Tactical Vest / Chestrig / Battlebelt

*EDIT* enige nadeel van deze is dat er geen MOLLE op zit. Dus geen makkelijke mogelijkheid om een radio pouch oid erop te zetten. Dat moet dan weer op m'n battlebelt

Ik draag mijn porto pouch gewoon aan een brede riem rond mijn heupen. Tesamen met de dump pouch, holster en pistool magazijnen. Iets meer low profile dan een battle belt.
Daarbij is een porto aan de riem makkelijker te bereiken voor als je in game van kanaal wilt veranderen. Zowiezo kun je molle straps ook om je riem doen.

Ik draag mijn porto pouch gewoon aan een brede riem rond mijn heupen. Tesamen met de dump pouch, holster en pistool magazijnen. Iets meer low profile dan een battle belt.
Daarbij is een porto aan de riem makkelijker te bereiken voor als je in game van kanaal wilt veranderen. Zowiezo kun je molle straps ook om je riem doen.

Hoe doe je het dan met de uitstekende antenne? Ik ben bang dat die bij mij sneuvelt omdat ik veel op mijn buik lig

Hoe doe je het dan met de uitstekende antenne? Ik ben bang dat die bij mij sneuvelt omdat ik veel op mijn buik lig

Ik heb de pouch op ong 7-8 uur hangen. Zegmaar links achter op mn heup. De antenne is stug flexibel en mn plate carrier op dat stuk is leeg, dus kan past perfect.

Edit; als je inzoomt op mn avatar zie je net de zwarte antenne achter de pistool magazijn pouches. Zal vanavond een betere foto uploaden.

Ik heb een topcom dus om kanaal te veranderen moet ik hem sowieso uit de pouch halen. de WAS heeft MOLLE op de zijkant dus zou je evt makkelijk aan de zijkant kunnen reiken om hem te pakken.. Heb wel de TMC gehaald omdat ik dacht dat de WAS uiteindelijk niet beschikbaar was.. kreeg nu net wel berichtje dat hij voor me gereserveerd was en daarom van de site af gehaald.

Ik wil natuurlijk weer het duurste van het duurste...
s311809797414925210_p28_i15_w1600.jpeg

Wel goed alternatief maar bijna nergens verkrijgbaar en alleen in Multi-cam of Tan. de Ronin is trouwens ook bijna nergens te verkrijgen in Europa.
TMC%20175%20inch%20fighter%20belt%20MC.jpg

Reden waarom ik deze wil en niet die standaard battle belts?? Ik vind de standaard/gebruikelijke battle belts zo bulky en groot... deze zijn zo heerlijk compact en zien er uit als een normale riem..

@Robin zo dus
YuGV3er.jpg

daardoor houd ik zowel de linker en de rechter kant van mijn plate carrier vrij.

@Robin zo dus
YuGV3er.jpg

daardoor houd ik zowel de linker en de rechter kant van mijn plate carrier vrij.

Ik zie helaas geen foto alleen maar een: The image you are requesting does not exist or is no longer avaibable ding van Imgur.com :(

Dat patroon wat "lijkt op MARPAT" is AOR2, als je snel kijkt lijken ze erg op elkaar maar de kleuren zijn anders en bij AOR2 loopt het patroon verticaal, bij MARPAT horizontaal. Maar dat maakt AOR2 er niet minder mooi op. ;)

Ik zou de porto en dumppouch omwisselen.. dan hoef je niet helemaal achter je rug te reiken voor je dumppouch. En in principe hoef je maar 1x per dag bij je radio..

Vind het eerlijk gezegd zelf ook wel makkelijk om mijn dump-pouch van twee kanten te kunnen benaderen. Ben niet zo breed dat ik echt heel ver achterom hoef te reiken ;-)

Victor neemt de benaming "dump pouche" te serieus. Voor het geval hij moet poepen, zit de zak gelijk goed.

meer om geen modder etc op de broek te krijgen als ik d'r ff bij wil gaan zitten, lunch pakketje d'r bij, kopje koffie etc...:D

anyways, back to topic, locatie porto was wat belangrijker dan die van de dump pouch. Vandaar. Tevens plaats ik de magazijnen tijdens het herladen weer terug in de pouches. Tenzij het speed reloads moeten zijn, dan gaan ze inderdaad in de dump pouch.

Dat patroon wat "lijkt op MARPAT" is AOR2, als je snel kijkt lijken ze erg op elkaar maar de kleuren zijn anders en bij AOR2 loopt het patroon verticaal, bij MARPAT horizontaal. Maar dat maakt AOR2 er niet minder mooi op. ;)

Helaas was er geen echte MARPAT versie van deze rugzak.. en ook geen OD Green dus kwam AOR2 als beste uit de bus.. in ieder geval beter matchend dan de multi-cam of zwart.

meer om geen modder etc op de broek te krijgen als ik d'r ff bij wil gaan zitten, lunch pakketje d'r bij, kopje koffie etc...:D

anyways, back to topic, locatie porto was wat belangrijker dan die van de dump pouch. Vandaar. Tevens plaats ik de magazijnen tijdens het herladen weer terug in de pouches. Tenzij het speed reloads moeten zijn, dan gaan ze inderdaad in de dump pouch.

Waarschijnlijk ga ik mijn porto-pouch op de zijkant van m'n rugzak bevestigen met MOLLE. niet heel erg in de weg, toch makkelijk grijpbaar en tijdens rare manouvres toch veilig :)

• Leuk
Waarderingen: RoelTheWorld
Zelf heb ik een Digital Woodland camo qua kleding. Alles wel in het groen, behalve de handschoenen (beige). Heb denk ik wel een middelmatig figuur, niet overdreven groot maar ook niet mini (1,78). Kwaliteit moet wel goed zijn, ik wil er namelijk erg lang mee kunnen doen dus de prijs mag op zich wel wat hoger liggen dan een standaard vest.

Zoiets als dit spreekt mij dan wel aan, lijkt me niet te groot. De vraag, zijn die flappen net boven de magpouches tussen de straps verwijderbaar doorgaans?
HT-CA-309D-lg.jpg
Hey ik ben toevallig op zoek naar een chestrig met dit exacte camo type (MARPAT) Heb je toevallig nog een linkje naar dit specifieke vest?

Hey ik ben toevallig op zoek naar een chestrig met dit exacte camo type (MARPAT) Heb je toevallig nog een linkje naar dit specifieke vest?

het is eenLancer Tactical CA-309D. Onder andere hier te koop:
https://www.hobbytron.com/LancerTacticalDigitalMarpatCA309DM4AirsoftMolleChestRig.html
http://www.airsoftrc.com/warp.php/l...rsoft-chest-rig-w-hydration-pouch-marpat.html

Europese sites heb ik zo niet echt gevonden.. maar dan heb je in ieder geval een leidraad.

• Leuk
Waarderingen: Soilz