sterkere veer zonder fps verhoging

ibrahim078

New Member
26 dec 2019
3
0
Trophies
1
hallo mede airsofters,

ik was gister bezig met een sterkere veer in mijn replica te plaatsen. van m100 prometheus naar m110prometheus met de gedachte dat de fps hiermee omhoog zou gaan. echter blijft de fps ongeveer gelijk en vraag ik mij af of dit normaal is. schiet met 0.30 278.9fps - 1.14joule, airseal is goed en elk schot is bijna gelijk. zou je een groot verschil moeten hebben als je van de m100 naar de m110 gaat ?

mijn dank is groot

Helaas is het niet werkelijk een standaard wat er wordt aangegeven op veren. Het is meer een richtlijn... de ene m100 zal ook weer niet gelijk zijn aan de andere m100.

maar een belangrijkere vraag, waarom zou je met 1.14J nog verder omhoog willen? Je loopt nu al het risico dat je bij een FPS meter harder dan 1.2 gaat schieten.... of je moet natuurlijk een DMR aan het maken zijn, maar dan zou een logischere keus een m120 zijn...

• Leuk
Waarderingen: ibrahim078
Aan gezien je zelf al zegt dat de oude en nieuwe veer van het zelfde merk zijn, maar dan 2 stappen sterker (meestal zit er ook nog een M105 tussen) zal er een vaste waarde aan gekoppeld zijn.
Mijn ervaring is meestal dat je bij een stap van M100 naar M110 ongeveer 30 a 40 fps harder gaat met 0,20g gerekend.

Helaas is het niet werkelijk een standaard wat er wordt aangegeven op veren. Het is meer een richtlijn... de ene m100 zal ook weer niet gelijk zijn aan de andere m100.

maar een belangrijkere vraag, waarom zou je met 1.14J nog verder omhoog willen? Je loopt nu al het risico dat je bij een FPS meter harder dan 1.2 gaat schieten.... of je moet natuurlijk een DMR aan het maken zijn, maar dan zou een logischere keus een m120 zijn...

Hey Peter,

Dankje voor je snelle reactie,

Ik had beide veren gekocht omdat ik niet zeker wist welke de juiste zou zijn maar nu de fps en joule ongeveer gelijk blijven vraag ik me weer af hoe dat dan komt, en welke ik er dan het beste in zou moeten stoppen.

Hey Peter,

Dankje voor je snelle reactie,

Ik had beide veren gekocht omdat ik niet zeker wist welke de juiste zou zijn maar nu de fps en joule ongeveer gelijk blijven vraag ik me weer af hoe dat dan komt, en welke ik er dan het beste in zou moeten stoppen.

het kan zijn dat je “sterke” m100 hebt en een “zwakke” m110

als de waarde gelijk zijn zou ik de veer kiezen die er nu in zit... er vanuit gaande dat de rest van de replica verder helemaal goed werkt. Heb zelf bijvoorbeeld een keer een piston gehad die niet lekker in de geleiders liep waardoor er een slechte drukopbouw was en m’n FPS juist sterk daalde. Maar dat lijk mij bij jou niet aangezien je wel een FPS/J meting krijgt die enigszins te verwachten is bij de veer die je erin hebt zitten.

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Er zit ook veel verschil tussen veren van verschillende merken, merk a m110 veer is bijv. iets sterker dan m110 veer van merk b.