thomas

Member
12 aug 2017
17
5
Trophies
2
SECUTOR GLADIUS 17 MODEL 01 - (GOLD/BRONZE/GREY/BLACK) CO2 PISTOL

In samenwerking met Airsoftstore Oostkamp en Grizzly Squad


De secutor Gladius (Glock 17) is de gemodificeerde en verbeterde versie van de standaard Glock 17.

Externe mods:

- zoals de stippeling die een aangenamere grip creërd,

- vergrotte mag release

- uitgefreesde slede in combinatie van wat constrasterende kleur.

- De keep kan van positie aangepast worden zodat deze persoonlijk kan aangepast worden.

- een CO2 mag die een kamer in het magazijn volledig vult, hierdoor is een constante druk CO2 ter beschikking en is er geen afzwakking naar het einde van de mag.

- Door de dubbele O-ring in het magazijn is er een veel betere seal.

Internal:

- de nozzle een verhard plastiek die langer meegaat

Conclusie:

Standaard krijg je dus waar voor je geld die je heel wat opties bied.

Bij het testen gaat de laderwissel vlot na enige oefening, maar de keep is moeilijk aan te passen zodat deze een correcte vuurlijn aanbied.

Met de CO2 mags is een mooie terugslag aanwezig die alles levensecht maakt.


Dit alles voor 189 euro is dus een mooie koop.

Wil je die stap verder gaan kan je met een minimum aan upgrades een prachtige handgun maken.

* In deze upgrades werd steeds gekozen voor een maximum range ten koste van een geringe accuraatheid.

- De stock barrel die reeds een precision barrel is, werd vervangen door een Maple leaf Jet Barrel van gelijke lengte. (25 euro)

- Het hop up rubber werd vervangen door een Maple Leaf Autobot 70° (11euro)

(- Indien hier voor accuraatheid gekozen wordt kan een Maple Leaf Deception gekozen worden.)

- Als extra werd een maple leaf tensioner toegevoegd die ervoor zorgt dat het hop up rubber beter ingedrukt werd en de kracht gelijk verdeelt wordt. (11 euro)

CONCLUSSIE:

Met deze upgrades en een 0.28 gr bb geraak je recht aan +/- 50 m en na de hop rond de 60 m wat voor een handgun zeer sterk is.


Voor een totaal budget van 236 euro heb je een geupgrade handgun die optimale range heeft en veel AEG's evenaren.


Deze upgrade beperken zich niet enkel tot dit model maar kunnen in een brede waaier van hand gun geinstalleerd worden.

Wat de hop up rubbers betreft heeft Maple Leaf ook een gamma voor AEG rubbers, deze wordt in de toekomst nog getest.
Net als wat games ermee te spelen en een review als de upgrade de handgun effectiever maken overall.
 
Zoals ik al op het andere topic zei meer reclame dan review, also 60m voor een pistool is ietwat overdreven lijkt me, ik ga er maar van uit dat dit in airsoftmeters is opgemeten.
 
Zoals ik al op het andere topic zei meer reclame dan review, also 60m voor een pistool is ietwat overdreven lijkt me, ik ga er maar van uit dat dit in airsoftmeters is opgemeten.

Geen reclame maar oke als jij dat vindt. gewoon op zoek naar opbouwende feedback voor betere reviews te maken in de toekomst.

De afstand is gemeten met meetlint dus geen airsoftmeters.
 
Met wat voor boog heb je dan geschoten om met een handgun 50 meter te halen zonder enige vorm van hop.
Ik schiet niet in een boog, heb mijn vaste afstandmeters waardoor ik weet hoever ik telkens ongeveer schiet, dit telkens welliswaar in een neerwaartse hoek, maar dit maakt geen verschil van 10meter. Ik bezit jammer genoeg geen deftige camera om dit op film te zetten, maar zal dit wel proberen in de toekomst te doen zodat je dit beter kan geloven, terechte opmerking waarvoor dank.
 
Heb toevallig afgelopen week ook m'n gladius gekregen. Is momenteel nog "stock" volgende week ondergaat hij de vuurdoop!

Ben erg benieuwd naar z'n veld prestaties...

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: thomas
Heb toevallig afgelopen week ook m'n gladius gekregen. Is momenteel nog "stock" volgende week ondergaat hij de vuurdoop!

Ben erg benieuwd naar z'n veld prestaties...

