Tactical Vest / Chestrig / Battlebelt

Tactical Bear

Well-Known Member
24 apr 2017
482
575
Trophies
26
He,

ik heb nu bijna m'n gear bij elkaar maar ik mis nog een vest. Nu probeer ik voor mezelf te kiezen wat ik precies wil maar mijn kennis is limited. Vandaar de vraag: Wat zijn goede suggesties voor vesten als je vooral als Designated Marksman speelt/gaat spelen?

Het liefst wil ik iets lichtgewichts dus geen mega plate carrier maar ook weer niet te weinig. Ik ga ervanuit dat ik 3 a 4 mags heb voor m'n replica, radio pouch, dump pouch en een camelback. Daarnaast nog een kill rag pouch? Sowieso word het denk ik een MOLLE vest voor de customizations.. Ik wil m'n pistolholster waarschijnlijk aan m'n been bevestigen, dus daar heb ik niks voor nodig.

Help! :P

Ik geef zelf de voorkeur aan lichte molle vesten die ik zelf kan volhangen. Maar wat zijn de wensen: camo, hoe groot ben je zelf (is vaak een beperkende factor), prijs / kwaliteit?

Ik geef zelf de voorkeur aan lichte molle vesten die ik zelf kan volhangen. Maar wat zijn de wensen: camo, hoe groot ben je zelf (is vaak een beperkende factor), prijs / kwaliteit?

Zelf heb ik een Digital Woodland camo qua kleding. Alles wel in het groen, behalve de handschoenen (beige). Heb denk ik wel een middelmatig figuur, niet overdreven groot maar ook niet mini (1,78). Kwaliteit moet wel goed zijn, ik wil er namelijk erg lang mee kunnen doen dus de prijs mag op zich wel wat hoger liggen dan een standaard vest.

Zoiets als dit spreekt mij dan wel aan, lijkt me niet te groot. De vraag, zijn die flappen net boven de magpouches tussen de straps verwijderbaar doorgaans?
HT-CA-309D-lg.jpg

Als dit de lancer chestrig is dan ja, die extra flap in het midden kan je verwijderen.

Dat soort chest rigs zijn ideaal als je een aantal ACN leden mag geloven. Ik zit zelf met mijn homage aan de marines vast aan een plate carrier, maar wil ooit een CQB set waarbij ik ook een chest rig ga pakken.

Ik heb platecarrier maar dat is vrij warm in zomer. Dus had ik battlebelt. Maar uk leger heeft dat niet dus werd het net als uk leger battlebelt met draagsysteem ookwel yoke genoemd. Is beter met warm weer.
Maar als je heel het jaar door speelt dan raad ik toch wat luchtigs te nemen ivm zomer.

3004613A-Molle-vest-light-Zwart.jpg

Ik heb deze in het zwart voor CQB, maar dan de politieversie (€130)

1000135-Chest-Rig-Recon-Groen.jpg

En hier de defensievariant (€rond de €40, compleet met nsn nummer, nieuw in plastic) van. Lijkt hier op maar dan met een flap voor de borst die je weg kan stoppen.

Moet ik een keer een foto van regelen.

Ik heb de onderste gekocht, maar dan van het Oekraïense leger. Ben benieuwd hoe dat zal zitten.

Het is Molle hoor :P Ik zag hem een paar weken geleden toevallig voorbij komen en het is dezelfde producent als de korsar vesten. Van Grey shop heb ik er al wat pouches op gekocht en het is nog ff kijken wat fijn is.

Het is Molle hoor :p Ik zag hem een paar weken geleden toevallig voorbij komen en het is dezelfde producent als de korsar vesten. Van Grey shop heb ik er al wat pouches op gekocht en het is nog ff kijken wat fijn is.

TEMP-3000 ja? interesting :)

Om on topic te blijven. Ik draag o.a de Corsair M-3 ( Load bearing vest ), Lifchik( gewoon een magazijn bandolier in principe ) of enkel Joegoslavische ammo pouches. En soms een Joegoslavisch assault vest welke eigenlijk gewoon een standaard Amerikaans model is.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik gebruik een lbt1961g chestrig, welke ikzelf geniaal vind.
Daarnaast gebruik ik een DCS platecarrier van warrior assault systems welke ook erg fijn is. Alleen beperkt het wel je bewegingsvrijheid en is het in de zomer best warm.

En hier de defensievariant (€rond de €40, compleet met nsn nummer, nieuw in plastic) van. Lijkt hier op maar dan met een flap voor de borst die je weg kan stoppen.

Welk vest is dit precies?

Ik gebruik een lbt1961g chestrig, welke ikzelf geniaal vind.
Daarnaast gebruik ik een DCS platecarrier van warrior assault systems welke ook erg fijn is. Alleen beperkt het wel je bewegingsvrijheid en is het in de zomer best warm.

Die lbt1961g komt nog het dichtsbij wat ik wil, maar de pouches zijn erop genaaid? Een MOLLE zou ik wel fijn vinden, voor de aanpasbaarheid.

Een yoke waar @Toothpick het over had ziet er ook interessant uit. Maar die Lancer die ik eerder postte ziet er aantrekkelijk uit vanwege de camelback maar daar staan we dan weer de ingenaaide pouches tegen aangezien ik een SR-25 heb en geen standaard M4 mags heb (7.62)

Welk vest is dit precies?

hij lijkt op de standaard chestrigs van andere merken maar is sterk genoeg om iemand aan een oog op te hangen. Is Olive Drab en geen woodland. Heb zelf een keer tijdens een werk uitstapje mezelf opgehangen aan een stalen balk die uit een muur stak. Oog lustte toen ik er langs dook, en toen hing ik daar een cm of 30 boven de grond. Zo stevig is dat ding :D

De pouches van de lbt zitten vast idd.
Maar daar heb ik echt geen last van. Dat vest zit gewoon goed inelkaar. Als het losse molle was zou ik het exact hetzelfde indelen.

Ik heb 3 opties.
Een plate carrier met een hoop molle welke zelf in te delen is.
Een tasmanian tiger mk II chestrig. Vaste pouches, 4x dubbele m4 mag en aan iedere kant daarvan een grote multipurpose pouch
En een micro rig van spiritus systems. Met ruimte voor 3 m4 mag en een kleine admin pouch.

Bij de laatste 2 gebruik ik een battlebelt met wat extra ruimte.. pistoolholster, pistool magpouches, radio en dumppouch. En eventueel nog ruimte voor 2 4m magazijnen

Als je camelbag met clipjes zoekt kun je bij zeilmaker T-stukjes laten maken voor in je molle met clip bevestiging om daar je camelbag aan vast te maken. Zo zit het bij mij ook op mijn yoke en zo overgezet op plate carrier

Alles zit er wel op en aan. En omdat het molle is kun je alle pouches nog verplaatsen. Maar voor dat geld zou ik hem graag eerst aanpassen. En er zijn nog genoeg andere vesten te vinden.
Zelf heb ik deze: https://www.tacticalloadout.nl/condor-modular-chest-rig-set-olive.html
Mooi licht van gewicht, voorzien van hydration pack en ingebouwde mag pouches. Zelf heb ik dan nog wat pistol pouches en een utility pouch er aan vastgemaakt. Radio gaat in de adminpouch voorop.