Sniper schiet op mensen zonder bril

Helnas

Well-Known Member
18 jul 2018
231
52
Trophies
8
Kwam een filmpje tegen van novritsch die tijdens een milsim op een groep mensen aan het schieten was waarvan er 2 geen bril ophadden.
Lijkt me not done om bril af te zetten en helemaal not done om erop te schieten.
Snap die gast ook niet die pas na een minuut onder vuur zijn bril opzet

Ik weet ook niet waarom hier een post aan moet worden besteed, maar goed grote kans dat nov het niet ziet en zo wel is het slecht van hem, echter hoe dan ook maakt de speler de grootste fout.

Zodat het een keertje klaar is met dat fanboy gedrag naar die vent toe.
Die vent verziekt onze sport met al die filmpies van hem.

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Zodat het een keertje klaar is met dat fanboy gedrag naar die vent toe.
Die vent verziekt onze sport met al die filmpies van hem.

Want nee dan is het ook echt logisch om hem hier een podium te geven, totaal zinloos om dit te posten. Voor de rest zie ik niet goed in waarom al zijn filmpjes onze hobby zou verzieken, dat mag je dan wel uitleggen.

Ik vind alle airsoft youtubers ook die de hemel in worden geprezen met hun geknipte videos ook niks, maar ze verpesten daarmee niet per direct de sport en het helpt al helemaal niet om er hier dan aandacht aan te besteden.

Ik moet zeggen dat mensen die de bril afzetten tijdens een skirm helaas nogsteeds meer regel dan uitzondering is.

Zelfs zo erg meegemaakt dat een sniper lag te campen en van wege de warmte zijn bril maar af had gedaan.
Toen je hem er op aansprak, gaf hij als antwoord "Ïk ben sniper dus raak hun wel eerder"... WTF!

Daarbij ben ik het met de rest eens. Totaal zinloos om zo's oud filmpje hier om te posten.
Het is niet handig om er bewust op te schieten. Maar het blijft nog dommer om een bril af te zetten.

Heel cru gezien, zou ik uit je post haast concluderen, dat jij niet op tegenspelers zou schieten die opzettelijk hun bril af zetten en voor de missies zouden gaan. Want dan kunnen jij en je teammates niet schieten want stel voor dat je hem in zijn oog raakt. Maar zo kan de gene zonder bril wel winnen............. :rolleyes:
NEE het blijft je eigen verantwoordelijkheid!

Dat laatste zou ik wel hebben. Hoe dom het ook is, het blijft een spel. Ik zou er zelf niet mee kunnen doorgaan als ik ga schieten op iemand van wie ik zie dat hij geen bril draagt om hem vervolgens blind te maken om een objective te winnen. Dan liever blind man en het spel stopleggen.

• Leuk
Waarderingen: Helnas
Heb zelf nog nooit een milsim gedaan. Maar moet je dan zelfs met bril op slapen?

Als ik naast iemand zou staan zonder bril zou ik hem daar inderdaad ook op wijzen. Zet hij hem niet meteen op of zou ik er niet direct naast staan, zou ik echt het spel even staken en blindman roepen. Ik ben liever de spelbreker die het op die manier stoplegt dan dat we moeten wachten tot er een afgevoerd word en echt blind is. #my2cents. Ik heb het filmpje een tijd terug gezien en de kans bestaat dat hij het zich niet eens realiseerde op die afstand..

• Leuk
Waarderingen: Vladimir, Crix en Helnas
Zelfs zo erg meegemaakt dat een sniper lag te campen en van wege de warmte zijn bril maar af had gedaan.
Toen je hem er op aansprak, gaf hij als antwoord "Ïk ben sniper dus raak hun wel eerder"... WTF!

!

WTF! Wat een gast... X'D

Idd zoals de rest ook al zei, altijd je bril op houden. Er op schieten als sniper, niet cool. Als hij het gezien heeft that is. Ik ga er vanuit van niet.

SenSaTiE@!

Ik snap best dat Nov het doet zoals hij het doet. Dit lijkt me geen game te zijn geweest op een of ander klein veld. Moest het nu ff kijken zonder geluid maar hij heeft vast verteld wat voor game het was.

Zo te zien hebben ze een eind moeten lopen en sneaky moeten zijn om daar te belanden en zo die gasten te slim af te zijn. Ik vind het een prachtige actie. Dat die ene vent besluit zijn bril af te doen omdat hij denkt dat hij uit het spel is is zijn fout en kan je Nov niet verwijten.
Ik zou echt mijn lang voorbereide actie niet in het water laten vallen omdat één zo'n lampens zijn bril niet op houdt. De rest doet het wel dus het is meer dan duidelijk dat ze in-game zijn. Verder staat hij met zijn rug naar ze toe bij het eerste schot en zijn eerste reactie zou moeten zijn dat hij zijn bril terug op zet nadat hij gehit is.