Groet,
Peter
Stock schoot hij wel goed, maar zoals elk stock replica kan het beter ;-)
 
50 meter met een hand-replica zonder boog of hop? Daar mag je zeker wel even een filmpje van maken ja :) (Film meteen even de eenhoorn die in je tuin staat dan :))
 
Vind het inderdaad ook meer een reclame bericht dan een echte review. Die hebben iets meer body over het algemeen.

Er wordt heel puntsgewijs/opsomming van alles gegeven met een grote commerciele insteek, althans, zoals het nu geschreven is.

Ik ben benieuwd naar je volgende review. Om eerlijk te zijn vind ik je huidige review qua forum regels bij ons, lastig. We werken zoals je ziet met partijen voor betaalde reclame. We kunnen dus niet zomaar alle uitingen toestaan.i
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het bericht ook erg commercieel opgesteld.

Toch moet ik de anderen tegenspreken mbt de 50 meter voor een pistool.
Met mijn standaard colt 1911 blackwater van cybergun haal ik (en Robin ;) ) de 50 meter (gemeten bij de kwakel).

Ook voor m'n TM 1911s is het geen uitzondering om de 50 meter te passeren. Uiteraard is dit met hop. Maar ik ga er vanuit dat de TS het na de 50m over overhop heeft.. Dan haal ook ik de 60 meter.
 
Ik hoor/lees ook verhalen van internationale snipers die met sidearm 60 a 70m halen, maar dan heb je niet meer de "pinpoint"-precisie als met een volwaardige sniper.
 
  • Leuk
Waarderingen: lj.nl
Vind het inderdaad ook meer een reclame bericht dan een echte review. Die hebben iets meer body over het algemeen.

Er wordt heel puntsgewijs/opsomming van alles gegeven met een grote commerciele insteek, althans, zoals het nu geschreven is.

Ik ben benieuwd naar je volgende review. Om eerlijk te zijn vind ik je huidige review qua forum regels bij ons, lastig. We werken zoals je ziet met partijen voor betaalde reclame. We kunnen dus niet zomaar alle uitingen toestaan.i

Niet mijn bedoeling van ergens reclame voor reclame te maken.
De pintjes vindt ik gewoon overzichtelijker maar ik let erop volgende keer wat doorlopende tekst te maken.

Ik doe men best om de volgende een wat "betere" post te maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en lj.nl
... Ook voor m'n TM 1911s is het geen uitzondering om de 50 meter te passeren. Uiteraard is dit met hop. Maar ik ga er vanuit dat de TS het na de 50m over overhop heeft.. Dan haal ook ik de 60 meter.

Precies, en hier zou het gaan om 50m 'zonder hop'.

Dat willen we maar al te graag geloven natuurlijk, en dat kan via een eenvoudig filmpje :) Anders blijft het een gevalletje 'ik las dit', 'ik hoorde dat' etc etc.
 
Ik mis fotos :(. Na een google vind ik dat persoonlijk wel een sterk punt namelijk. Zonder hop 50 meter? Zonder hop geraak je nergens, dus hij zal wel wat hebben gehopt zonder dat de hop echt 'aanstond'. Is het wel eerlijk om een replica te reviewen met upgrades, voordat je deze hebt getest stock? Stock performance is voor de meeste toch wel het belangrijkst.
Deze replica is even duur als een tm hi-capa, kan het die concurrentie aan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik mis een hele berg info in deze review en ben het met iedereen eens die het al gezegd heeft:
Dit is reclame, geen review

- waar zijn de foto's
- wat zijn de minpunten
- compatibel met parts van merk X?
- wie is de OEM? (al weet ik zelf al dat deze door APS gemaakt worden)
 
Zal mijn eerste ervaring ook maar delen dan...

Ik vind de Gladius er super stoer uit zien (black gold variant).

Helaas is dat voorlopig het enigste puntje dat ik echt kan revieuwen... vooraf geïnformeerd of hij ook lekker werkt op green gas aangezien ik m'n side arm niet super veel gebruik maar bij CO2 moet je wel in elk mag een capsule duwen en eigenlijk ook leeg maken aan het eind van de dag, dan is dryfire ook weer niet goed... Naja dan maar green gas!

Maar helaas... de replica blijkt niet in staat om een magazijn leeg te schieten op een volle lading gas... hij is dus weer terug in de winkel, ze gaan hem nakijken. Ben erg benieuwd of er iets aan te dien is...

Hopelijk kan ik snel meer over zeggen :p

Groet,
Peter