Stefan

StefanTeelen

Member
20 jul 2017
6
3
Trophies
2
Korte Intro, mijn naam is Stefan (29) ik ben in het verleden meerdere malen wezen airsoften in NL en BE, dit waren losse events met vrienden maar het lijkt me zeker leuk om dit op te pakken als vaste hobby.

Ik ben recentelijk gewisseld van werkgever en dit geeft me prive ook meer ruimte om een actieve hobby zoals Airsoft op te pakken. Ik ben geen type persoon die 101 hobbies beoefend en overal geld tegenaan smijt en er vervolgens niks mee doet, dus het is voor mij een weloverwogen keuze om hiermee te beginnen.

Qua rol ben ik nog een beetje zoekende, ik neig naar scherpschutter aangezien dit het best aansluit bij mijn speelstijl maar wil nog even een paar ervaringen opdoen voor ik serieus overweeg om spullen aan te schaffen in deze richting. Als handwapen heb ik gekozen voor de glock 18c van Marui (nog niks aangeschaft overigens) want ben nog in afwachting van mijn NABV pas.

Als ik er gelijk een vraag in mag schieten (dit mag nog net zonder NABV pas ;-)), ik heb een heleboel youtube filmpjes gekeken omtrent de aanschaf van een rifle en kwam naar wat onderzoek uit op de volgende wapens; G&G GR25 Sniper Rifle AEG Airsoft Gun (Semi auto) en als handlader 550 fps (veer) de SSG24 met een static 4x zoom. Zit ik hiermee een beetje in de juiste richting, ik snap dat het allemaal persoonlijk is maar in vorige hobbies heb ik mn neus toch al wel eens gestoten aan goedkoop = duurkoop dus neem de aanschaf van een wapen toch wel serieus.

Al met al is de intro wel iets langer geworden dan kort, maar ik hoop op een gezellige en geslaagde nieuwe hobby.

Groet,

Stefan

• Leuk
Waarderingen: Daburg
Welkom Stefan bij deze verslavende hobby en dit geweldige forum. Over de replicas kan ik je weinig vertellen, ben zelf meer een assault typje.

• Leuk
Waarderingen: StefanTeelen en Camilo
Hi Boudewijn, dank je wel betreft dat verslavende dat geloof ik gelijk! ik ben er niet eerder aan begonnen aangezien ik veel in het buitenland zat voor mn werk en als ik thuis was in de weekenden had ik andere prioriteiten. Gelukkig is dat nu anders en kan ik me vol richten op deze hobby.

Als eerste natuurlijk welkom, maar ik wil je er op wijzen dat wij proberen het woord wapen te vermijden ivm dat mensen daar soms raar van opkijken, oftewel AA of Replica is handiger :).
Voor de rest zijn je keuzes best goed, echter wil ik je er op wijzen dat je een goede DMR replica niet kan kopen. Hierbij komt gewoon wat upgrade en tune werk kijken om deze beter te krijgen.
De SSG24 is een goede BASR (Bolt Action Sniper Rifle) voor mensen die liever zelf niet met de internals aan de gang gaan en meteen willen spelen, echter een zelf geupgrade BASR is goedkoper en schiet op zijn minst even goed, maar vaak toch wel beter. Plus het feit dat je door het upgraden ook vaak beter bent in het fixen van problemen op het veld omdat je alle internals kent.

• Leuk
Waarderingen: StefanTeelen en Camilo
Als eerste natuurlijk welkom, maar ik wil je er op wijzen dat wij proberen het woord wapen te vermijden ivm dat mensen daar soms raar van opkijken, oftewel AA of Replica is handiger :).
Voor de rest zijn je keuzes best goed, echter wil ik je er op wijzen dat je een goede DMR replica niet kan kopen. Hierbij komt gewoon wat upgrade en tune werk kijken om deze beter te krijgen.
De SSG24 is een goede BASR (Bolt Action Sniper Rifle) voor mensen die liever zelf niet met de internals aan de gang gaan en meteen willen spelen, echter een zelf geupgrade BASR is goedkoper en schiet op zijn minst even goed, maar vaak toch wel beter. Plus het feit dat je door het upgraden ook vaak beter bent in het fixen van problemen op het veld omdat je alle internals kent.

