Schoen/kleding suggesties

David

Well-Known Member
7 jul 2018
69
9
Trophies
4
Hoi allemaal,

Na twee keer skirmen is de VOG inmiddels besteld en ben ik nu opzoek naar wat andere spullen.

Vooral het belang van een fijne broek en goede schoenen is blijven hangen na het avontuurtje in Daarle en ben dus nu op zoek naar suggesties.

Kan ik met een broek van invader gear prima even vooruit of kan ik beter kijken naar clawgear? Crye kan ik echt nog niet verantwoorden naar mezelf. Andere merken die een blik waardig zijn? Hoe zit het met winkels en passen? Ben woonachtig in Groningen dus vrij veel dingen zijn even rijden en mogelijk wat onhandig.

Schoenen schijnen wat makkelijker te vinden te zijn aangezien het enige wat ze hoeven te doen is goede enkel ondersteuning te geven. Desalniettemin wil ik vragen of jullie vanuit je eigen ervaring nog andere leuke features op je schoenen hebben/waarderen?
 
Ik gebruik zelf een origineel DPM setje.
Toen 2 sets voor 25 euro op marktplaats gekocht.
Ingebouwde kneepads mis ik wel eens, maar verder prima spul, zeker voor dat geld.

Schoenen, gewoon een paar kisten van de markt gehaald volstaat prima.
Al moet ik zeggen dat ik een paar keer sniper boots van fostex heb gedragen die lichter zijn dan normale kisten.
Dat merk je wel aan het einde van de dag.

Het is maar net wat je zelf wil en wat je budget toestaat

Greetings
 
Voor broek heb ik Emerson gear G3 Tactical pants, heeft ingebouwde kniebeschermers. Zeer tevreden erover, kostte jaar geleden 57 euro. Had ook tactical shirt UBAC met elbow pads van 101inc deze slijt wel wat sneller, maar verder prima.

Op 3 dingen heb ik niet bezuinigd: replica, bril en schoenen. Schoenen heb ik stevige wandelschoenen Salomon Quest 4d 2 GTX vorig jaar kocht ik die voor 146 euro. Is nu 120 euro bij beversport. Zijn wel de beste wandelschoenen die er zijn. Aangezien ik bijna alleen de grote velden bezoek, zijn goeie wandelschoenen wel een must. Voor kleine velden/cqb zijn gewone sneakers wel ok.
 
Voor kleding heb ik een setje flecktarn bij een Duitse dump gehaald, wat het na 2,5 jaar nog goed uithoudt. Qua schoenen heb ik voor Meindl Vacuum GTX gekozen. Het vorige setje heb ik 8 jaar geleden gekocht om hikes mee te lopen en bevielen erg goed. Daarom heb ik vorig jaar een nieuw setje gehaald. Kost wat (180€) , maar als ze weer 7 jaar mee gaan, dan valt het op zich nog mee ;). Mocht je dus iets meer budget hebben dan zou ik echt kiezen voor schoenen met goretex . Gegarandeerd waterdicht en ademend.
 
Wat wil je zelf? Camo, realistisch of niet, wat vind je zelf fijn, vragen vragen vragen. En daar kom je op een manier achter, zoeken zoeken zoeken

Heb je geen zin/tijd/inspiratie om met de modeshow mee te doen op t airsoft veld ga dan naar de dump.
Www.militaria4you.nl is een dump in zutphen, de ouderwetse dump met dpm en flaktarn camo in oa goretex.

De meeste hebben als eerste een ratjetoe outfit bij elkaar gekocht. Later, als t virus je heeft, kan je voor een meer realistische outfit gaan (en er heeeeellllll veel geld tegen aan gooien :p)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en markiemark
Ik heb momenteel een Invader gear combat shirt en fostex broek + fostex sniperboots(met nog een invader gear marpat set on the way), zitten allen heerlijk en al met al misschien 80 euro max!

Qua schoenen gaat mijn voorkeur uit naar de wat hogere modellen zoals de 101 inc recon boots, magnum elite spider 8.0(dit zijn de wat duurdere, de fostex sniper boots zijn 40 euro uit mijn hoofd)al kan ik niet vertellen hoe deze lopen aangezien ik ze alleen nog op mijn verlanglijst heb staan :p van de fostex weet ik dat ze prima zitten en heerlijk rennen over een outdoor veld(rekening houdende met obstakels, oneffenheden en eventueel hier en daar een plasje) en uiteraard ook indoor. In praag gebruikt als wandelschoenen, liepen 's nachts door een klein beekje, niks van gemerkt :)

Qua camo is het ook een beetje persoonlijke keuze, wat vindt jij zelf mooi? er zijn een boel mensen die bijv. marpat met tan combineren of bijv zwart met tan of olive. Daarom zou ik voor camo keuze ook vooral doen wat jij zelf mooi vind. voor een (naar mijn mening) goede prijs/kwaliteit verhouding zou ik kijken naar invader gear.
 
