Het reinigen van je gears ed kun je perfect doen met de gele dasty van de wibra, is een killer.
Je kunt natuur de gruwelijk dure vetten kopen bij de diverse airsoft winkels.
Ze gaan nl echt niet iets speciaals uitvinden, voor alleen airsoft.
Maar in principe kun je alle lithium gebaseerde vetten al dan niet met teflon gebruiken, let daarbij wel op dat de vetten zuurvrij zijn.
Het vet moet ook niet te draderig of te stevig zijn, beetje tussen de vingers en als je er lange draden mee kunt trekken is het te dik/viscoos en kun je ongewenste weerstand krijgen in je gears.
Ikzelf gebruik het vet van interflon mp2/3,
En de interflon fin grease spuitbus(staat zelfs pistooltje op)
makkelijk als je het voorhanden hebt. Maar is extreem duur voor een tube van 400gram en/of spuitbusje van 300ml
Eurol lithium grease pot van 600gr doet dacht ik iets van 7 euro. En daar kun je de komende 1000jaar mee vooruit
Diverse foodgrade vetten zijn zijn ook zeer geschikt(denk aan de geur bv).
In principe alle vetten voor kogellagers is te gebruiken, mits zuurvrij.
Dat potje kogellager vet van de praxis is zover ik kon zien niet zuurvrij.
Ook vetten gebaseerd op aluminium of calcium zijn perfect om mee te smeren.
Deze vetten zijn ook goed te gebruiken op kunststoffen en rubbers, maar zoek ook ff de specs op op internet.
De industriële toepassingen voor deze vetten zijn vaak vele malen zwaarder dan voor de gemiddelde airsoftgun, dus perfect te gebruiken
Smeer ook niet te veel, alleen op de contactvlakken.
Vet wat er naast zit smeert nl niet echt iets en verzamelt alleen maar troep.
Dus als je ooit ergens een monteur bezig ziet, vraag dan om een paar likjes vet.
Zuurvrije vaseline ook ook goed te gebruiken voor je rubbers, hoewel ik denk dat siliconenvet net iets "gladder" is.
Oringen voor je pistons zijn 19x2.5 en kun je bij de betere vakhandels ook los krijgen en vaak goedkoper dan bij airsoftwinkel.
(Heb al prijzen gezien van 7.95 voor 5 oringen)
Oring schoonmaken, lekker invetten(niet overdrijven) binnenkant cilinder even lichtjes invetten met je pink en klaar.