Als je als sniper wilt beginnen en je weet dat dat je ding is, dan waarom niet? Gewoon doen. Realiteit is, en de reden waarom het vaak wordt afgeraden, is dat hele hordes mensen zich laten inspireren door YouTube. Velen beseffen niet dat mensen als Novritsch, Silo, etc. al jaren spelen en veel meer ervaring hebben (ook zij hebben moeten leren van hun fouten). Zij kennen hun replica van voor naar achter. En het lijkt heel makkelijk in de filmpjes: 10 kills in 5 minuten (dat heet editing). Helaas vergeten heel veel mensen dat, met als resultaat dat men investeert in een dure replica, gear, etc. en er dan na 1 skirm achter komen dat het toch niet allemaal zo gemakkelijk is. Sommigen verkopen hun replica sniper en schaffen alsnog een AEG aan en spelen op die manier verder. Anderen zijn soms van zo'n koude kermis thuis gekomen dat ze gelijk helemaal stoppen met de sport.
Maar zoals ik al zei, als je zeker weet dat het je ding is, go for it!!! Iedereen speelt op zijn manier waarop hij voor zichzelf de meeste lol heeft. Ik schiet hooguit 3 bb's in 8 uur skirm weg en lig uren stil in / onder / tussen een bosje / hoge gras. Schiet bij voorkeur alleen op andere snipers en heb eigenlijk de meeste lol als ik de natuur kan misleiden (menig vogel is zich al de pleuris geschrokken met als dieptepunt een musje dat 2 minuten op de barrel van mijn sniper rifle zat).