Hallo.

Op military collectibles.nl is veel te vinden aan kleding en schoeisel. Bijv duitse en Nederlandse camo is er in overvloed en ook voor wel leuke prijzen te krijgen. Ook selecteren zij op de kwaliteit dus dat zit ook wel goed. Zelf draag ik Nederlandse gevechts laarzen.....zitten het lekkerst voor mij. En mn kleding en uitrusting is vooral van VSO/SPOSN ( Rusland ) maar dat is dan wel weer duurder.
Ik hoop dat je hier iets me kan....ik denk dat je wel slaagt op die site.
En wat maten betreft....dat kun je gewoon aan hun vragen.
 
Thanks voor de suggesties iedereen!

Ik denk dat ik het hele pakket ga benaderen zoals mensen dat graag doen met gereedschap: beginnen met iets goedkoop en als het kapot gaat door het vele gebruik investeren in iets beters. Dan kan ik waarschijnlijk daarna zelf ook beter bepalen wat voor eisen ik er zelf aan leg.

Die Fostex laarzen lijken me bijna te goedkoop om waard te zijn, maar voor €40 euro is het ook bijna te goed om niet te proberen dus ga waarschijnlijk daar een poging mee doen.

Wat ik merkte tijdens het skirmen is dat kneepads wel heel prettig lijken dus een broek waar die al inzitten heeft op dit moment mijn voorkeur, tevens wat elastiek voor het knielen lijkt me ook wel prettig.

Wat camouflage betreft, is daar collectief een mening over mbt tot Nederland? Heb alleen nog maar in de zomer gespeeld dus neig naar iets groens maar heb geen flauw idee of dat straks in de herfst/winter/lente slecht uitpakt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Thanks voor de suggesties iedereen!

Ik denk dat ik het hele pakket ga benaderen zoals mensen dat graag doen met gereedschap: beginnen met iets goedkoop en als het kapot gaat door het vele gebruik investeren in iets beters. Dan kan ik waarschijnlijk daarna zelf ook beter bepalen wat voor eisen ik er zelf aan leg.

Die Fostex laarzen lijken me bijna te goedkoop om waard te zijn, maar voor €40 euro is het ook bijna te goed om niet te proberen dus ga waarschijnlijk daar een poging mee doen.

Wat ik merkte tijdens het skirmen is dat kneepads wel heel prettig lijken dus een broek waar die al inzitten heeft op dit moment mijn voorkeur, tevens wat elastiek voor het knielen lijkt me ook wel prettig.

Wat camouflage betreft, is daar collectief een mening over mbt tot Nederland? Heb alleen nog maar in de zomer gespeeld dus neig naar iets groens maar heb geen flauw idee of dat straks in de herfst/winter/lente slecht uitpakt?
Ik heb die fostex kisten al ruim 3 a 4 jaar en gebruik ze vandaag de dag nog :)
En als je dat soort broeken fijn vindt moet je even kijken naar de invader gear predator broeken, daar zitten ze er al in.
https://www.invadergear.com/en/Predator-Combat-Pant-Marpat-M-13639en1017/
verkrijgbaar in 20 verschillende camo's :)
 
Tja, heb zelf een hele kolonie aan uniformen. Dus komt ie (let wel: dit zijn mijn persoonlijke ervaringen):

Origineel KL woodland: niet kapot te krijgen die zooi. Ben zelf in 2003 het leger uitgegaan. Heb in 1996 het bloemetjespak verstrekt gekregen en alles werkt nog steeds naar behoren. Stevig materiaal en verstelbaar (dus als je oud wordt zoals ik kun je het gewoon aanpassen). Draag zelf standaard de broek tijdens de skirms.

Invader gear: hoop keuze maar vind zelf de pasvorm soms net niet comfortabel genoeg. Slijt ook sneller en draadjes laten geregeld los.

Claw gear: gebruik standaard een UBAC shirt van dit merk. Zeer tevreden over. Pasvorm is perfect voor mij en slijtage is minimaal.

Fostex / 101 / Viper: Tja, ga je 1x per jaar skirmen dan gaat het maar ga je fanatiek dan gaat het snel kapot.

Aangaande schoenen: Fostex sniper boots zijn cheap maar gaan redelijk snel kapot is mijn ervaring. Weet niet welke kant je op gaat qua airsoft maar ik speel zelf sniper (bosjesman stijl) en de fostex sniper boots hebben een groot voordeel, namelijk heel gevoelige zolen. Geweldig als je stil verplaatst want je voelt ieder takje onder je voet (is weer wat minder als je over grind loopt, maar allee). Ik gebruik zelf de khaki versie en deze zijn voor de enkels iets minder stevig. Maar vanwege de eerder genoemde gevoelige zolen blijf ik ze dragen.

