The Chambers 09-07

Peter Boudewijn

Well-Known Member
29 sep 2016
843
588
Trophies
19
het is wat aan de late kant, en aanmelden kan niet meer aangezien het vol zit..... maar gaan er nog mensen van hier naar the Chambers aankomende zondag?

Zelf ben ik er met een maatje van mij!

Groet,
Peter

Net terug van een dagje The Chambers...

Had er enorm veel zin in! Het was singel shot only, dus een goede reden om m'n M4 maar eens om te bouwen naar een DMR :) de gearbox was er al helemaal klaar voor, moest alleen ff de juiste veer in... uiteindelijk een nette 430 FPS, Mosfet op Safe, Singel, Singel ik was er klaar voor!

En man wat een locatie! Super gaaf! Woodland met super toffe CQB gecombineerd :)

Helaas was de briefing al wat rommelig en eenmaal bij de spawn moesten we iets met een chemicus en een bomvest, wat en waar was eigenlijk onduidelijk. Toen het start signaal, er waren geen squads gemaakt, er was geen communicatie afgestemd en iedereen vloog alle kanten op... Naja, hop erachteraan! We komen om te spelen, anders was ik wel koffie gaan drinken bij m'n oma... uiteindelijk een flinke groep gevonden die duidelijk interesse had bij een bepaald punt, prima! Wij knallen wel mee:) toen het iets wat rustiger was maar eens gevraagd wat de bedoeling was... dit bleek niemand eigenlijk echt te weten... daarbij kwam dat het fair plat gehalte niet geweldig was (ook in ons team wat dingen gezien waarvan ik twijfels heb of dat in de geest van het spel was...) inmiddels pauze...

In de pauze gebruik gemaakt van de prima aanbieding van 2 hamburgers en een blikje fris voor €5,- (kan je zelf haast niet voor bakken!) gelijk nog ff 2 patches op de kop getikt, want ja je staat toch te wachten en dat klittenband moet ook een keer vol natuurlijk!

De 2 de helft weer vol goede moed begonnen en dat ging eigenlijk best wel lekker... mooi rustig met een ander groepje langs de buitenkant door het bos getrokken, in een klein sprintje een eenzame sniper de stuipen op het lijf gejaagd met BB's en oorlogskreten, maar helaas... replica slaat vast... snel terug naar de safety, ff snel de gearbox eruit, anti reversal latch een zetje gegeven en 20 min later weer terug op het veld. Helaas was het fair plan gehalte inmiddels naar een dieptepunt gezakt met als afsluiting een BB regen ondanks ik al 10 keer HIT geroepen had en m'n beste immitatie van een windmolen nadeed met m'n deadrag vond meneer het alsnog nodig door te gaan met het legen van z'n mag in mijn richting. Begrijp me niet verkeerd, een extra BB vind ik helemaal niet erg, maar dit ging helemaal nergens over, gelukkig werdt het opgepikt door de marshal en die heeft er uiteindelijk wel wat van gezegd... voor mij was het toen wel klaar, ik probeer het spelletje naar eer en geweten te spelen en dat verwacht ik eigenlijk van iedereen op het veld. Dat was vandaag absoluut niet zo...

Ondanks het gave veld denk ik niet dat ik hier snel nog eens naar terug ga... ga wel lekker naar Bunker Hill! Tot nu toe altijd een hoog fair play gehalte, duidelijke missies en toffe team play!

Positief is wel dat ik voorlopig m'n M4 lekker als DMR laat :) i.c.m. met m'n G18C is dat toch wel heeeeel erg leuk :p

Groet,
Peter

Leuke samenvatting. Dank daarvoor! Jammer dat fairplay tegen viel, en van je M4 maakte het er ook niet leuker op..

Better next time! :-)

Bedankt voor je verslag peter! Jammer dat die dag minder is gegaan voor jou qua fairplay, structuur en technische problemen :(

Thanx @JorisvZ en @Jan !

Het kan niet altijd meezitten he...

De technische problemen waren gelukkig niet zo spannend... en de rest heb je niet in de hand, maar is wel een groot onderdeel voor een geslaagde dag! Maar hé je kan niet altijd pieken hè :p

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ah balls, dat is echt minder dat door de orga het spelen op dat veld minder is geworden. Ik heb daar nog gespeeld in de area 57 tijd en dat was echt gaaf.

