Schoen/kleding suggesties

Ze zijn mij 1 maat te groot heb zelf 41...
Met twee paar dikke sokken gaat het wel maar dat is niet echt handig
Ah dat zou zeker goed bespreekbaar zijn alleen zijn ze 4 maten te klein. Waarom doe je ze weg?
 
Laatst bewerkt:
Wat Atika een aantal posten eerder heeft gezegd, KL spul is goedkoop, erg slijtvast en verstelbaar op de broek.
Dus mocht je een paar pondjes aan komen of afvallen, je kunt het zo verstellen.
Ik loop nu zelf reeds vanaf 2003 op de hoge Meindls die via defensie versterkt zijn en deze hebben 4x de Nijmeegse vierdaags, 3x de Kennedy(80km) 4x Diekirch(80km in de Ardennen) en Hurtgenwald plus alle nodige trainings kilometers die hier vooraf gaan mee gelopen.
Ze zijn dus aardig "ingelopen"
Gebruik ze nu ook reeds 2 jaar met airsoften en ook daar bewijzen ze zich prima door de goede steun om de enkels, soepele zool(na inlopen) en de waterdichtheid.
Ze zijn niet goedkoop maar met het juiste onderhoud gaan ze zeer lang mee.
Pasvorm is prima en ook al zetten je voeten op, ze gaan niet knellen wat je met dunnere schoenen vaak wel hebt.
Hier een foto van het schoeisel.

 
  • Leuk
Waarderingen: Akita
Wat Atika een aantal posten eerder heeft gezegd, KL spul is goedkoop, erg slijtvast en verstelbaar op de broek.

Ik loop nu zelf reeds vanaf 2003 op de hoge Meindls die via defensie versterkt zijn

Hi Roy, kan je me vertellen welk model Meindls het zijn? Wil graag een goede afweging maken tussen de prijs van de schoenen en de mate van plezier die ik er aan ga beleven, en vooralsnog zou ik ze uitsluitend voor airsoft gebruiken dus wellicht aan de prijzige kant.

Over de KL spullen: zijn die bij elke dumpstore goed te verkrijgen? Woon zelf in Groningen en we hebben er wel een zitten hier maar ben er nog nooit geweest.
 
Ben zelf wel al eens bij de dump in Groningen geweest.
Niet super groot maar heeft wel de standaard keuze.
Douwes dump in Ommen heeft wel een groot assortiment nieuw en gebruikt.
De schoenen die ik draag zijn de Meindl Para Pro en die zijn nog verkrijgbaar bij country store Epe.
Niet voor lang helaas daar defensie het contract voor deze schoen heeft opgezegd en nu op het lage model M2 is overgestapt.
De Army pro is net zo goed
Prijs en schrik niet is 280 euro maar gezien hoelang je er mee doet is het alsnog een koopje
Bij Douwes dump hebben ze zowel het oude als het nieuwe model staan en ook vele andere merken
Het is dit model maar ipv haken voor de veters, heb je ogen.

Gtrs Roy



Hi Roy, kan je me vertellen welk model Meindls het zijn? Wil graag een goede afweging maken tussen de prijs van de schoenen en de mate van plezier die ik er aan ga beleven, en vooralsnog zou ik ze uitsluitend voor airsoft gebruiken dus wellicht aan de prijzige kant.

Over de KL spullen: zijn die bij elke dumpstore goed te verkrijgen? Woon zelf in Groningen en we hebben er wel een zitten hier maar ben er nog nooit geweest.
 
Waarom juist russisch jaren 90?
Alles orgineel prima verkrijgbaar/betaalbaar
Gaat nooit kapot (russisch lomp)
Sovjet laarzen (lopen goed, veel grip en tot 30cm water droge voeten)
Een ratjetoe, zie onder. Vele camos door elkaar zoals vsr 93, oreh, smk, green en urban kamush(tiger) (alle combos mogen!)
En, bijna niemand heeft het op het airsoft veld(zelfs in Europa)
Bekijk bijlage 1492

Yes! Super slav en cool. Zelf draag ik verschillende camo's: TTsKO Dubok, een reversible summer suit (met twee camo's SS-Spring en SS-Autumn) en de standaard OD groene tenue. Verder is het voordeel aan russisch spul zoals hierboven gezegd is, dat het betaalbaar is. Stevige materiaal en gaat een leven lang mee ^^

Verder kan ik de Magnum kisten aanraden uit persoonlijke ervaring (gebruik ze zelf al 11 jaar, veel gebruikt en lopen goed) ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: markiemark
Ik heb het maar even zo bedacht: heb nu van die 101 inc laarzen liggen, mocht en nu zijn dat die snel stuk gaan en ze dus ook veel gebruik ga ik iets beters aanschaffen.

