sniper veer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raum
  • Startdatum Startdatum

Raum

Active Member
28 dec 2017
26
0
Trophies
2
Hallo, ik heb een airsoft sniper (cyma vsr10 clone) gehaald en heb het gelijk gemeten en er kwam rond de 510fps uit. Nou kan ik hiermee niet gaan skirmen. Mijn vraag is dan ook of je veren kunt kopen zonder dat het uitmaakt of er specifiek sniper bij staat? Ik neem aan dat ik een M140 veer nodig heb?

Je zou ook een klein stukje van de veer af kunnen knippen.
Daarna het afgeknipte uiteinde met een crème brulle brander goed verwarmen en op steen of ijzer weer plat drukken.

Met welk gewicht gemeten?

Je moet namelijk met 0,30 gr onder de x joule komen. Als jij nu op 0,20 gr 500 fps gaat afstellen kom je geheit van een koude kermis thuis.

En vergeet niet dat een organisatie vrij staat om bolt actions ook te meten op .40 gr om joulecreep uit te sluiten. Beste is gewoon afstellen op .40

En vergeet niet dat een organisatie vrij staat om bolt actions ook te meten op .40 gr om joulecreep uit te sluiten. Beste is gewoon afstellen op .40

Hmm dus als je test met .40 dan is alles daaronder in orde?

Hmm dus als je test met .40 dan is alles daaronder in orde?

Wij meten in Nederland op joules tegenwoordig, wanneer je met .40 bb's veilig zit, dan zit je sowieso altijd goed met een meting op .30 en mocht de organisatie jou even willen checken op .40 dan weet je dat je daar ook gewoon veilig zit. Ik zelf heb mijn BASR ook afgesteld met .40 bb's op 2.15-2.2J

Als sniper heb je 2 soorten veren, het ligt aan je springguide en piston welke veer je nodig hebt. Vaak bij standaard replicas is dat een 9mm veer en bij upgrade parts 13mm. Dat wil niet zeggen dat alle standaard replicas met 9mm beginnen. De SRS van Silverback, Ares MSR MS.338 en M700 en (zover ik weet) alle Novritch snipers hebben standaard al de 13mm setup. Andere snipers zoals de L96 types (Well MB4401, ASG AW.308, MB01) en MB4405 hebben standaard de 9mm veer, piston en springguide.
Ik gok dat bij de clone (net als bij veel andere VSR type snipers waaraan ik heb gewerkt) 9mm is, maar kan het ook mis hebben. makkelijkste is gewoon het motto volgen: "Meten is weten".;)