Klinkt wel dat je fun hebt gehad met je DMR, dus dat is weer mooi :)

• Leuk
Waarderingen: Jan en Peter Boudewijn
Ik was hier ook afgelopen zondag. Ik zat in team blauw (volgens mij zat jij in team rood).
Ik ben het volledig eens met jou samenvatting. Heb ook meerdere keren 5 a 6 bb's tegen mijn hoofd gekregen nadat ik duidelijk hit had geroepen. Was de eerste keer dat ik mijn mash mask niet op had gedaan, vanwege het beslaan van mijn bril. Maar heb toch wel een aantal bb's opgegeten dit keer :s

Ik kom vaker op dit veld en dat ging altijd super tot nu toe.
Volgens meerdere jongens die hier regelmatig komen, was het nu veel te druk. 150 man waren op dit veld.
Max. 100 is goed te doen. Maar nu kon je al snel geen kant meer op en was het halve veld bezaaid met snipers (dankzij het single shot event).

• Leuk
Waarderingen: Jan en Peter Boudewijn
Ah balls, dat is echt minder dat door de orga het spelen op dat veld minder is geworden. Ik heb daar nog gespeeld in de area 57 tijd en dat was echt gaaf.

Klinkt wel dat je fun hebt gehad met je DMR, dus dat is weer mooi :)

Het is mij idd erg goed bevallen om met een DMR te spelen, ga dat zeker verder uitbouwen :)

Ik was hier ook afgelopen zondag. Ik zat in team blauw (volgens mij zat jij in team rood).
Ik ben het volledig eens met jou samenvatting. Heb ook meerdere keren 5 a 6 bb's tegen mijn hoofd gekregen nadat ik duidelijk hit had geroepen. Was de eerste keer dat ik mijn mash mask niet op had gedaan, vanwege het beslaan van mijn bril. Maar heb toch wel een aantal bb's opgegeten dit keer :s

Volgens meerdere jongens die hier regelmatig komen, was het nu veel te druk. 150 man waren op dit veld.
Max. 100 is goed te doen. Maar nu kon je al snel geen kant meer op en was het halve veld bezaaid met snipers (dankzij het single shot event).

Gelukkig/helaas (weet ff niet wat de beste keus is...) ligt het dus niet aan ons... wij zaten ook in team blauw, maar zoals gezegd had ik sterk het idee dat in beide teams de regels niet volledige gehanteerd werden...

Het overshoot gehalte was idd erg hoog... waarbij idd bij voorkeur het hoofd als mikpunt gepakt werdt. Draag zelf een helm waaraan m'n mesh mask zit, dus voor mij niet zo'n probleem maar toch... het was wel typerend voor de dag...

Naja verder niet te lang bij stil staan en op naar de volgende! 1 rotte appel verpest niet de complete oogst :)

• Leuk
Waarderingen: Robin en Chill
Wat is me als 1e afvraag waarom je meteen DMR gaat spelen als je singelshot only ziet. Vooral omdat je binnen in de gebouwen dan al niet eens je replica meer mag gebruiken. Wat juist een mooi stuk van het geheel is.

verder ben ik zelf de zaterdag geweest. waren vooral veel Belgische spelers.. die dag was juist fairplay heel goed.
Bij ons waren de missies wel duidelijk maar er waren ook minder spelers en weinig chaos.

Wat is me als 1e afvraag waarom je meteen DMR gaat spelen als je singelshot only ziet. Vooral omdat je binnen in de gebouwen dan al niet eens je replica meer mag gebruiken. Wat juist een mooi stuk van het geheel is.

verder ben ik zelf de zaterdag geweest. waren vooral veel Belgische spelers.. die dag was juist fairplay heel goed.
Bij ons waren de missies wel duidelijk maar er waren ook minder spelers en weinig chaos.

Dat mag jij je gerust afvragen en het antwoord is eigenlijk heel simpel :) twijfelde al langer om m'n replica om te bouwen naar DMR aangezien het toch al een wat langer model is en dat maakt hem automatisch minder praktisch voor CQB. Onlangs nog alleen maar CQB gespeeld in Waalwijk en hier is de M4 redelijk snel weer in z'n koffer beland om daarna door te gaan met m'n pistol.

Wat betreft de gebouwen heb je gelijk! Dat kan een schitterend stukje zijn, bij ons was het naar mijn idee voornamelijk een chokepoint waar om de beurt wat spelers weg werden geschoten, maar meer eigenlijk niet... tegelijk kon ik mij daar weer prima vinden met m'n pistol en de M4 aan de sling en als het er echt op aankomt blijft de M4 rustig tegen een muurtje wachten en haal ik die later wel op...

Gelukkig was het zaterdag wel goed! Dit werdt ook tijdens de briefing aangegeven door de orga en misschien is idd ~150 man gewoon teveel op dit veld... waarsachijnlijk hebben wij gewoon pech gehad, maar dat betekend wel dat ik mij de volgende keer wel 2 keer bedenk voordat ik afreis naar the Chambers.

• Leuk
Waarderingen: Patje2233 en Jan

Is dit onder de vlag van Crimi of van Area57?