Spijkenisse present!

michielvdz

Well-Known Member
11 jul 2017
148
224
Trophies
13
Hi all!

Na lang rond kijken als "guest" heb ik besloten om me aan te melden zodat ik jullie af en toe kan lastig vallen met vragen. :)

Ik ben Michiel, 31 jaar oud en ik woon in Spijkenisse. In februari ben ik lid bij de NAVB geworden.

Tot nu toe 3x geskimd, 2x bij AI en 1x bij Dark Forest tijdens de QTAC Demolition Day van einde vorige maand. De 29ste staat er een skirm gepland in Heerjansdam.



Primary: G&G FireHawk
Sidearm: TM 1911A1
Camo: WZ93 ofwel Pantera ofwel Polish Woodland



Naast bovenstaande replica's bezit ik nog een WE P08 Luger 4".



Op dit moment heb ik de Cyma Socom 14, de AGM MP40 en de TM USP Compact nog op mijn wensenlijst staan.

Het eerst volgende wat ik ga doen is een 9mm conversion kit aanschaffen om mijn FireHawk echt een compleet andere look te geven. Daarnaast ben ik echt nog zoekende wat betreft mijn gear en wat ik wel en wat ik niet het veld in wil nemen.

Mijn ultieme replica zal de AGM MG42 zijn want... MG42! ;-)

Voor de mensen uit Zuid-Holland:
Ik ben heel erg benieuwd naar welke airsoft locaties jullie gaan als jullie een beetje dicht bij huis willen skirmen.

Bedankt voor het kijken en hopelijk tot snel op het veld!
 
Hola en welkom op het forum!

Gaaf van de Luger en 1991, is er een reden dat je meer neigt naar "oude" replica's? Vind ze zelf ontzettend gaaf maar beetje onpraktisch om mee te nemen.

En als Noord-Hollander kan ik voor mezelf geen locatie in de buurt aanbevelen, ik houdt wat van tragere gameplay die meer berust op tactiek I.p.v. de mad rush. En weinig velden bieden dat in NL
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
Hola en welkom op het forum!

Gaaf van de Luger en 1911, is er een reden dat je meer neigt naar "oude" replica's? Vind ze zelf ontzettend gaaf maar beetje onpraktisch om mee te nemen.

Thanks! Ja altijd gafascineerd geweest door WW2 dus deze 2 waren een must. Net zoals de MP40 en de MG42 natuurlijk. :)

De luger is ook meer een hebbedingetje.
 
Hoi Michiel, welkom vanuit Rotterdam. Wij zijn met enige regelmaat te vinden bij Airsoft Inc., maar ook andere locaties staan inmiddels op de verlanglijst. @Boudewijn kan je hier meer over vertellen als founder van The Hellions
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
Hoi Michiel, welkom vanuit Rotterdam. Wij zijn met enige regelmaat te vinden bij Airsoft Inc., maar ook andere locaties staan inmiddels op de verlanglijst. @Boudewijn kan je hier meer over vertellen als founder van The Hellions

Hi BoomSmurf! Op welke dagen gaan jullie normaal gesproken naar Airsoft Inc? Ben zelf tot nu toe 2x geweest, 1x met mijn werk en de 2e keer kwam ik midden in een vrijgezellenfeest terecht en dat zijn de skirms die ik toch wel wil vermijden gezien godmode vaak aan staat dan. :)
 
Hoi Michiel,

Zelf ga ik na de vakantie mijn pas aanvragen en mijn zoektocht naar een replica voortzetten (eerst lekker op vakantie:p)
Heb al wat dingen en wordt elke keer meer (goede schoenen bril pet veldfles etc)
Alleen nog op zoek naar camo kleding en chest rig buiten de replica :p)

Daarom ook mijn aanmelding op het forum om te kijken hoe of wat.

Ik kom zelf ook uit Spijkenisse dus e.v.t. carpoolen kan dan natuurlijk ook?

Ik heb tot nu toe een aantal keer gespeeld (trek en plan altijd een hele zondag dan)
Allen toch wat verder weg, maar wel meer de game play die jij aangeefd in mijn optiek)
maand of 2 geleden bij wild mountain weert geweest (leuk maar relatief gezien Veel CQB) wel zeer goed georganiseerden leuke dag gehad,
afgelopen week bij balls and arrows geweest (Lelystad) 19 hectare en echt grote stukken bos en sluip gebeid idt was zeer goed opgezet en toch mijn ding. net als Ulicoten

S6 en na mijn vakanite laat ik nog wel wat horen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
Hi BoomSmurf! Op welke dagen gaan jullie normaal gesproken naar Airsoft Inc? Ben zelf tot nu toe 2x geweest, 1x met mijn werk en de 2e keer kwam ik midden in een vrijgezellenfeest terecht en dat zijn de skirms die ik toch wel wil vermijden gezien godmode vaak aan staat dan. :)

We hebben meestal de zaterdagavond vanaf 19:00. Huren we de hele zaal of het buitenveld. Spelen we met een zaal vol met bekenden, scheelt meestal enorm in godmode spelers. Staat alleen even niets op de planning ivm andere skirms en wat andere dingen. Maar als we ergens heen gaan kan je uiteraard gewoon mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en michielvdz
mmm als ik mijn "complete"gear heb ben ik wel benieuw en zou ik graag een keertje meegaan (ik zelf speel het liefst buiten groter zeker als het weer het toelaat) maar wil ook wel eens echt CQB proberen tegen die tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
Hey buurman! Welkom op het gezelligste airsoft forum van Nederland!