Voor CQB en assault vertrouw ik nog altijd op de good old KL Bata kisten. Ze zijn zwaarder maar gaan een eeuwigheid mee. Zeker als je ze goed onderhoud (mijn eerste paar heeft het 25 jaar volgehouden en sinds februari dit jaar beginnen de stiksels wat los te laten dus niet meer helemaal waterdicht. Deze verstrekt gekregen in juni 1993 en hebben 10 jaar KL, 6 jaar industriële reiniging, 3 jaar toezicht / handhaving en 3 jaar beveiliging overleefd). Houd wel rekening met geruime tijd inlopen maar als dat klaar is dan kun je jaren vooruit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Roy Pie
Waarom juist russisch jaren 90?
Alles orgineel prima verkrijgbaar/betaalbaar
Gaat nooit kapot (russisch lomp)
Sovjet laarzen (lopen goed, veel grip en tot 30cm water droge voeten)
Een ratjetoe, zie onder. Vele camos door elkaar zoals vsr 93, oreh, smk, green en urban kamush(tiger) (alle combos mogen!)
En, bijna niemand heeft het op het airsoft veld(zelfs in Europa)
0000362499030.jpg
 
Waarom juist russisch jaren 90?
Alles orgineel prima verkrijgbaar/betaalbaar
Gaat nooit kapot (russisch lomp)
Sovjet laarzen (lopen goed, veel grip en tot 30cm water droge voeten)
Een ratjetoe, zie onder. Vele camos door elkaar zoals vsr 93, oreh, smk, green en urban kamush(tiger) (alle combos mogen!)
En, bijna niemand heeft het op het airsoft veld(zelfs in Europa)
Bekijk bijlage 1492

Maak nou niet teveel mensen gek, straks zijn we niet meer uniek ;)
 
Wat camouflage betreft, is daar collectief een mening over mbt tot Nederland? Heb alleen nog maar in de zomer gespeeld dus neig naar iets groens maar heb geen flauw idee of dat straks in de herfst/winter/lente slecht uitpakt?
Als je echt iets wilt wat goed werkt moet je inderdaad rekening houden met de seizoenen en speelvelden. Maar airsoft is op die afstanden dat het niet bijzonder veel uitmaakt. Het helpt wel natuurlijk, maar stilzitten in de schaduw helpt daar ook voor. Al heb ik een paar mensen compleet niet gezien omdat ze een goede camo hadden en stilzaten.

Greenzone en die wat meer rood/bruine cammo van @campesteijn vind ik ook altijd erg goed werken.
 
Waarom juist russisch jaren 90?
Alles orgineel prima verkrijgbaar/betaalbaar
Gaat nooit kapot (russisch lomp)
Sovjet laarzen (lopen goed, veel grip en tot 30cm water droge voeten)
Een ratjetoe, zie onder. Vele camos door elkaar zoals vsr 93, oreh, smk, green en urban kamush(tiger) (alle combos mogen!)
En, bijna niemand heeft het op het airsoft veld(zelfs in Europa)
Bekijk bijlage 1492

Nee joh! Ga 'm nou geen Russofter laten worden ;)



Maak nou niet teveel mensen gek, straks zijn we niet meer uniek ;)

'Niet meer uniek'? Ik denk dat de Russen de MultiCam'ers over een halfjaartje ingehaald hebben hoor! ;)
 
Als iedereen in een FSB multicam pakkie rond gaat lopen wel inderdaad :p

Met een tactical AK en look like van een emerson helm. Het enige verschil is nog een russisch vlaggetje....

Alhoewel, de meeste "us marines" hebben invader gear of andere chinese meuk. De fanatieke rusfedters alles orgineel, en nee, grey shop is niet orgineel....
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Met een tactical AK en look like van een emerson helm. Het enige verschil is nog een russisch vlaggetje....

Alhoewel, de meeste "us marines" hebben invader gear of andere chinese meuk. De fanatieke rusfedters alles orgineel, en nee, grey shop is niet orgineel....
Guilty as charged! ;) Al zie ik vrij weinig "echte" US marines impressies rondlopen. Het is vaak gewoon marpat met een eigen keuze aan gear erbij. Er zitten er twee op het forum hier voor zover ik weet ^_^ Ik en WaterIsNat dacht ik. En dan is mijn set nog steeds niet helemaal af.
 
Laatst bewerkt:
geen paniek geen paniek, ik ga waarschijnlijk voor een a-tacs fg kloon, volgens mij werkt dat wel aardig in Nederland.

Qua schoenen worden het mogelijk de magnum elite spider 8.0
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Misschien dit iets voor jouw?
Prijs is bespreekbaar
Tekoop aangeboden : Magnum boots.

MERK: Magnum
MODEL: Stealth force 8.0 Leather
MAAT: 42
KLEUR: Zwart
STAAT: Licht gebruiks sporen

Vraag prijs: €75,00
(nieuwprijs €157,00)

Opsturen/ophalen (via postnl)
Plaats: Geldermalsen
MkADIVw.jpg
hjK9Fe7.jpg