Ik zal voortaan voor Replica gaan en had er ook verder nog niet over nagedacht inderdaad bedankt voor de heads up ;-)

Betreft de SSG24 inderdaad heb ik wel gekeken naar een ready to play Replica zonder dat je al te veel upgrades moet aanbrengen om leuk mee te kunnen doen en betreft technische kennis van het product dat is wel een goed punt om inderdaad mezelf in te verdiepen zodra ik een Replica naar keuze heb aangeschaft.

Thanks!

• Leuk
Waarderingen: Vladimir
Welkom!

SR-25 platform ziet er mooi uit en je kunt er een mooie DMR van maken als je er het geld en de tijd voor hebt. Voor indoor is hij ongeschikt. Ten eerste door de standaard hogere fps en ten tweede omdat het een lang apparaat is.

Kameraad van mij heeft de SSG24 en is er erg tevreden over.

Bij een DMR of sniper is een side-arm wel een must

• Leuk
Waarderingen: StefanTeelen
Welkom!

Let wel dat zoals in games of real life een sniper niet mega ver schiet. Met een hoop upgrades en fine tuning kan je de 90m halen. Maar dit is wel de max. Een goede aeg kan 60 á 70 meter schieten. Al hoewel 70m misschien al niet te halen is.

Veel plezier alvast met de voorpret van het zoeken van je gear ;)

• Leuk
Welkom!

Let wel dat zoals in games of real life een sniper niet mega ver schiet. Met een hoop upgrades en fine tuning kan je de 90m halen. Maar dit is wel de max. Een goede aeg kan 60 á 70 meter schieten. Al hoewel 70m misschien al niet te halen is.

Veel plezier alvast met de voorpret van het zoeken van je gear ;)

Ja klopt, misschien ben ik wat overhyped als het op sniper aankomt, ik heb al meerdere aeg's gezien inderdaad een leuke range hebben en deze bieden voor een beginnende airsofter meer variatie, als in mocht je CQB willen doen ben je eigenlijk al verplicht om een tweede replica (buiten hand replica) aan te schaffen.

Thanks voor de nuttige feedback!

Welkom Stefan. Dat "rustig aan beginnen" had ik me ook voorgenomen. Kan je vertellen dat dat niet lang vol te houden is, aldus de klaagzang van mijn arme (pun intended) portemonee

• Leuk
Betreft het aanschaffen van een replica en toebehoren heb ik nog een aantal vragen, namelijk;
- Wat is volgens jullie de kwaliteit van o.a. Krytac op het gebied van replica's, ik heb mezelf echt verdiept via o.a. youtube, enkel zijn streamers niet altijd even objectief aangezien ze veelal gesponsord worden wat uiteraard keuzes beinvloed.
- Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar Tokyo Marui M4 Sopmod / HK416D next gen. Mijn idee is om deze replica gewoon stock te laten tot er onderdelen toe zijn aan vervanging en dan eens te kijken naar een e.v.t upgrade. Ik zag elders op het fora een review van de TM Scar H waar mensen ook erg over te spreken zijn maar zijn er ook mensen die specifiek bovenstaand benoemde replica's gebruiken?
- Wat is de voorkeur op Airsoft gebied qua scope, persoonlijk ben ik altijd wel fan een holo sight maar ik begreep dat in de meeste gevallen deze een angle hebben waardoor je er scheef in kan kijken wat met een red dot minder het geval is, wat is jullie ervaring?

Bvd,

Stefan

Laatst bewerkt:
Welkom op het forum!

Misschien dat iemand hier mij zal corrigeren, maar ik meen dat die 2 Tokyo Marui die je opnoemde specifieke "passende" batterijen nodig hebben en volgens mij zijn deze best lastig te verkrijgen.

Heb zelf ook naar de TM HK416D zitten kijken en ook die gebruikt hetzelfde model batterij als de Sopmod variant. Zogenaamd sopmod batterij.

Ik heb sinds kort me eerste replica, deze laat ik ook nog stock, totdat er het e.e.a. vervangen moet worden of de garantie verlopen is. En ik denk dat anderen hier je ook zullen adviseren :)

• Leuk