of het echt... met een stock sniper schiet je niet of nauwelijks verder als met een assault rifel. Je zult dus direct de nodige upgrades moeten doorvoeren, anders heb je er weinig aan... daarnaast is kennis van het veld essentieel aangezien je onopvallend moet bewegen en snel weg moet kunnen als je gezien bent.

Heb je misschien al eens als intro gespeeld? Zo niet, doe dat eerst eens, praat met mensen die er rondlopen en vraag snipers naar hun ervaring en tips om hiermee te beginnen...

In ieder geval leuk dat je Airsoft wil gaan spelen! Ik was na mijn eerste keer (als intro) ook gelijk verslaafd! :)

Groet,
Peter

Hey Peter,

Ik weet dat snipen heel anders is dan een game. Ik speel ook niet zo veel games meer als vroeger.
Ik ben niet ervaren met airsoft zoals ik al zei. Wat zou ik dan precies moeten upgraden? De spring neem ik aan? En misschien de barrel?
Ik ben niet zo'n rusher, ik wacht liever tot ik een vijand in mijn zicht krijg en diegene dan netjes uitschakel.
En nee, ik heb nog niet als intro gespeeld. Ik zou het wel eens willen proberen, zal er eens naar kijken.
Ik ben wel altijd iemand geweest van de silent en sneaky gameplay, en precisieschoten was ik ook altijd van. Ik zal me eens verdiepen.

Dankjewel voor de reactie. :)
 
Hey Peter,

Ik weet dat snipen heel anders is dan een game. Ik speel ook niet zo veel games meer als vroeger.
Ik ben niet ervaren met airsoft zoals ik al zei. Wat zou ik dan precies moeten upgraden? De spring neem ik aan? En misschien de barrel?
Ik ben niet zo'n rusher, ik wacht liever tot ik een vijand in mijn zicht krijg en diegene dan netjes uitschakel.
En nee, ik heb nog niet als intro gespeeld. Ik zou het wel eens willen proberen, zal er eens naar kijken.
Ik ben wel altijd iemand geweest van de silent en sneaky gameplay, en precisieschoten was ik ook altijd van. Ik zal me eens verdiepen.

Dankjewel voor de reactie. :)

Nee wel wat meer, hop up, bucking, nub, barrel maar is geen directe vereiste, andere cylinder en cylinder head, daarbij dan een andere piston en hiervoor zul je ook een nieuwe trigger sear set nodig hebben en dan als je alles hebt geperfectioneerd dan kan je een veer zo knippen dat je dicht bij de 500 FPS zit maar er niet overheen, dit resulteert toch wel in een aardig bedrag van een paar honderd euro minimaal.. Snipen in airsoft is heel saai als je de hele dag op een plekje campt en dan zal je ook niet veel mee maken, snipen in airsoft is ook tactisch met de linie mee bewegen, maar dat kunnen echte sniper spelers beter uitleggen. Het is in ieder geval niet wachten tot er iemand in je vizier belandt en jij de trekker kan overhalen.

Ik raad je zeker aan om eerst eens met een huur kit te spelen en ik raad je toch wel af om met een sniper te beginnen, er zijn maar heel weinig die meteen gaan snipen en dan ook het volle plezier eruit halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam en Peter Boudewijn
Hoi sam welkom op het forum heel droog begin als huurkitje je leert de basics en heb fun :) bij snipen komt alles van rebel en meer kijken kwa upgraden en moet je nog meer googlen zo koos ik voor een barret m99 als sniper met aps2 systeem en ben ik nu nog bezig met interne upgrades gedraait uit echt vuurwapen staal en geloof me dat is erg leuk maar pittig kwa prijs en geduld :)
 
Hey Sam,

Welkom!

Als beginnend sniper kan ik je vertellen dat het "rustig afwachten" alleen iets is als je kunt zorgen dat je gedurende 4 uur wachten niet in slaap valt. Een standaard sniper heeft niet tot nauwelijks meer bereik dan een standaard AEG. Eerste nadeel is dan gelijk dat je binnen de 20 meter niet mag schieten, en je bent verplicht een sidearm te dragen (en te gebruiken binnen die 20m).

Eenmaal geupgrade beschik je over een sniper waarmee je 80% van de AEG's outranged. Je schiet verder, en kunt vaak (zichtbaar voor de vijand) meekomen met het front ter assistentie. Ook kun je sneaky een lijn trekken om te flanken. Er wordt echter ook wat van je verwacht. Je loopt met een sniper-replica rond, dus teamgenoten verwachten dat je op verdere afstand targets kunt raken.