En nu de andere seizoenen er weer aankomen, gebruiken jullie een balaclava in de winter? Mijn bril beslaat er vrij rap door als ik binnen sta maar misschien is dat straks in de herfst en winter buiten anders?
 
Gebruik standaard een balaclava, 's zomers en 's winters. Heb mijn bril behandeld met Nuprol anti-fog wat al een hele goede verbetering is. Als balaclava gebruik ik een model waarbij het deel voor de mond beweegbaar is en van zeer dun elastisch stof. Deze zo plaatsen dat tijdens het spelen de neus vrij blijft. Nooit geen problemen met beslagen bril, tenzij het extreem warm buiten is en een hoge luchtvochtigheid zoals vlak na een regenbui. En zelfs dan valt het enorm mee. Nu scheelt het natuurlijk ook dat ik sniper rol speel (rennen is voor de jonkies). :rolleyes:

Voorbeeld van hoe ik hem draag.

IMG_20170604_150624.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: David
Je kan natuurlijk ook kijken voor goggles met ventilator. Werkt zeer goed. Enig nadeel is dat ikzelf niet goed door de scope kan kijken met goggles en ze daarom niet gebruik. Kijk wel uit voor Chinese goedkope versies.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Ben sinds kort overgestapt op de Merrell MOAB 2 Mid's.

Wat een heerlijke schoenen zeg, waterdicht maar toch ademend. Super licht.

IMG-20180906-WA0057.jpeg
 
Yes! Super slav en cool. Zelf draag ik verschillende camo's: TTsKO Dubok, een reversible summer suit (met twee camo's SS-Spring en SS-Autumn) en de standaard OD groene tenue. Verder is het voordeel aan russisch spul zoals hierboven gezegd is, dat het betaalbaar is. Stevige materiaal en gaat een leven lang mee ^^

Verder kan ik de Magnum kisten aanraden uit persoonlijke ervaring (gebruik ze zelf al 11 jaar, veel gebruikt en lopen goed) ;)

Die dubbelzijdige ss herfst/zomer...is die toevallig van sposn? Zo ja hoe valt deze betreft de maat. Had dit pak al op mn lijst staan maar nu de herfst dr aan zit te komen wou ik m toch snel gaan bestellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Gebruik standaard een balaclava, 's zomers en 's winters. Heb mijn bril behandeld met Nuprol anti-fog wat al een hele goede verbetering is. Als balaclava gebruik ik een model waarbij het deel voor de mond beweegbaar is en van zeer dun elastisch stof. Deze zo plaatsen dat tijdens het spelen de neus vrij blijft. Nooit geen problemen met beslagen bril, tenzij het extreem warm buiten is en een hoge luchtvochtigheid zoals vlak na een regenbui. En zelfs dan valt het enorm mee. Nu scheelt het natuurlijk ook dat ik sniper rol speel (rennen is voor de jonkies). :rolleyes:

Voorbeeld van hoe ik hem draag.

Bekijk bijlage 1552

Haha, helaas val ik volgens mij nog wel onder de categorie jonkies en zit dus ook liever niet te lang stil. Misschien moet ik de bestelde balaclava dan maar houden tot de winter, even afwachten en zien hoe dat is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Akita
Die dubbelzijdige ss herfst/zomer...is die toevallig van sposn? Zo ja hoe valt deze betreft de maat. Had dit pak al op mn lijst staan maar nu de herfst dr aan zit te komen wou ik m toch snel gaan bestellen.

Hij is inderdaad van SPOSN/SSO, een van mijn favoriete slav merken ;) De maat (50/52-6) is voor mij perfect. Ben zelf 1.80m +- 80kg zwaar.

https://s15.postimg.cc/vamhlmhzf/CWV1619.jpg

Het pak kan ik zelf erg aanraden, het is mijn favoriete soort pak gezien het goed ademt en het bij velden zoals bijvoorbeeld Dark Forest erg goed werkt. Ook passen zowel m'n SSO SVD smersh en Jaeger assault vest hier ook mooi en comfortabel over heen.

Dit in combinatie met de wrapping op m'n SVD zorgt ervoor dat ik goed gecamoufleerd ben, wat ik zelf als Sniper altijd wel meeweeg in m'n load-out :)