Zelf kom ik uit Hoogvliet, meestal gaan we naar Ulicoten en Balls & Arrows. Zag laatst ook dat er een event was in Brielle heb alleen geen idee hoe het daar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
We hebben meestal de zaterdagavond vanaf 19:00. Huren we de hele zaal of het buitenveld. Spelen we met een zaal vol met bekenden, scheelt meestal enorm in godmode spelers. Staat alleen even niets op de planning ivm andere skirms en wat andere dingen. Maar als we ergens heen gaan kan je uiteraard gewoon mee.

Klinkt goed, viel me inderdaad al op dat de meeste zaterdagavonden standaard al vol zitten bij Airsoft Inc. Voel je in ieder geval vrij om een bericht te sturen op het moment dat jullie weer een keer gaan dan ben ik er sowieso bij. :)

Camilo en WaterIsNat, thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Camilo
Welkom Michiel!

Hoe was de demolition day? Ze zeiden op Facebook dat ze meer zouden focussen op tactiek en verhalend spelen ipv de eenvoudige capture the flag die je meestal ziet. Hoe heb jij dit ervaren?
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
Welkom op het forum! Gave camo heb je, die staat ook nog op mijn verzamel lijst :D
Die AGM mp40 zou ik laten liggen als ik jou was, tenzij je hem helemaal wilt ombouwen tot iets goeds. Ik heb er zelf eens eentje uit elkaar gehaald en het ding is een ramp en niet zomaar te upgraden.
Maarrr.. veel plezier in deze hobby en tot op het veld!
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
Welkom op het forum! Gave camo heb je, die staat ook nog op mijn verzamel lijst :D
Die AGM mp40 zou ik laten liggen als ik jou was, tenzij je hem helemaal wilt ombouwen tot iets goeds. Ik heb er zelf eens eentje uit elkaar gehaald en het ding is een ramp en niet zomaar te upgraden.
Maarrr.. veel plezier in deze hobby en tot op het veld!

Ja ook die MP40 is meer voor de heb. Een flink aantal reviews gezien op youtube waar ze toch wel lovend waren erover. Goed om ook eens een keer de andere kant van de medaille te horen in ieder geval! Wat betreft de camo, ik zocht iets wat niet je niet zo vaak zal tegen komen op de Nederlandse velden en dat is me aardig gelukt volgens mij. :) Bedankt en inderdaad tot op het veld!

Welkom Michiel!

Hoe was de demolition day? Ze zeiden op Facebook dat ze meer zouden focussen op tactiek en verhalend spelen ipv de eenvoudige capture the flag die je meestal ziet. Hoe heb jij dit ervaren?

Thanks! Je de dag is me goed bevallen. Was natuurlijk wel mijn eerste outdoor skirm dus ik heb (nog) geen referentie kader. Er zat inderdaad wel iets van een story line in. Zo begon je met het lokaliseren en retrieven van mortier onderdelen. De volgende ronde moest je de bijbehorende wetenschapper zien te begeleiden naar een van de vijandelijke mortieren om deze onschadelijk te maken. Zo werd er elke keer wel iets toegevoegd aan het verhaal om het leuk te houden. Al hou je natuurlijk met 60 tegen 60 dan het spel onherroepelijk een aantal keer in een soort gridlock terecht komt waarin beide partijen geen meter naar voren of achteren kunnen.

Al met al een leuke dag gehad op een leuk veld. De vele bunkers, forten, loopgraven en het "golvende" terrein maken het een leuk veld om op te spelen. Blijft wel frustrerend om je tegenstander te zien verplaatsen zonder dat je er iets tegen kan doen omdat het simpel weg buiten je bereik ligt. :mad: Mede daarom liep ik zelf ook gewoon rustig vanaf de spawn area terug naar waar de actie zich voordoet waardoor je het realisme uit het oog kan verliezen want naar mijn idee zonde is.
 
Thanks! Je de dag is me goed bevallen. Was natuurlijk wel mijn eerste outdoor skirm dus ik heb (nog) geen referentie kader. Er zat inderdaad wel iets van een story line in. Zo begon je met het lokaliseren en retrieven van mortier onderdelen. De volgende ronde moest je de bijbehorende wetenschapper zien te begeleiden naar een van de vijandelijke mortieren om deze onschadelijk te maken. Zo werd er elke keer wel iets toegevoegd aan het verhaal om het leuk te houden. Al hou je natuurlijk met 60 tegen 60 dan het spel onherroepelijk een aantal keer in een soort gridlock terecht komt waarin beide partijen geen meter naar voren of achteren kunnen.
Bedankt voor de terugkoppeling! Inderdaad wel geinig, maar niet zo heel veel anders ten opzichte van andere events als ik dit zo lees. Dat mortier gedeelte heb ik bijvoorbeeld bij Airsoft Training Center ook gehad als missie onderdeel. Goed om te weten in ieder geval!
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
Heej welkom op het forum!

Leuke replica's vooral die 1911 en luger!
Heb ze zelf ook. Tip: weather die pistols voor een mooie authentieke look.
 

Bijlagen

  • 20160420_224702.jpg
    20160420_224702.jpg
    886,5 KB · Weergaven: 292
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz