Hallo mede airsoft-sport-beoefenaar.
Enkele maanden geleden kocht ik bij de Beverwijkse bazaar bij de winkel 'Sho-gun', airsoft materiaal. Sho-Gun handelt in airsoft materiaal / replica's, maar ook in de diversen andere dingen. Bogen, messen, middeleeuwse dingen. Hun bedrijf zit in Amsterdam, maar in de weekends op de zaterdag en de zondag zitten hun in een kraam in de bazaar te Beverwijk.
Na mijn eerste aankoop, ben ik een week erna weer bij Sho-Gun langs geweest. Niet omdat hun zo enorm goed zijn met hun werkzaamheden, meer omdat er weinig winkels zijn die de desbetreffende vergunningen op zak hebben. Ik had de donderdag gebeld met Sho-Gun, of hun een M16 replica, en een M4 replica mee konden nemen richting hun marktkraam op de bazaar. Oók had ik hun gevraagd of hun dempers konden mee nemen, en scopes zodat ik goed kon kijken wat ik wilde kopen en mee wilde nemen. Het betreft immers verkoop aan klanten met respectievelijke voorkeuren voor welke materialen hun willen gebruiken en in bezit hebben!
De zaterdag erop ging ik met veel blijdschap naar de winkel hopende mooi spul te kunnen kopen. Daar aangekomen was het personeel een stuk minder vriendelijk dan de week ervoor. Er ontstond ergernis bij mij omdat er met NIETS rekening was gehouden n.a.v. mijn telefoontje naar de winkel in Amsterdam. Er wist niemand vanaf, en er werd nogal vervelend gereageerd door de medewerker toen ik netjes zei dat ik ervoor gebeld had. Vervolgens ben ik wezen kijken wat ze dan wel op voorraad hadden. Hun kwamen op de proppen met een M16 replica. Donderdag had ik duidelijk gezegd dat dit mijn interesse had. De medewerker ging naar de zolder, en haalde de doos te voorschijn waar alles in zit. Hij liet alles zien, en ik betaalde hem het geld. Attachments / silencer / demper / red dot, van niets van dat alles hadden hun iets mee genomen... Keuze maken was er niet, want er was beperkt materiaal op voorraad. De M16 replica zag er goed uit, en deze dus mee genomen.
Vervolgens naar huis. Daar begon de ellende. Verkeerde magazijnen zaten erbij. De replica schoot ALLEEN als je hem andersom hield. Man van de winkel was er niet mee bekend. Diversen malen gebeld met de winkel. Moest zelf alles uitzoeken. Ik werd in de dagen na het weekend gevraagd weer naar de bazaar te komen om nieuwe magazijnen te komen halen die er wel goed bij pasten. Bij de bazaar aangekomen wist weer niemand van de kwestie af. Na wat irritatie, en over-en-weer gepraat en vragen bij collega's, bleken de mensen van Sho-Gun het niet mee genomen te hebben. Vertrouwen vanuit mijn richting begon weg te raken. Verliep rommelig, en de medewerkers waren niet erg vriendelijk gezien het hun eigen fout betrof. Sho-Gun heeft de situatie niet recht gezet.
Tot slot:
Later ben ik erachter gekomen in een andere winkel waar ik onderhoud liet doen, dat de batterij al helemaal versleten was. Ook een onderdeel binnen in de M16 replica was al ver-versleten. Flink versleten. Medewerker van de andere winkel heeft het apparaat hersteld voor 50 euro. Medewerker zei expliciet en zéér duidelijk dat deze replica al gebruikt was, en alles behalve nieuw. Had er wel de hoofdprijs voor betaald. Later heb ik contact met Sho-Gun gehad omdat ik een M14 wilde kopen. Dit dus omdat er weinig winkels zijn met de airsoft replica verkoop-vergunning. Na drie dagen werd ik terug gemailt dat hij er niet aan kon komen. In mijn telefoongesprek en mail had ik laten weten dat ik op de M14 korting wilde bedingen vanwege de geleden schade op de M16. Ik weet niet of hij NIETS heeft kunnen vinden in zijn zoektocht naar een M14 voor mij, OF dat hij het heeft afgehouden vanwege de korting die ik wilde bedingen... Eén ding weet ik wel; Sho-Gun Amsterdam / Beverwijkse bazaar is niet goed bevallen. En het personeel had zeker kunnen en moeten anticiperen op het feit dat hun als winkel iets fout doen, en niet ik als klant, die netjes belt voor spullen en die gewoon doet wat er gevraagd werd.
Wil nog duidelijk vermelden dat ik in dit verhaal op een bepaald punt de replica van de hand heb gedaan aan een vriend die tevens in bezit is van een ledenpas (Uiteraard). Hij heeft deels de kwestie met Sho-Gun opgepakt. Toen hij de M16 had over gekocht was er ALLEEN bekend dat er magazijnen / clips bij zaten die er niet bij hoorden. Hij heeft het apparaat mee genomen naar Amerika waar hij vaak verblijft, en heeft daar de reparatie bekostigd. Die vriend van mij en ik zijn beide de dupe geworden door dit euvel. Vind dat Sho-Gun dit moet goedmaken en als hun dit lezen weten hun de weg naar mij en mijn airsoft-maat te vinden. Als Sho-Gun dit recht zet, zal ik dit hoe-dan-ook op deze post erbij plaatsen. Hun hebben het e.e.a. al kunnen rechtzetten, maar tot op heden niet gedaan.
Airsoft sport collega's, hou Sho-Gun goed in de gaten, want deze situatie verdient zeker GEEN schoonheidsprijs.
PLUSPUNTEN (magertjes maar ze zijn er):
- Netjes bon erbij met folie over de doos heen om mensen met verkeerde bedoelingen te weren en de veiligheid te waarborgen i.v.m. replica.
- Correcte registratie d.w.z. kopie van je ledenpas, en serienummer replica op bonnen.
- Kleine maar schone winkel met een kopieermachine om alles in orde te maken (marktkraam Bazaar).
Groet,
RE Kriek.