Tactical Vest / Chestrig / Battlebelt

De mfh is van goede kwaliteit, de mijne kwam bij begadi vandaan.
Maar na een jaar toch voor iets betere kwaliteit gegaan en een warrior assault systems platecarrier gekocht.

Holy sh*t .. dat zijn een hele boel vesten! Ook paar hele gave. Overigens zie ik bijna bij ELK vest staan "takes standard M4 mags" maar hoe zit dat met grotere mags zoals 7.62 mags voor de SR-25? Ik merk dat ik over dit allemaal het langste doe qua beslissing.. heb zelfs m'n replica sneller besloten. Ben gewoon te bang dat ik iets koop wat totaal niet lekker gaat zitten of past.

Hier een selectie wat ik nu heb in m'n hoofd..
http://www.taiwangun.com/en/vests-rigs/interceptor-replica-modular-body-armor-marpat-8fields
http://www.taiwangun.com/en/vests-rigs/advanced-assault-plate-carrier-olive-8fields

EN natuurlijk nog steeds die MFH Ranger

Gisteren even naar Combatshop in Montfoort geweest (praktisch om de hoek bij mij) en ben er wel een klein beetje uit denk ik.
Ga waarschijnlijk voor een Battlebelt + backpack opstelling.. de backpack voor de waterzak, ptt knop houder en extra items zoals dingen voor m'n diabetes (insuline pomp + extra medicijnen etc) en dan de battlebelt voor m'n mags, killrag, dumppouch etc.

Leek me wel een coole opzet.

Gisteren even naar Combatshop in Montfoort geweest (praktisch om de hoek bij mij) en ben er wel een klein beetje uit denk ik.
Ga waarschijnlijk voor een Battlebelt + backpack opstelling.. de backpack voor de waterzak, ptt knop houder en extra items zoals dingen voor m'n diabetes (insuline pomp + extra medicijnen etc) en dan de battlebelt voor m'n mags, killrag, dumppouch etc.

Leek me wel een coole opzet.

Zo'n zelfde opzet heb ik ook, werkt prima! (ben wel een sniper)
En als tip kan ik zeggen, doe een dump pouch op je kont. Die dingen zijn echt relaxed. Al in gedachten wat voor backpack je gaat nemen?

Zo'n zelfde opzet heb ik ook, werkt prima! (ben wel een sniper)
En als tip kan ik zeggen, doe een dump pouch op je kont. Die dingen zijn echt relaxed. Al in gedachten wat voor backpack je gaat nemen?
Ik ga zelf ook voor de Designated Marksman rol. Dus komt wel een beetje overeen met de sniper.. semi.
backpack heb ik nog geen idee van... heb je suggesties @Robin ?

Ik ga zelf ook voor de Designated Marksman rol. Dus komt wel een beetje overeen met de sniper.. semi.
backpack heb ik nog geen idee van... heb je suggesties @Robin ?

Voor een backpack kan ik de Warrior Cargo pack aanraden, ik gebruik hem zelf ook. Hij is zeer licht, heeft genoeg compartimenten. Zoals bijv een plaats voor je camelbag, (in het grote vak) gescheiden door een stuk stof. Molle op de achterkant waar ik mijn porto setup + odin speedloader heb zitten. (Je zou er ook double/triple pouches kwijtkunnen voor teamgenoten). En volgens mij was ie ook niet heel duur (heb em alweer 3 jaar, dus ben dat alweer vergeten)

Voor een backpack kan ik de Warrior Cargo pack aanraden, ik gebruik hem zelf ook. Hij is zeer licht, heeft genoeg compartimenten. Zoals bijv een plaats voor je camelbag, (in het grote vak) gescheiden door een stuk stof. Molle op de achterkant waar ik mijn porto setup + odin speedloader heb zitten. (Je zou er ook double/triple pouches kwijtkunnen voor teamgenoten). En volgens mij was ie ook niet heel duur (heb em alweer 3 jaar, dus ben dat alweer vergeten)

Goed idee, die Warrior Cargo. Ook met die porto setup enzo, hij ziet er goed uit. Ik ga maar eens op zoek naar een goede shop waar ze hem hebben :D Nu nog SR25 pouches vinden :)

Aaarghh.. dilemma! Welke neem ik.. ?! Zelf heb ik MARPAT woodland als camo dus zou zeggen de groene maar ja..
HELP?! :P

5gcEjil.jpg
LYECpUk.jpg

Misschien heb je hier iets aan? ze hebben een flink aantal combinaties van camo's getest. Waaronder OD op marpat en multicam op marpat.

http://www.airsoftsociety.com/forums/f96/mini-guide-matching-vest-color-camo-79314/

helaas zijn de foto's wat donker op m'n scherm, maar zou eerder OD op marpat doen, dan multicam.

Oh damm son.. dat is echt briljant! Thanks voor dit! De 2e camo is alleen geen Multicam maar A-TACTS FG dus is beetje anders dan de Multicam. maar de OD ziet er bij die tests wel het beste uit.

Voordeel van als je die OD neemt, die past eigenlijk op elke kleur. Multicam heeft veel mindere combi's waarmee het kan. (Alleen heb ik nog geen mix van multicam + Marpat dus kan daar niet mee helpen)

• Leuk
Waarderingen: Tactical Bear
Zou Od gaan. Eventueel Tan zou ook kunnen is ook met veel te combineren weet niet wat voor andere uni's je hebt.

Voordeel van als je die OD neemt, die past eigenlijk op elke kleur. Multicam heeft veel mindere combi's waarmee het kan. (Alleen heb ik nog geen mix van multicam + Marpat dus kan daar niet mee helpen)

OD is ook al lastig te krijgen ATACS nog slechter. WAS heeft leveringsproblemen en bijna geen één shop heeft het meer. Ik laat nu een Slovaakse webshop mij een van hun laatste ODs sturen. Ze zijn wel €30 goedkoper dan overal anders dus dat is weer een plus!

Je kan ook naar een viper Cargo carrier kijken.
Die heb ik ook en kwaliteit vind ik persoonlijk vergelijkbaar met WAS

Wow @RoelTheWorld thanks voor de link! Hier zitten echt hele vette tussen en zelfs eentje die op de WAS lijkt EN in wat lijkt op MARPAT! Denk ook dat ik deze ga kopen.. ziet er perfect uit!
tmc-modular-assault-pack-with-3l-hydration.jpg

*EDIT* enige nadeel van deze is dat er geen MOLLE op zit. Dus geen makkelijke mogelijkheid om een radio pouch oid erop te zetten. Dat moet dan weer op m'n battlebelt

Laatst bewerkt:
Heb je voor een battle belt geen suspenders zoals heel vroeger bij een Y-riem met belt.
Dan zou je daar evt je porto op kunnen doen.

Heb je voor een battle belt geen suspenders zoals heel vroeger bij een Y-riem met belt.
Dan zou je daar evt je porto op kunnen doen.

True, en op zich op je belt is ook niet zo'n ramp.. het zijn geen kilo's die er dan extra aan hangen.
Nu vind ik die dikke riemen met padding zo high-profile en heb liever iets kleiners dus zat naar dit te kijken.. helaas niet in OD Green.. maar de multi-cam op deze is vrij weinig aanwezig dus misschien dat dit een goede optie is.. helaas wel uitverkocht :(
tmc-175-inch-lightweight-gunfighter-tactical-belt.jpg