Ik vind deze oudere filmpjes van Nov juist de mooiste. Toen was hij nog niet zo bezig met clickbait titels en reclames maken voor een of andere mobiele game.
Dat maakt hem een stuk minder interessant tegenwoordig maar hij maakt de sport niet kapot. Ik denk zelfs dat ik door een van zijn filmpjes op Dumpert gezien te hebben in aanraking kwam met airsoft.

Dus in resumé imho:
- Nov is prima bezig
- Niet-bril-dragert is een lutser
- Pittig overbodig topic

Ik zou echt mijn lang voorbereide actie niet in het water laten vallen omdat één zo'n lampens zijn bril niet op houdt.
Met het gevaar een flame war te ontketenen, maar deze zin vind ik echt stuitend. Omdat jij dus veel moeite hebt gedaan, vind je het geen probleem om iemands oog kapot te schieten. Hoe DOM die actie van die ander ook is?

Ik kom dit soort houdingen en ideeën steeds vaker tegen. Alles draait om de "hits" en "views" en men lijkt dan even te vergeten dat je tegen een ander mens speelt. Diegene aan de andere kant wil ook een leuke dag en met dezelfde werkende onderdelen weer naar huis. Of het nou zijn replica is of zijn lichaam. ;)

• Leuk
Waarderingen: Crix en Peter
Met het gevaar een flame war te ontketenen, maar deze zin vind ik echt stuitend. Omdat jij dus veel moeite hebt gedaan, vind je het geen probleem om iemands oog kapot te schieten. Hoe DOM die actie van die ander ook is?

Ik kom dit soort houdingen en ideeën steeds vaker tegen. Alles draait om de "hits" en "views" en men lijkt dan even te vergeten dat je tegen een ander mens speelt. Diegene aan de andere kant wil ook een leuke dag en met dezelfde werkende onderdelen weer naar huis. Of het nou zijn replica is of zijn lichaam. ;)

Nee hoor geen nood, ik ben niet zo'n schreeuwer. Makke beer all around here:cool:.

Zou ik het weten dat hij geen bril droeg dan zou ik zelf eerst andere targets verder weg in het kamp kiezen en diegene daarmee de kans geven zich 'op te maken voor de strijd'.
Mocht dit veiligheidshalve niet kunnen dan moet je misschien vervelende conclusies trekken en je actie even uitstellen tot diegene wegloopt om te pissen.. Iemand zijn zicht weegt uiteraard nooit op tegen 'een vette actie'. Ik omschreef het misschien niet helemaal juist, maar ik bedoel te zeggen dat ik wel een manier zou zoeken waarop ik mijn actie toch af kan maken zonder dat de veiligheid in het geding komt.

't Is vooral dat in dit geval diegene met zijn rug naar de schutter toe staat en daarom niet gezien kan worden of hij wel of geen bril draagt en Nov daarmee niet fout zit.

• Leuk
Waarderingen: Jan
't Is vooral dat in dit geval diegene met zijn rug naar de schutter toe staat en daarom niet gezien kan worden of hij wel of geen bril draagt en Nov daarmee niet fout zit.
Check, dat is inderdaad een ander verhaal. Alsnog heb je dan wel de tijd om even te kijken of iedereen een bril draagt. Gelukkig dat je het niet handig verwoord hebt. Vind ik dat je alsnog wel wat ruim omgaat met "om mijn actie te maken". Mensen verderop in het kamp uitschakelen kan alsnog resulteren in een afketsende bb in zijn oog.

Als jij zeker weet dat iemand hem niet op hebt zou de beste actie zijn, hesje aan en naar die beste kerel lopen. Zeker als je weet dat er ieder moment shit kan losbarsten.

Ik kan me niet voorstellen dat een milsim orga vervolgens zegt: Back to base voor jou! Jammer van die 4 uur rondsluipen. Je hebt ze tenslotte geholpen met hun veiligheid.

Eigenlijk zou er dan een noodlijntje naar de orga moeten zijn waar je zoiets kunt melden en dat zij dan direct diegene jorissen of contacten om zijn bril op te doen.
Maar anders zou de hesjesactie die je noemt idd wel het beste zijn. En dan snel iedereen pangen.