De voldoening die je echter krijgt wanneer je door je scope kijkt en de BB ziet inslaan is heerlijk. 1 BB, 1 target, 1 kans. Afhankelijk van je verwachting die dag zou 1 kill al voldoende moeten zijn om je dag goed te maken.
 
Yupz, helemaal eens wat stey zegt. Ik persoonlijk verwacht van niemand op het veld iets speciaals of een geupgrade replica, behalve van de sniper. Als ik ergens op aan het schieten ben en ik haal het (net) niet, verwacht ik dat de sniper naast me dat wel doet. Als diens bb's dan 5 meter eerder blijken neer te ploffen dan die van mij dan komt bij mij echt de gedachte naaar boven van "waardeloze kut".
Dus ja, begin gerust met snipen, maar dan ook alleen als je er in investeerd en niet een stuk brol op het veld aan komt zetten.

De replica die jij linkte gaat het niet trekken op het veld. Verder is zeker op een sniper een goede kwaliteit scope een must have.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan, Sam en Stey
Hi Sam!

Allereerst welkom op dit forum! Ik zeg het volgende niet uit ervaring, maar omdat mij dit meerdere malen is verteld: begin niet met een sniper. Dit leek mij namelijk ook erg mooi, het liefst zou ik ermee beginnen. Maar als ik om advies vraag, hoor ik van iedereen hetzelfde: begin eerst met een rifle of (nog beter) ga überhaupt eerst naar een skirm en huur een replica.

Op het internet lees je veel over de alom bekende Tokyo Marui VSR-10. Dit schijnt een erg goede replica te zijn. Een bekende YouTuber (Novritsch) speelt er ook mee. Nu ligt de prijs van een standaard VSR-10 hoger dan de replica die jij noemde. Daar moet je dan nog enkele honderden euro's bij optellen voor het upgraden.

Sniper zijn lijkt mij erg mooi, ook in games ben ik vrijwel altijd een sniper. De video's van Novritsch boeien me dan ook erg. Persoonlijk vind ik het veel geld voor een replica, zeker om mee te beginnen.

Veel succes met het vinden van de juiste replica :)

Edit: misschien heb je hier wat aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam
Naast de reacties over het snipen (thanks guys!) rest mij niets ander dan je welkom te heten ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam
Welkom @Sam!

Kan mijzelf opzich wel aansluiten met het bovenstaand. Zelf ook begonnen met sniper en heb er geen spijt van gehad maar je zal wel moeten gaan upgraden, hoeft natuurlijk niet allemaal in 1 koop gedaan te worden.

Mocht je besluiten om toch sniper te nemen zou ik het als volgt doen:

- Alle plastic internals vervangen voor aluminium (liefst staal maar dat is duurder), ook de triggerbox als die van plastic is
er komt namelijk flink wat kracht met een 500fps veer op je internals en plastic gaat dat niet trekken op den duur. Prijs alu weet ik even niet maar sgh-shop heeft wel complete stalen sets voor +/- 70 euro. Is de Spring guide, piston en cilinderhead. Trigger unit niet mee gerekend.. Mijn trigger unit was 50 euro dacht ik.

- Hop up unit vervangen samen met bucking en nub.
dit is het onderdeel waar je range vandaan komt. Hier doe je het uiteindelijk voor als sniper zijnde. Reken hiervoor al 100 euro voor de hele set

-
Barrel upgrade
Hier kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Phyton barrel van 20 euro, Mapleleaf van 40 euro, prommy barrel van 80 euro of een pdi van 100+

-
Alles luchtdicht maken/tunen
barrel spacers, je bucking teflonnen, cilinderhead teflonnen, goede veer erin

- Misschien nog wel het belangrijkste een goede scope!
Beginnen van 70 a 80 euro

Kortom als we alleen de upgrades even optellen kom je uit op:
380 Euro. Dan maak je meestal nog wat onverwachte kosten dus laten we zeggen 400euro alleen aan upgrades.. Dan moet je nog je uitrusting aanschaffen zoals pouches, mags, bbs, goede veiligheidsbril etc etc

Bovenstaande lijst is absoluut niet om je af te schrikken maar als hulp/je een idee te geven wat het ongeveer zou kosten wil je een goede sniper rol kunnen vervullen op het veld.


 
  • Leuk
Waarderingen: Sam