Daarnaast geloof ik ook stellig dat je het makkelijk over het hoofd ziet als je niet verwacht dat iemand geen bril draagt. Zo ook in dit filmpje, het is in-game dus je gaat er vanuit dat iedereen game-ready is.

Een tijdje geleden bijvoorbeeld nam ik een vriend mee naar B&A als intro en aan het einde van de dag vergat hij zijn bril op te zetten na een korte pauze voor de endgame.
Niemand had het in de gaten, zelfs de marshall niet waar we face to face mee stonden te praten tijdens de briefing in de spawn. Tot er, toen we klaar gingen staan om te starten, ineens iemand zei "He, moet jij geen bril op????". We stonden toen zeker al 5 minuten op de achterste spawn.

Aan het einde van de dag merk je amper meer dat je een bril draagt en ik denk dat het misschien daarom iedereen niet opviel dat hij er geen droeg. Gelukkig was de game nog niet begonnen en kon hij nog terug rennen.

Het heeft me echt sterk verbaasd dat niemand het meteen was opgevallen.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Er is maar 1 juiste actie bij het waarnemen van iemand due ingame zonder bril op loopt of staat.
KEIHARD! blind men roepen!
Als jij er naar toe loopt met je hesje aan om die gast op zijn fout te wijzen en een ander begint ondertussen lekker te knallen ben je gewoon te laat. o_O

• Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Ik heb het filmpje eens bekeken en het klopt dat novritsch hier niet fout is... tot en met het 2e schot.

Al wat daarna gebeurt is novritsch (en de persoon bij hem) zo fout als het maar zijn kan. Na het 2e schot is zeer duidelijk te zien dat die persoon zijn bril niet op heeft en aan de conversatie is te merken dat hij naar die persoon kijkt. Daarna volgen meerdere schoten in de buurt of langs die persoon, nog steeds duidelijk zonder bril.

Ik denk dat novritsch hier zoiets had van "ik schiet er toch langs dus let's go". Dat is naar mijn mening compleet fout. Het gaat er ook bij mij niet in dat hij niet heeft vezien dat die persoon geen bril op heeft.

Natuurlijk is de persoon zonder bril (en de personen bij hem) ook fout, echter ontslaat dat de schutter nooit maar dan ook nooit van zijn verantwoordelijkheid.

Ik moet er tijdens elke skirm wel eens iemand op wijzen dat tie zijn bril op moet zetten.
Heb zelfs ergens gehad dat iedereen op een skirm op een rij stond met geladen replicas om de fps testen. En nadat je fps gemeten was moest je je bril afzetten en lat zien dat de juiste code erin stond. Dat deed ik dus niet en toen werd de marchal boos, ik legde nog uit dat iedereen achter me met geladen replica stond en toen zei die dat mijn dye masker wel goed was.
Niemand was er verbaasd over behalve ikzelf.

Het goede daar vond ik weer dat je je replicas niet mee mocht nemen naar kantine, alleen de bril test was schandalig. Heb bij ghosttown al een keer meegemaakt dat iemand perongeluk een bb door de kantine schoot.

• Leuk
Waarderingen: THR33KlNGZ
Ik moet er tijdens elke skirm wel eens iemand op wijzen dat tie zijn bril op moet zetten.
Heb zelfs ergens gehad dat iedereen op een skirm op een rij stond met geladen replicas om de fps testen. En nadat je fps gemeten was moest je je bril afzetten en lat zien dat de juiste code erin stond. Dat deed ik dus niet en toen werd de marchal boos, ik legde nog uit dat iedereen achter me met geladen replica stond en toen zei die dat mijn dye masker wel goed was.
Niemand was er verbaasd over behalve ikzelf.

Het goede daar vond ik weer dat je je replicas niet mee mocht nemen naar kantine, alleen de bril test was schandalig. Heb bij ghosttown al een keer meegemaakt dat iemand perongeluk een bb door de kantine schoot.
Beetje een aparte werkwijze idd. Laat dan iemand net voorbij de uitgang staan om hun bril te controleren.

En die bb door de kantine:eek:!
Die vent werd zeker meteen gelyncht?

• Leuk
Waarderingen: THR33KlNGZ
En die bb door de kantine:eek:!
Die vent werd zeker meteen gelyncht?

Ligt meer aan de locatie en hoelang geleden het is .. Als de situatie nogsteeds net zo is als met de ACN Nieuwjaars skirms 3 jaar geleden, dan is het niet best dat de locatie er niks aangedaan heeft en de NABV nog niet heeft in gegrepen. Maar ben er al 3 jaar niet geweest dus weet de huidige situatie niet, en kan er niet over oordelen.